Překvapení testu letních gum: lacinější předčily ty prémiové

aktualizováno 
Levnější neznamená horší. Tak lze jednoduše shrnout letošní test letního obutí od evropských autoklubů. Testem prošlo na třicet pneumatik. Ty lacinější paradoxně dominovaly.

Test letních pneumatik 2018 | foto: ADAC

„Test ukázal, že i výrobci levnějšího letního obutí pro osobní auta mohou nabízet kvalitní produkty,“ komentuje výsledky testů, které jako každý rok provedly autokluby (německý ADAC, rakouský ÖAMTC a švýcarský TCS) se spotřebitelskými organizacemi, Petr Buček ze specializovaného magazínu AutemBezpečně.cz. 

Soutěž o letní obutí

Vyhrajte deset tisíc na nákup letních pneumatik

Odpovězte na otázku a vyhrajte poukaz na nákup pneumatik Continental - soutěžit můžete po kliknutí zde

V testu bylo třicet modelů pneumatik dvou rozměrů: šestnáctipalcové, které shánějí třeba majitelé Škody Octavie, Hyundaie i30 nebo Fordů Focus a čtrnáctipalcové pro malá auta jako je Škoda Fabia nebo Renault Clio. Podrobné výsledky najdete v tabulkách.

Srovnávací test letních pneumatik ADAC 2018

Srovnávací test letních pneumatik ADAC 2018

Velkým tématem letošních testů je to, že lacinější značky v testu překvapivě dominovaly. „Pneumatiky druhořadých značek se překvapivě vyrovnaly prémiovým gumám,“ komentuje výsledky švýcarský autoklub TCS.

„Pod firmu Bridgestone například spadá také značka Firestone, která nabízí o něco levnější produkty. Obě pneumatiky získaly ve srovnávacím testu zcela stejnou celkovou známku 2,3,“ cituje z výsledků Buček.

Jak číst v tabulkách

Německý autoklub ADAC radí nepřihlížet při výběru letního obutí jen k té části testu, která se věnovala jízdním vlastnostem na suchu či mokré vozovce. Důležitým faktorem je také rychlost opotřebení dezénu. Podle autoklubu vydrží pneumatiky Michelin přes 45 tisíc kilometrů, zatímco pláště Infinity zvládly o dvacet tisíc kilometrů méně.

„Řidičům vždy doporučujeme porovnat před koupí ceny u různých prodejců. Ušetřit lze koupí levnějších pneumatik, ale je třeba dávat pozor na všechna kritéria. Těm, kteří jezdí autem hodně, se může vyplatit dražší obutí, protože jim pneumatiky déle vydrží,“ dodává Reinhard Kolke, vedoucí Technického centra ADAC.

Podobně dopadá porovnání pneumatik Continental s levnější odnoží téhož koncernu v podobě plášťů Semperit. „Druhé jmenované skončily jen o kousek za dražšími produkty Continental. Při koupi celé sady čtyř letních pneumatik lze ušetřit v případě testovaných rozměrů gum více než tisíc korun,“ všímá si Buček ve výsledcích testu pneumatik většího rozměru.

U čtrnáctipalcových plášťů to je ještě výraznější. Na nejlepší hodnocení dosáhly produkty japonského Falkenu a rakouského Semperitu, které patří k levnějším. Dražší prémiové výrobky (Goodyear, Continental nebo Pirelli) za nimi zaostaly. Značka Falken vznikla teprve v roce 1983, velmi oblíbená je na severoamerickém trhu, kde vyrábí v bývalé továrně GoodYearu.

Velké rozdíly mezi letními pneumatikami test odhalil při zkouškách na mokré silnici. Nejlépe si vedly pláště značky Continental. Auto s obutím ContiPremium Contact 5 mělo brzdnou dráhu na mokru z rychlosti 80 km/h o deset metrů kratší než s pneumatikami Sava Perfecta. 

Volksagen Golf s těžkým dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou obutý do šestnáctipalcových continentalů zastavil z osmdesátky na mokrém asfaltu na 43 metrech. Testy čtrnáctipalcových gum prováděly autokluby na Fordu Fiesta. Při základní části testu najely autokluby na všech pneumatikách patnáct tisíc kilometrů, z toho šedesát procent ve městě a po okreskách, zbytek na dálnicích.

Test letních pneumatik 2018

Test letních pneumatik 2018

Autor:

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Ropu nahradí odpadky. Umíme z nich vyrobit naftu i plyn

Recyklační jednotka OMV ReOil ve vídeňské rafinérii vyrábí syntetickou ropu z...

Z přibližně sta kilogramů použitých plastů je speciální zařízení ve vídeňské rafinérii schopno během hodiny vyrobit asi...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Další z rubriky

Do Mostu míří supersporty. Za volanty se střídají profíci s amatéry

Okruhové závody ADAC GT Masters se po roce vrací do Mostu.

Pětisetkoňové závodní speciály od Corvette, Ferrari, Porsche, Lamborghini nebo Aston Martin a další desítky závoďáků si...

Autohádanka: poznejte automobilovou perlu

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Automobilová slavnost Legendy o tomto víkendu zaplnila holešovické Výstaviště. V pavilonu těch největších perel je...

VIDEOKURZ: Číňané školí české řidiče. Ukazují, jak správně zipovat

Skoro dokonalé použití pravidla zipu

Pravidlo, které řidičům předepisuje, že se mají sjíždět do jednoho pruhu na přeskáčku, platí v Česku skoro dvacet let....

Najdete na iDNES.cz