Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Prošli jsme nové vývojové centrum Škody. Zkouší motory pro celý svět

Škoda má v Česaně v Mladé Boleslavi nové centrum pro testování a vývoj motorů. Zatím tu probíhá zkušební provoz, k ostrému spuštění dojde na podzim. Nejmodernější zařízení svého druhu v koncernu Volkswagen je zárukou toho, že samostatný vývoj motorů v Mladé Boleslavi zůstane další desítky let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Odpovědnost to bude asi velká, jestli jsou to motory pro Čínu. Navíc ťamani mají dost výkonné atmosféry a ještě s tím dokáží plnit Euro. By mě zajímalo jak to dělají.. A mají asi výhodu jednoho vývoje. htp a 1.2 tsi nebyly asi úplně vizitkou.

0 0
možnosti

Podobné vývojové centrum měla svého času Tatrovka v Kopřivnici. Bylo postaveno v letech 1978 - 82 , kdy do rozvoje Tatry investovala tehdejší RVHP celkem  7 -  8 miliard tehdejších Kčs a pracovalo tam celkem asi 2000 lidí.  Vlastní zkušebny byly hlavně v budově u tatrováckého polygonu u vstupní vrátnice č 6 , dneska tam je tuším soukromý autoservis, potom byla motorová zkušebna daleko od silnic a silniční dopravy v areálu vodárny (ČOV) Tatra u řeky Lubiny a některé vývojové laboratoře byly taky v budově "starého vývoje" , kde tehdy sídlili v několika patrech hlavně kontruktéři - měli vývoj hned po ruce a v přilehlých výrobních halách speciální montáže - tam se montovaly vojenské verze tatrovek. Dneska v té budově "starého vývoje" sídlí , jestli se nepletu, kompletní vedení současné Tatrovky.

Vývojové centrum bylo postupně likvidováno v letech cca 1994 - 2000 , jak jednotliví majitelé tatrovky postupně "osekávali náklady" , propouštěli lidi a rozprodávali budovy.

0 0
možnosti
Foto

J23i46ř70í 58E31r86b60e83n

9. 8. 2014 18:26

Ehm, už v roce 1988 se rozhodlo, že vzhledem k emisním požadavkům bude Tatra vyvíjet jen vidlicové osmiválce - do té doby dělali stavebnicově čtyř- až dvanáctiválce, že? A ono je těžké pracovat na vývoji motoru, který se neprodá: dnešní motor Tatra On Air sice plní Euro 5, ale zákazníků jaksi moc nemá: kolik se jich ročně vyrobí a prodá, 600-800 kusů? Víte, jak jsou pak vysoké rozpočtené jednotkové náklady na vývoj?

1 0
možnosti

Zajímalo by mě, jak by na tohle reagovali novinkáři, kdyby se tam  o těchto pozitivních věcech psalo.

1 0
možnosti

Vůbec se nedivím že skopčáci sunou stále větší část vývoje do Česany. Jen blázen by nevyužil možnosti získat za třetinovou mzdu o jednu až dvě třídy schopnějšího vývojáře než má doma.

3 0
možnosti

Na sériový motor tak možná 50 000ot/3 minuty.

0 0
možnosti

leda snad z motorky...

A co jako s temi 50000 ot/3 min?

0 0
možnosti
Foto

Kupte si koně, auta jsou v Evropě na černé listině :(((

1 1
možnosti

To jsou stendy z TES Vsetín. Hezký fotky.

2 0
možnosti

Představa, že nějaké takové centrum zaručuje vývoj v Bolce "další desítky let," je ukrutně naivní. Že zkouší motory pro celý svět je snad normální u firmy, která vyváží do celého světa. A to potrubí se při testu nijak nechladí? Nebo je to fotka pro efekt?

2 3
možnosti

a proč by se mělo chladit? Chladí ho okolní vzduch a toto chlazení zřejmě stačí. A navíc to poslouží k efektní fotce. ;-)

0 1
možnosti

Zkrátka se ukazuje, že bez VW by dneska škodofka, pokud by existovala, vyráběla tak možná náhradní díly pro favority a motory do sekaček.

10 0
možnosti

J78a95n 69N48o13v18á91k

8. 8. 2014 13:55

Já bych si spíše přál v autě asynchronní motor. Moc bych stál třeba o Škodu Fabii Nemo (ten indický nacionalista měl na baterky celou ponorku). Dojezd 200 km, cena 300-400 tisíc.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu

20. dubna 2024

Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...

Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT

20. dubna 2024

O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko

Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...