Vybíráme gumy na léto: s nejlepšími zabrzdíte o 22 metrů dřív

aktualizováno 
Největší rozdíl mezi dobrou a špatnou gumou poznáte na mokré silnici, zjistil velký test pneumatik německého autoklubu ADAC. V testu byly tentokrát i barumky, vedly si průměrně.

Testy letních pneumatik provádí ADAC v jižní Evropě | foto: ADAC

Nejhorší pneumatiky v testech mohou zavinit i nehodu, zjistil test. Na mokré silnici se auto s nejhorším obutím zastavilo auto o 22 metrů dále než stejný vůz na pláštích, které v testu zvítězily.

Tradiční srovnávací test se zaměřil na čtrnácti- a patnáctipalcová kola. Jeho výsledky přijdou vhod většině českých řidičů, protože pláště těchto rozměrů kupují majitelé fabií a octavií, které patři v Česku k nejběžnějším vozům.

Ve skupině letních pneumatik s rozměrem 175/65 R14 se objevila také v tuzemsku oblíbená Barum Brillantis 2. Mezi 17 porovnávanými plášti skončila uprostřed, její hodnocení zní "uspokojivé". Otrokovickou barumku hodnotí test jako dobrou na suchu, na mokré vozovce má podle testovacích komisařů lehké slabiny.

Test letních pneumatik

Kompletní výsledky ZDE

Nejlepší pneumatiky dostaly v testu známku o stupeň lepší. Právě pneumatiky s těmito známkami radí ADAC kupovat. Od výrobků s horšími výsledky by se motoristé měli držet dále.

Rozdíl mezi vůbec nejlepší letní pneumatikou ve skupině čtrnáctipalcových plášťů a nejhorší vysvětluje ADAC na brzdné dráze naměřené na mokré silnici.

Nejhorší vs. nejlepší

Když auto obuté do vítězných plášťů už z rychlosti 80 km/h zcela zabrzdilo a stojí, druhý vůz na propadlících stále ještě jede rychlostí skoro 47 km/h.

Auto obuté do vítězných Continentalek ContiPremiumContact 2 zabrzdilo po 58 metrech, vůz s nejhůře hodnocenými pneumatikami Dayton D110 zůstal stát až po 80 metrech.

Testy ADAC a dalších autoklubů hodnotí u letních pneumatik jejich chování na suché silnici, na mokru, měří hluk, rychlost opotřebení i vliv na spotřebu paliva.

Druhou skupinu srovnávaných letních pneumatik vytvořily gumy rozměru 195/65 R15.

Nejvyváženější vlastnosti v této části testu předvedl plášť Vredestein Sportrac 3. Nejhorších výsledků dosáhla trojice Sava Intensa HP, Point S Summerstar 2 a Chengshan CSR 66.

Čínské obutí Chengshan zcela propadlo na mokré silnici, zato v testu rychlosti opotřebení své soupeře na hlavu porazil. To ukazuje na velmi tvrdou gumu, která nebude pravděpodobně moc držet ani za sucha.

Chengshan navíc mate tím, že má sice letní vzorek, na bočnici ale označení M+S určené zimním pneumatikám.

Autoři:

Dakar 2019

Rallye Dakar 2019 probíhá 7. - 17. ledna. Letošní 41. ročník se pořádá výhradně na území Peru. Trasa Rallye Dakar 2019 je rozdělena na 10 etap s celkovou délkou přes 5500 km. Z toho sedm etap se pojede na písku.

Nadcházející etapy:
17. 1. (Pisco - Lima)

Na start letos Dakar přilákal i 26 Čechů. Mezi nimi jsou: Aleš Loprais, Martin Kolomý, Martin Prokop, Martin Macík. Kompletní seznam českých jezdců a přehled etap pro Dakar 2019 najdete zde

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Bodový systém funguje, chceme ho zpřísnit, říká šéf dopravní policie

Zakladatel Českého sdružení dopravních nehod Stanislav Vondruška (vlevo) a šéf...

V uplynulém roce při dopravních nehodách v Česku zemřelo nejvíce lidí za poslední tři roky. Situaci na silnicích...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

S revolvery na roboauta a blokování nabíječek. Tak Američané brání pokroku

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...

Na doby první průmyslové revoluce, kdy dělníci rozbíjeli stroje, protože se báli, že jim seberou práci, začínají...

Další z rubriky

Recept na ucpaná města: vyměnit volant za bicykl a dotovat šlapání

Mexičané se účastnili akce nazvané - Světová projížďka na kole a nazí. (11. 6....

Až 25 eur za měsíc pro toho, kdo jezdí do práce na kole, to je nabídka starosty jihoitalského Bari. Antonio Decaro, šéf...

Ghosna ve vazbě zastrašují a trápí zimou a hladem, tvrdí jeho manželka

Carlos Ghosn

Manželka bývalého předsedy správní rady japonské automobilky Nissan Motor Carlose Ghosna si v dopise adresovaném...

Audi proti otázce „Už tam budem?“. Vyřeší ji virtuální realitou

Audi Holoride

Zná to snad každý řidič-rodič. A nejen ten. Otázka „Už tam budem?“ dovede pocuchat nervy nejedné osoby za volantem. U...

BMW Řada 5 3,0...
BMW Řada 5 3,0...

r.v. 2012, naj. 55 000 km, diesel
950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz