Čtvrtek 29. října 2020, svátek má Silvie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 29. října 2020 Silvie

Velký test dětských autosedaček odhalil ty, které špatně chrání

  15:00
Německý autoklub ADAC ve spolupráci se švýcarským TCS a rakouským ÖAMTC otestoval 26 dětských autosedaček. Součástí posuzování byly i crashtesty zaměřené na bezpečnost.

Dítě by mělo být vždy přepravováno v autosedačce, která odpovídá jeho hmotnosti a výšce. | foto: ADAC

„Tři testované sedačky vybočily v celkovém hodnocení od ostatních: jedna získala nejlepší možnou známku „velmi dobrou“, dvě propadly a odnesly si „nedostatečnou“,“ komentuje výsledky testů Petr Buček, šéfredaktor magazínu AutemBezpečně.cz.

Sedmnáct sedaček ohodnotil ADAC jako „dobré“, jedna dostala „dostatečnou“ a dalších pět má průměrnou známku „uspokojivou“. „Test ADAC je mnohem přísnější než zákony stanovené zkoušky, kterými musí projít sedačky před vstupem do prodeje na trhu Evropské unie,“ vysvětluje Buček.

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací

„Zkoušky se kromě crashtestů zkoumajících ochranu při nehodě zaměřily na obsluhu sedaček, jako je instalace v autě, poutání dítěte, nastavení výšky, a také na ochranu před špatnou instalací, čištění a zpracování. Pak také na ergonomii, tedy komfort pro dítě, náročnost na prostor v autě nebo pozici sezení. Poslední část testu se věnovala zkouškám přítomnosti škodlivin v materiálech, z nichž jsou zkoušené autosedačky pro malé cestující vyrobeny,“ cituje z protokolu testu.

Nejlepší hodnocení dostala sedačka Kiddy Evo-Luna i-Size, která jako jediná obdržela jedničku. Sedačka je určená novorozencům od výšky 45 centimetrů. Taková dítěti poslouží zhruba 15 až 18 měsíců, než doroste do výšky 83 cm. Co stojí za jejími výbornými výsledky, napovídá označení i-Size. To říká, že prošla novou homologací, která výrobcům mimo jiné nařizuje, aby udávali výšku dítěte, pro kterou je sedačka vhodná. „Dříve používaná metodika rozdělovala sedačky podle váhy dětí. V současné době si mohou výrobci vybrat, podle které normy dětskou autosedačku nabídnou na trh,“ vysvětluje Petr Buček.

Fotogalerie

Pro děti zhruba do jednoho roku se podle testů ADACU hodí Besafe iZi Go Modular i-Size nebo odvozenina doplněná o isofixovou základnu i-Size base. Základna standardu i-Size zůstává napořád v autě a sedačka se do ní nacvakne.

Pro cestující do jednoho a půl roku věku doporučuje ADAC vedle vítězné Kiddy také Joie i-Gemm, Joie i-Gemm + i-base, Kiddy Evo-Lunafix a Maxi Cosi Citi. Concord Reverso PLUS je podle testů dobrým řešením, které může dítě mít od narození až do čtyř let.

Pro pasažéry ve věku jeden až čtyři roky jsou dobrou volbou Besafe iZi Kid X2 i-Size, Recaro Optiafix, Britax Römer King II a Besafe iZi Modular i-Size + i-Size base.

V kategorii od roku do dvanácti let byla podle ADACu nejlepší Joie Transcend. Pro děti od 4 do 12 let dopadly dobře Britax Römer Kidfix II XP Sict, Britax Römer Kidfix II XP, Joie Duallo, Maxi Cosi Rodifix Airprotect a Britax Römer Discovery SL.

