V Česku se mohou díky uvolnění protikoronavirových opatření již nějaký pátek konat hromadné akce, v Rakousku jsou stále zakázány. Tamní automobiloví fanoušci tak rádi vyrazí na sraz někam za hranice. Na ústecké akci The Event byl díky tomu k vidění nepřeslechnutelný trabant.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jde o jeden z posledních trabantů, v jeho "rodném listě" je uveden rok výroby 1990. Zevnějšek byl ovšem upraven do podoby staršího, dvoutaktního modelu 601.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na svém místě nezůstalo ani původní čtyřdobé srdce od Volkswagenu o objemu 1,1 litru. Ne však z důvodu instalace slabšího dvoutaktu; původně byl totiž tento trabant stavěn na sprinty na čtvrt míle, kterých se nicméně pravděpodobně nikdy nezúčastnil.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V motorovém prostoru se tak nachází silnější pohonná jednotka o objemu 1,3 litru z Volkswagenu Polo G40 s výkonem 113 koní. U sériových parametrů ovšem nezůstalo, původní kompresor byl totiž nahrazen turbem K04 z Audi. Na motorové brzdě bylo podle současného majitele, k němuž se vůz dostal na jaře 2015, naměřeno 197 koní a 313 Nm.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
"Maximální rychlost se zkoušela jen na brzdě, při čtvrtém kvaltu to bylo nějakých 220 km/h. A je to pětikvalt," uvedl s tím, že reálně by se s ideální převodovkou a koly měla maximálka pohybovat okolo 250 km/h.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Trabant navíc prošel dnes již málo vídanou úpravou, takzvaným top-chopem. Jde o snížení střechy zkrácením sloupků, což s sebou ovšem přináší nejen nutnost prodloužení a rozšíření samotné střechy. Nutností je také úprava zasklení. Nejsnazší cestou je nahrazení původních skel plastovými náhradami, tedy plexisklem, makrolonem či adekvátním průhledným plastem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sportovní řazení je vyrobené na zakázku. Jde o jednu z úprav, která čekala na stávajícího majitele. Řada komponent podle něj totiž scházela, spousta věcí nefungovala.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
The Event
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Namísto "závodních" ambicí se z trabantu stává prostředek pro show. Trabant si tak hoví na kolech od německé značky Schmidt, přední mají rozměr 8x14", zadní pak 9x14". A je nepřeslechnutelný, přesvědčit se můžete ve videu na konci galerie.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Podvozek je oproti sérii snížen. Kvůli korekci odklonu je zadní náprava osazena distančními podložkami.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vnitřek vozu je kompletně "vyrámován", rám je od předních až po zadní podběhy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
The Event
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V další fázi se majitel zaměří právě na vylepšení v současnosti spíše spartánského interiéru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Do ústeckých Předlic dorazila rozmanitá automobilová sestava. Svého zástupce zde měly i americké silniční koráby, byl jím Lincoln Continental Mark IV.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dorazili tuneři i z Německa, přivezli mimo jiné i Volkswagen Jetta v provedení kupé.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na své si přišli i příznivci japonských vozů, obdivovat mohli například dva exempláře Nissanu Skyline R33.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dnes již málo vídaná Škoda Felicia Fun, která je unikátní posuvnou zadní stěnou, díky níž lze "obvyklý" dvoumístný užitkový vůz proměnit ve čtyřmístný. Tato hravá felicie vynikala nejen barvou, ale i výrazným vnějším oplastováním. Interiér měl kožené prvky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Další zástupce mladoboleslavské produkce: upravená Škoda Superb Combi na vzduchovém podvozku značky GAS s řídící jednotkou od společnosti Airlift. Při úpravách byl hojně využit karbon, a to nejen na exteriéru, ale i v interiéru. Vůz aktuálně jezdí na 20" kolech BBS Speedline Custom šíře 8,5 palce.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Chybět nemohl ani legendární brouk.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dorazilo i jedno z německých RWB, tedy "poršat" nesoucích nezaměnitelný rukopis japonského úpravce Akiry Nakaie.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Někomu to může přijít jako zvrhlost, pro jiné je to modla. Pod označením RWB se skrývá Japonec Akira Nakai, který od oka řeže pomocí ručního nářadí blatníky porschím, aby je pak o pořádný kus rozšířil. Své "bodykity", jak se nástavcům "těl" aut říká, šroubuje zvenčí rovnou do karoserie.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Milovníci aut, porschisté ani samotní tuneři se nemohou shodnout, zda je to dílo šílence, nebo génia. Každopádně RAUH-Welt BEGRIFF je fenomén spjatý se značkou Porsche. RAUH-Welt BEGRIFF lze přeložit třeba jako "styl drsného světa".
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Základem přestavby je Porsche 964 Carrera 2 z roku 1990. Maximálního možného snížení bylo dosaženo instalací vzduchového podvozku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kola jsou značky Messer, a to konkrétně model ME 11-03. Vpředu mají rozměr 10,5x18", vzadu pak 12x18". Pneumatiky mají rozměr 265/35 a 315/30.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na kola dávají tuneři velký důraz. Oblíbená jsou vícedílná, tedy kola skládající se minimálně z ráfku a středu, který se k němu přišroubuje.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Majitelé autům věnují mnohdy nadstandardní péči, důraz kladou nejen na čistotu zevnějšku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW E46 na kolech SR04 od kalifornské společnosti ESR
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Volkswagen Jetta Coupe na kolech BBS RF Design 5000
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
I letitý Volkswagen Passat 3BG může vypadat netradičně. Tento jezdí na německých kolech TEC GT8 v růžovo-zlaté barvě.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
The Event
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW E30
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Audi A4
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Volkswagen Golf druhé generace je oblíbeným objektem pro úpravy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Porsche Cayman s bodykitem Pandem Rocket Bunny
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
The Event
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
The Event
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
The Event
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Volkswagen Jetta první generace
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
I motor letité felicie může lahodit oku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW E36 Cabriolet
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
The Event
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
The Event
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ford Focus RS s výrazným celopolepem karoserie.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Volkswagen Golf R32
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW E46 Touring
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tuneři se nezaleknou ani severského volva. Jde nicméně spíše o raritu na české tuningové scéně, která je jinak silně ovlivněna Německem, ať už co se týče stylů, tak skladbou vozů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
The Event
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kola Radi8 R8-CM9
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
The Event
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
The Event
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vnitřní ochranný rám sice představuje pro posádku větší bezpečí, jde však o sportovní úpravu, která není v běžném provozu legální.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tento bláznivě barevný Volkswagen Polo není výplodem nějakého tunera, jde totiž jednu z barevných kombinací edice Harlequine. Ta byla dostupná pouze v Evropě, v roce 1995 bylo vyrobeno zhruba 3 800 kusů namísto původně zamýšleného jednoho tisíce. V letech 1996 až 1998 pak dalších 2,5 tisíce exemplářů vzniklo ve Velké Británii.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pořadatelem srazu The Event byl ústecký Neverstock.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Někteří tuneři-rodiče očividně razí motto "tunerem odmala". Není totiž výjimkou, že řadě srazů jsou k vidění i upravená elektroauta pro děti.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
The Event
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz