Překvapení testu letních gum: lacinější předčily ty prémiové

aktualizováno 
Levnější neznamená horší. Tak lze jednoduše shrnout letošní test letního obutí od evropských autoklubů. Testem prošlo na třicet pneumatik. Ty lacinější paradoxně dominovaly.

Test letních pneumatik 2018 | foto: ADAC

„Test ukázal, že i výrobci levnějšího letního obutí pro osobní auta mohou nabízet kvalitní produkty,“ komentuje výsledky testů, které jako každý rok provedly autokluby (německý ADAC, rakouský ÖAMTC a švýcarský TCS) se spotřebitelskými organizacemi, Petr Buček ze specializovaného magazínu AutemBezpečně.cz. 

Soutěž o letní obutí

Vyhrajte deset tisíc na nákup letních pneumatik

Odpovězte na otázku a vyhrajte poukaz na nákup pneumatik Continental - soutěžit můžete po kliknutí zde

V testu bylo třicet modelů pneumatik dvou rozměrů: šestnáctipalcové, které shánějí třeba majitelé Škody Octavie, Hyundaie i30 nebo Fordů Focus a čtrnáctipalcové pro malá auta jako je Škoda Fabia nebo Renault Clio. Podrobné výsledky najdete v tabulkách.

Srovnávací test letních pneumatik ADAC 2018

Srovnávací test letních pneumatik ADAC 2018

Velkým tématem letošních testů je to, že lacinější značky v testu překvapivě dominovaly. „Pneumatiky druhořadých značek se překvapivě vyrovnaly prémiovým gumám,“ komentuje výsledky švýcarský autoklub TCS.

„Pod firmu Bridgestone například spadá také značka Firestone, která nabízí o něco levnější produkty. Obě pneumatiky získaly ve srovnávacím testu zcela stejnou celkovou známku 2,3,“ cituje z výsledků Buček.

Jak číst v tabulkách

Německý autoklub ADAC radí nepřihlížet při výběru letního obutí jen k té části testu, která se věnovala jízdním vlastnostem na suchu či mokré vozovce. Důležitým faktorem je také rychlost opotřebení dezénu. Podle autoklubu vydrží pneumatiky Michelin přes 45 tisíc kilometrů, zatímco pláště Infinity zvládly o dvacet tisíc kilometrů méně.

„Řidičům vždy doporučujeme porovnat před koupí ceny u různých prodejců. Ušetřit lze koupí levnějších pneumatik, ale je třeba dávat pozor na všechna kritéria. Těm, kteří jezdí autem hodně, se může vyplatit dražší obutí, protože jim pneumatiky déle vydrží,“ dodává Reinhard Kolke, vedoucí Technického centra ADAC.

Podobně dopadá porovnání pneumatik Continental s levnější odnoží téhož koncernu v podobě plášťů Semperit. „Druhé jmenované skončily jen o kousek za dražšími produkty Continental. Při koupi celé sady čtyř letních pneumatik lze ušetřit v případě testovaných rozměrů gum více než tisíc korun,“ všímá si Buček ve výsledcích testu pneumatik většího rozměru.

U čtrnáctipalcových plášťů to je ještě výraznější. Na nejlepší hodnocení dosáhly produkty japonského Falkenu a rakouského Semperitu, které patří k levnějším. Dražší prémiové výrobky (Goodyear, Continental nebo Pirelli) za nimi zaostaly. Značka Falken vznikla teprve v roce 1983, velmi oblíbená je na severoamerickém trhu, kde vyrábí v bývalé továrně GoodYearu.

Velké rozdíly mezi letními pneumatikami test odhalil při zkouškách na mokré silnici. Nejlépe si vedly pláště značky Continental. Auto s obutím ContiPremium Contact 5 mělo brzdnou dráhu na mokru z rychlosti 80 km/h o deset metrů kratší než s pneumatikami Sava Perfecta. 

Volksagen Golf s těžkým dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou obutý do šestnáctipalcových continentalů zastavil z osmdesátky na mokrém asfaltu na 43 metrech. Testy čtrnáctipalcových gum prováděly autokluby na Fordu Fiesta. Při základní části testu najely autokluby na všech pneumatikách patnáct tisíc kilometrů, z toho šedesát procent ve městě a po okreskách, zbytek na dálnicích.

Test letních pneumatik 2018

Test letních pneumatik 2018

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Pražský magistrát loví v provozu auta s vykuchanými filtry pevných částic

Test filtrů pevných částic

„Dnes jsme ve spolupráci Magistrátu a Policie ČR poprvé v historii zahájili kontroly aut s vymontovanými filtry pevných...

Další z rubriky

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Pražský magistrát loví v provozu auta s vykuchanými filtry pevných částic

Test filtrů pevných částic

„Dnes jsme ve spolupráci Magistrátu a Policie ČR poprvé v historii zahájili kontroly aut s vymontovanými filtry pevných...

Německý nejvyšší soud se v kauze dieselgate postavil za zákazníky

Ilustrační snímek

Podle soudců Německého federálního soudu by se majitelé vozů, u nichž společnost Volkswagen manipulovala s měřením...

Najdete na iDNES.cz