Tom Kristensen | foto: Archiv

Z banky mezi top piloty. Tom Kristensen o závodění v Japonsku, Le Mans i prohrách

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Dánský závodník Tom Kristensen je devítinásobný vítěz čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, nikdo jiný na tomto okruhu nezískal více triumfů než on. Dnes čtyřiapadesátiletý mistr světa vytrvalostních závodů vyhrál německé i japonské mistrovství F3 a má na kontě i titul v American Le Mans Series. Přesto lituje, že mu jedna trofej ve sbírce chybí.

Na začátku 90. let jste měl slibně rozjetou kariéru ve formulových sériích, proč jste nakonec zamířil do cestovních vozů?
Moje kariéra se vždy vyvíjela podle příležitostí. Tvrdě jsem makal na tom, abych se mohl stát profesionálním závodníkem. Pracoval jsem předtím v bance a dostal jsem se do Německa s Volkswagenem, kde jsem v roce 1991 vyhrál titul v F3. To byl můj první rok v pozici profesionálního závodníka.

Pak jsem se přesunul do Japonska, tam jsem rovněž získal titul. Potom jsem závodil v Macau, v Japonsku jsem jezdil s auty různých kategorií: předokolky, zadokolky, čtyřkolky, auta skupiny C, F3000, F3 – se spoustou různých aut. Vždy jsem se snažil využít příležitost. Samozřejmě, kdybych si mohl vybírat, snil jsem o F1, kde jsem toho rovněž hodně dělal.

Líbí se mi tratě, kde jsou zatáčky, které dokončíte až ve chvíli, kdy najíždíte do té následující. Na okruhu v Oscherslebenu mi to vždycky šlo.

Tom Kristensenautomobilový závodník

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se