Překvapení testu letních gum: lacinější předčily ty prémiové

aktualizováno 
Levnější neznamená horší. Tak lze jednoduše shrnout letošní test letního obutí od evropských autoklubů. Testem prošlo na třicet pneumatik. Ty lacinější paradoxně dominovaly.

Test letních pneumatik 2018 | foto: ADAC

„Test ukázal, že i výrobci levnějšího letního obutí pro osobní auta mohou nabízet kvalitní produkty,“ komentuje výsledky testů, které jako každý rok provedly autokluby (německý ADAC, rakouský ÖAMTC a švýcarský TCS) se spotřebitelskými organizacemi, Petr Buček ze specializovaného magazínu AutemBezpečně.cz. 

Soutěž o letní obutí

Vyhrajte deset tisíc na nákup letních pneumatik

Odpovězte na otázku a vyhrajte poukaz na nákup pneumatik Continental - soutěžit můžete po kliknutí zde

V testu bylo třicet modelů pneumatik dvou rozměrů: šestnáctipalcové, které shánějí třeba majitelé Škody Octavie, Hyundaie i30 nebo Fordů Focus a čtrnáctipalcové pro malá auta jako je Škoda Fabia nebo Renault Clio. Podrobné výsledky najdete v tabulkách.

Srovnávací test letních pneumatik ADAC 2018

Srovnávací test letních pneumatik ADAC 2018

Velkým tématem letošních testů je to, že lacinější značky v testu překvapivě dominovaly. „Pneumatiky druhořadých značek se překvapivě vyrovnaly prémiovým gumám,“ komentuje výsledky švýcarský autoklub TCS.

„Pod firmu Bridgestone například spadá také značka Firestone, která nabízí o něco levnější produkty. Obě pneumatiky získaly ve srovnávacím testu zcela stejnou celkovou známku 2,3,“ cituje z výsledků Buček.

Jak číst v tabulkách

Německý autoklub ADAC radí nepřihlížet při výběru letního obutí jen k té části testu, která se věnovala jízdním vlastnostem na suchu či mokré vozovce. Důležitým faktorem je také rychlost opotřebení dezénu. Podle autoklubu vydrží pneumatiky Michelin přes 45 tisíc kilometrů, zatímco pláště Infinity zvládly o dvacet tisíc kilometrů méně.

„Řidičům vždy doporučujeme porovnat před koupí ceny u různých prodejců. Ušetřit lze koupí levnějších pneumatik, ale je třeba dávat pozor na všechna kritéria. Těm, kteří jezdí autem hodně, se může vyplatit dražší obutí, protože jim pneumatiky déle vydrží,“ dodává Reinhard Kolke, vedoucí Technického centra ADAC.

Podobně dopadá porovnání pneumatik Continental s levnější odnoží téhož koncernu v podobě plášťů Semperit. „Druhé jmenované skončily jen o kousek za dražšími produkty Continental. Při koupi celé sady čtyř letních pneumatik lze ušetřit v případě testovaných rozměrů gum více než tisíc korun,“ všímá si Buček ve výsledcích testu pneumatik většího rozměru.

U čtrnáctipalcových plášťů to je ještě výraznější. Na nejlepší hodnocení dosáhly produkty japonského Falkenu a rakouského Semperitu, které patří k levnějším. Dražší prémiové výrobky (Goodyear, Continental nebo Pirelli) za nimi zaostaly. Značka Falken vznikla teprve v roce 1983, velmi oblíbená je na severoamerickém trhu, kde vyrábí v bývalé továrně GoodYearu.

Velké rozdíly mezi letními pneumatikami test odhalil při zkouškách na mokré silnici. Nejlépe si vedly pláště značky Continental. Auto s obutím ContiPremium Contact 5 mělo brzdnou dráhu na mokru z rychlosti 80 km/h o deset metrů kratší než s pneumatikami Sava Perfecta. 

Volksagen Golf s těžkým dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou obutý do šestnáctipalcových continentalů zastavil z osmdesátky na mokrém asfaltu na 43 metrech. Testy čtrnáctipalcových gum prováděly autokluby na Fordu Fiesta. Při základní části testu najely autokluby na všech pneumatikách patnáct tisíc kilometrů, z toho šedesát procent ve městě a po okreskách, zbytek na dálnicích.

Test letních pneumatik 2018

Test letních pneumatik 2018

Autor:
  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

Nová Toyota Yaris je menší, ale dospělejší. Prozkoumali jsme ji

Japonská značka pevně usazená v Evropě ukázala světu novou generaci tradičního malého modelu Yaris. Auto šité podle...

Česko je světová velmoc v produkci senzorů pro auta. Vyrábí je v Rakovníku

Pokud máte na svém novém voze čelní kameru, dešťové čidlo nebo parkovací senzory, s velkou pravděpodobností pochází z...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Premium

Auto jako investice, díl třetí: Chcete si hrát, nebo vydělávat?

Častou chybou začínajících „investorů“ bývají auta, která jste vždycky chtěli, a teď na ně konečně máte peníze. Skvělá...

KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo
KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo

Měli jste možnost si přečíst o mém porodu a o pobytu v porodnici na šestinedělí. Nyní bych chtěla rozvést poslední a nejtěžší část mého příběhu. První půlrok mého mateřství.

Najdete na iDNES.cz