Překvapení testu letních gum: lacinější předčily ty prémiové

aktualizováno 
Levnější neznamená horší. Tak lze jednoduše shrnout letošní test letního obutí od evropských autoklubů. Testem prošlo na třicet pneumatik. Ty lacinější paradoxně dominovaly.

Test letních pneumatik 2018 | foto: ADAC

„Test ukázal, že i výrobci levnějšího letního obutí pro osobní auta mohou nabízet kvalitní produkty,“ komentuje výsledky testů, které jako každý rok provedly autokluby (německý ADAC, rakouský ÖAMTC a švýcarský TCS) se spotřebitelskými organizacemi, Petr Buček ze specializovaného magazínu AutemBezpečně.cz. 

Soutěž o letní obutí

Vyhrajte deset tisíc na nákup letních pneumatik

Odpovězte na otázku a vyhrajte poukaz na nákup pneumatik Continental - soutěžit můžete po kliknutí zde

V testu bylo třicet modelů pneumatik dvou rozměrů: šestnáctipalcové, které shánějí třeba majitelé Škody Octavie, Hyundaie i30 nebo Fordů Focus a čtrnáctipalcové pro malá auta jako je Škoda Fabia nebo Renault Clio. Podrobné výsledky najdete v tabulkách.

Srovnávací test letních pneumatik ADAC 2018

Srovnávací test letních pneumatik ADAC 2018

Velkým tématem letošních testů je to, že lacinější značky v testu překvapivě dominovaly. „Pneumatiky druhořadých značek se překvapivě vyrovnaly prémiovým gumám,“ komentuje výsledky švýcarský autoklub TCS.

„Pod firmu Bridgestone například spadá také značka Firestone, která nabízí o něco levnější produkty. Obě pneumatiky získaly ve srovnávacím testu zcela stejnou celkovou známku 2,3,“ cituje z výsledků Buček.

Jak číst v tabulkách

Německý autoklub ADAC radí nepřihlížet při výběru letního obutí jen k té části testu, která se věnovala jízdním vlastnostem na suchu či mokré vozovce. Důležitým faktorem je také rychlost opotřebení dezénu. Podle autoklubu vydrží pneumatiky Michelin přes 45 tisíc kilometrů, zatímco pláště Infinity zvládly o dvacet tisíc kilometrů méně.

„Řidičům vždy doporučujeme porovnat před koupí ceny u různých prodejců. Ušetřit lze koupí levnějších pneumatik, ale je třeba dávat pozor na všechna kritéria. Těm, kteří jezdí autem hodně, se může vyplatit dražší obutí, protože jim pneumatiky déle vydrží,“ dodává Reinhard Kolke, vedoucí Technického centra ADAC.

Podobně dopadá porovnání pneumatik Continental s levnější odnoží téhož koncernu v podobě plášťů Semperit. „Druhé jmenované skončily jen o kousek za dražšími produkty Continental. Při koupi celé sady čtyř letních pneumatik lze ušetřit v případě testovaných rozměrů gum více než tisíc korun,“ všímá si Buček ve výsledcích testu pneumatik většího rozměru.

U čtrnáctipalcových plášťů to je ještě výraznější. Na nejlepší hodnocení dosáhly produkty japonského Falkenu a rakouského Semperitu, které patří k levnějším. Dražší prémiové výrobky (Goodyear, Continental nebo Pirelli) za nimi zaostaly. Značka Falken vznikla teprve v roce 1983, velmi oblíbená je na severoamerickém trhu, kde vyrábí v bývalé továrně GoodYearu.

Velké rozdíly mezi letními pneumatikami test odhalil při zkouškách na mokré silnici. Nejlépe si vedly pláště značky Continental. Auto s obutím ContiPremium Contact 5 mělo brzdnou dráhu na mokru z rychlosti 80 km/h o deset metrů kratší než s pneumatikami Sava Perfecta. 

Volksagen Golf s těžkým dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou obutý do šestnáctipalcových continentalů zastavil z osmdesátky na mokrém asfaltu na 43 metrech. Testy čtrnáctipalcových gum prováděly autokluby na Fordu Fiesta. Při základní části testu najely autokluby na všech pneumatikách patnáct tisíc kilometrů, z toho šedesát procent ve městě a po okreskách, zbytek na dálnicích.

Test letních pneumatik 2018

Test letních pneumatik 2018

Autor:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Ford Puma ukazuje, jak chtějí automobilky vyzrát na zákazníky

Nový Ford Puma

Jak donutit zákazníky, aby zaplatili za nové auto víc, i když větší nechtějí? Propojit sportovní styl, přidat něco...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Zvýšil bych maximální rychlost na nových dálnicích, říká český mistr rallye

Automobilový závodník Jan Kopecký v diskusním pořadu Rozstřel.

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

Najdete na iDNES.cz