Kiwy SF01 Q-Fix

Kiwy SF01 Q-Fix

KidsEmbrace Friendship

KidsEmbrace Friendship

Kiddy Evo-Luna i-Size

Kiddy Evo-Luna i-Size

„Na velké věkové rozpětí - od narození až do zhruba sedmi let - láká sedačka Chicco Seat-Up 012. Podle testu ADAC dětem zaručuje průměrné bezpečí. Hůře však dopadly zkoušky obsluhy. Výsledkem je celková podprůměrná známka,“ komentuje Petr Buček.

U sedačky KidsEmbrace Friendship se odnímá horní díl, když se do ní usazují větší děti. Crashtest ovšem odhalil, že pak neposkytuje boční ochranu. Stejnou slabinu má také Kiwy SF01 Q-Fix. U ní navíc ADAC odhalil škodlivé látky v materiálech, ze kterých je vyrobena.

Test dětských autosedaček ADAC 2016

Důležité pro bezpečnosti je i to, jak jsou děti v sedačkách oblečené:

14. ledna 2016

Autor:
  • Nejčtenější

Poruchový motor a nekvalitní rozvody. Velký autotest ojeté Škody Octavia

Premium Motor 1.4 TSI dokonce ani v nejslabších verzích nebyl bezproblémový. Nemusí to ale znamenat zbytečně vysoké provozní...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok. Nechali jsme si ji namalovat

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kontroverzní systém start-stop. Ušetříte s ním málo, přibydou však problémy

Premium Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

ANALÝZA: Proč Čína v boji s covidem uspěla a Západ se zmítá v chaosu

Premium Zatímco Západ se potýká s druhou vlnou koronaviru, východoasijské země dokázaly virus porazit. Proč tomu tak je? Nejde...

Jsme rozvedení. Ještě nevím, zda se vrátím k dívčímu jménu, říká Koukalová

Premium Nepochopení, odsouzení. Konec vrcholové sportovní kariéry. Hledání práce. A ještě rozvod. Gabriela Koukalová (30) má za...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

  • Další z rubriky

Trable stěžejního jaguaru ukazují stav značky, novému šéfovi není co závidět

Sedan Jaguar XF byl v první generaci symbolickým startem nové éry, když pomohl značce najít nový směr pod novým...

Poznejte závadu na autě podle skvrny. Nejde pouze o barvu, pomůže i chuť

Premium Ačkoli skvrny po kapalinách unikajících z auta často vypadají podobně, ve skutečnosti je snadné zjistit, co přesně...

Afrika je odkladištěm starých nebezpečných aut, varuje OSN

Vlastnictví automobilu je ve světě na vzestupu a odhaduje se, že nyní se po silnicích globálně pohybuje 1,4 miliardy...

Rodinná památka. Seat Alhambra má stále přesvědčivé množství kladů

Premium Přestože má tento SEAT najeto už přes 420 000 km, v našem článku se soustředíme pouze na jeho osudy od chvíle zakoupení...

Testujeme s Pampers: Vyzkoušejte dětské čisticí ubrousky s kokosovým olejem!
Testujeme s Pampers: Vyzkoušejte dětské čisticí ubrousky s kokosovým olejem!

99 % přírodních ingrediencí a 1 % šetrných složek pro ochranu pokožky. To jsou dětské čisticí ubrousky Pampers® Coconut Pure™, které můžete...

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Nečekaně zemřel moderátor Prima vařečky Daniel Kopál, bojoval s covidem

Ve věku 49 let zemřel moderátor Daniel Kopál, známý z pořadu o vaření Mňam aneb Prima vařečka. Bojoval s koronavirem....

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

NASA a vědci objevili na Sahaře a v Sahelu téměř dvě miliardy stromů

Na Sahaře a v oblasti Sahelu roste více stromů, než se předpokládalo. Tvrdí to mezinárodní vědecká studie, na níž se...

Česko je bohatší než Itálie a Španělsko, možná předběhne i Japonsko

Nejnovější data Mezinárodního měnového fondu ukazují, že Česká republika je poprvé ve své novodobé historii bohatší než...