RECENZE: Grand Tour je starý dobrý Top Gear, jen víc rozhazovačný

  19:00aktualizováno  19:00
Dlouho očekávaný pořad The Grand Tour s trojicí někdejších moderátorů Top Gearu v čele s Jeremym Clarksonem odvysílal svůj první díl. A přináší přesně to, co se dalo očekávat. Tedy zábavu v automobilovém podání. Oproti Top Gearu se Grand Tour vlastně nezměnila ani trochu, jen je více rozhazovačná.

První díl Grand Tour je dostupný v rámci služby Amazon Prime a zhlédli ho diváci po celém světě. Kdo čekal, že přinese nová show trojice Clarkson, Hammond a May oproti Top Gearu, který před časem opustili, něco nového, bude zklamán. The Grand Tour staví přesně na těch základech, na kterých stál Top Gear před odchodem svých dlouholetých moderátorů.

Zatímco nová série Top Gearu s novým obsazením sklidila kritiku, u Grand Tour převládají nadšené reakce. Ano, je to přesně ta automobilová zábava známé trojice, na jakou jsme byli zvyklí. Internetový formát jen znamená, že show může být delší (první díl má hodinu a deset minut) a také že moderátoři snad mohou ve svých vtipech zajít o trochu dále než na půdě BBC.

Jenže upřímně, tohle je také trochu problém Grand Tour. Aby se od Top Gearu odlišila, sama se na něj zbytečně odkazuje a pak přidává několik možná až příliš nejapných vtipů. Ano, ty tak nějak ke Clarksonovi a spol. patří, jenže zároveň působí, alespoň v prvním dílu, trochu nuceně. Lepší to je v průběhu samotného dějství, kde vzájemné narážky moderátorů na ostatní kolegy plynou mnohem lépe než několik účelově přichystaných vtipů. Takovým je třeba jméno trati – Eboladrome – prý proto, že připomíná tvar viru ebola.

Grand Tour je tedy Top Gear, jaký ho chtěli Clarkson, Hammond a May mít, ale ona zábava si musí trochu sednout. Uvidíme, jak to bude vypadat v dalších dílech, zda přinesou i nějaké nové prvky. Zatím se totiž vše odvíjí od původního formátu. Místo pevného studia je tu sice putovní stan a s povídáním s celebritami moderátoři v názorné scénce skoncovali, ale je tu vlastní závodní trať pro měření časů, závodní jezdec (který už ale není tajný) a také nějaké to povídání ve studiu (pardon, stanu).

První díl obsahuje téměř výhradně film se soubojem takzvané „svaté trojice“ supersportů, tedy Ferrari LaFerrari, Porsche 918 a McLaren P1. Grand Tour není první, kdo tato auta pohromadě otestoval, i přesto je to zábava a film, rozdělený na dvě části, rozhodně ani při své délce nenudí.

Uvidíme, zdá se, že by to mohl být trend v celé show, namísto kratších reportáží dostane prostor jedno hlavní téma. Možná by bylo fajn, kdyby bylo spojené pohromadě a nikoli rozděleno, tak jak tomu bývalo u Top Gearu, ale pravdou je, že doplňkové kratší filmy (v prvním díle krátký s BMW M2 představující novou trať) by pak možná nepřitáhly velkou pozornost diváků.

První díl pořadu Grand Tour obsahuje téměř výhradně film se soubojem takzvané...

Co na Grand Tour rozhodně vidět je, jsou peníze. Produkce je skutečně náročná, na druhou stranu už úvodní scénou první díl nastavuje laťku opravdu hodně vysoko. Byla to údajně nejdražší televizní úvodní scéna v historii (stála možná až 100 milionů korun) a je to na ní vidět. Diváky určitě přitáhne, jen je otázkou, jestli v nich nevzbudí příliš velká očekávání.

Fotogalerie

Ostatně, to by mohlo být celkově tím největším problémem The Grand Tour. Kdo čekal něco výrazně jiného a něco víc než Top Gear, bude zklamán. Kdo se ovšem chce bavit u pořádné automobilové show, zcela jistě si přijde na své.

Show budou moci sledovat diváci od prosince po celém světě, nyní funguje podle Guardianu v USA, Velké Británii, Německu, Rakousku a Japonsku. Službu Amazon Prime si lze předplatit třeba na britském Amazon.co.uk i s českou platební kartou a poštovní adresou. Bez problémů si pak lze Grand Tour pustit z archivu služby. Měsíčně vyjde Prime na šest liber.

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Pražský magistrát loví v provozu auta s vykuchanými filtry pevných částic

Test filtrů pevných částic

„Dnes jsme ve spolupráci Magistrátu a Policie ČR poprvé v historii zahájili kontroly aut s vymontovanými filtry pevných...

Další z rubriky

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

Toyota Corolla 2019

Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale...

OBRAZEM: Do Pragovky se sjely automobilové klenoty. Dorazí i Ralf Schumacher

Zlatý volant 2019

Industriální prostor Pragovky, továrny, ze které vyjížděly slavné Pragy V3S, hostí motoristický galavečer Zlatý volant....

Také Honda utíká z Británie. Výroba Civicu se přesune

Nákladní vůz odváží nově vyrobené Hondy Civic z fabriky v britském Swindonu.

Japonská automobilka Honda Motor na mimořádné tiskové konferenci oznámila, že v roce 2021 plánuje uzavřít svou továrnu...

Najdete na iDNES.cz