Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Americké úřady jdou po autopilotu Tesly. Zkoumají deset smrtelných nehod

Americký národní úřad pro bezpečnost silniční dopravy (NHTSA) zahájil třicet vyšetřování, ve kterých zkoumá i deset smrtelných nehod elektromobilů Tesla od roku 2016. Prověří, zda na vině nebyl poloautomatický systém zvaný autopilot. Vyšetřovatelé podle agentury Reuters zatím vyloučili vinu autopilota, který přebírá některé jízdní úkony, ve třech ze třiceti nehod od roku 2016.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M96a82r74e39k 35H52r81u87b98y

21. 6. 2021 15:23

Libi se mi, ze Americani kvuli par nehodam systemove resi autopiloty.

U nas jsou nehody v zuzenich na dalnicich na dennim poradku a zadny zajem to nevyvolava.

0 0
možnosti

J55a25n 13T15i93c60h63a96v44a

19. 6. 2021 12:38

Kontrolovat, ze nejakej automat dela neco spravne a zasahnout, kdyz to udela spatne je daleko narocnejsi, nez to sam delat.

Uvedu priklad: Po par cestach v noci jsem si v aute vypnul automaticky dallovy svetla, protoze nefungovaly na 100 % a musel jsem kontrolovat, ze neoslnuju protijedouciho, takze je jednodussi si dalkovy proste rozsvitit a zhasnout rucne...

Kdyz jsem mel pujceny auto se vsema moznyma asistentama, tak jsem si ze zvedavosti precetl navod a vsechno pozapinal, byla docela “sranda”, jak to auto zaclo treba prudce brzdit, kdyz v odbocovaku byla stojici kolona a ja jel rovne a tak podobne 

Jediny, na co mi to prislo super bylo poskakovani v kolone - byl tam automat a vubec jsem nepotreboval nohy, na pomalou jizdu mi to prislo super, samo to zastavilo, pak jsem jen tuknul do packy pod volantem na rozjezd, celkem pohoda 

Ale sverit zivot automatu v aute bych zatim nechtel...

Co se mi celkem libi jsou vlaky bez strojvedouciho, tim jsem jel a bylo to strasne divny si stoupnout dopredu 

1 0
možnosti

Já nevím proč se s tím tak nadělá. Pokud někdo v běžném provozu svěří svůj život autopilotu, je to jen kandidát na Darwinovu cenu.

2 1
možnosti

Kdyby to řídilo samo a já to měl jenom na dálnici kontrolovat tak na 100% u toho usnu.

0 0
možnosti

Autopilotů se už nezbavíme. A že bude docházet k nehodám, kvůli jejich chybám, taky ne. Pořád máme možnost řídit ručně. Zatím.

1 0
možnosti

Problém je, že už dneska je autopilot 10x bezpečnější než člověk. A to jsme teprve v počátcích.

0 2
možnosti

Máme dva možné extrémy - jeden je zcela mechanické auto bez doplňkové elektroniky, které musí člověk ovládat kompletně sám, a druhý je zcela samočinné auto, které jezdí naprosto bez řidiče a můžete ho třeba poslat samotné ke škole, aby vám přivezlo domů děti z vyučování nebo je tam ráno odvezlo, aniž bychom se o ně museli nějak bát.

Cokoliv mezitím je jen nějaký mezistupeň, který může být v řadě případů opravdu i horší než oba extrémy. Přesně jak se již zmiňovalo - pokud sám řídím, stoprocentně se soustředím na řízení. Pokud ale přímo neřídím, tak je velmi těžké se stoprocentně soustředit na situaci, abych byl schopen okamžitě v případě potřeby ručně reagovat. To už bych asi raději rovnou řídil sám komplet se vším všudy. Ono jde také o trestní odpovědnost - pokud bude nehoda dávána za vinu samočinnému řízení, tak bude viníkem výrobce systému (který si to ale ošéfuje právně tak, aby na něho vina nespadla, resp. jinak nic takového vyrábět nebude - kdo z nás by do takového rizika jako výrobce šel?). Pokud ale mám sedět za volantem, používat semiautonomní systém řízení, ale zároveň mít za něj odpovědnost a pokud něco selže, muset situaci hasit já včetně jakékoliv odpovědnosti za škody při selhání toho systému, tak to mi přijde skoro nebezpečnější, než když rovnou řídím sám...

8 0
možnosti

Souhlasím. Pokud auto svojí vlastní vinou rozstřelím a někomu při tom ublížím, tak zcela chápu, že vina je pouze na mě. Ale odmítám jezdit s vědomím, že pokud se Autopilot náhodou zblázní a někomu ublíží, tak já budu ten, kdo nese plnou vinu. To fakt ne. Se systémy tohoto typu se můžou jít všichni výrobci vyfotit.

0 0
možnosti

Jak mohou říct že nebyl na vině autopilot? Když vám po nehodě kterou jste nezavinil naměří alkohol, tak jste minimálně spoluviník. A to proto, že bez toho alkoholu jste možná mohl nehodě zabránit. Třeba rychlejší reakcí. Tak jak mohou tvrdit, že by řidič namísto autopilota nemohl nehodě zabránit?

2 0
možnosti

P68e68t93r 87M33i97c38h80a10l

18. 6. 2021 14:15

"Když vám po nehodě kterou jste nezavinil naměří alkohol, tak jste minimálně spoluviník."

......

Tohle ovšem není pravda. Pokud je jasně daná vina u nehody (typicky nedání přednosti v jízdě), pak se nepřenáší vina ani její část na jiného účastníka nehody jen kvůli alkoholu. Samozřejmě jiná situace je, pokud je vina sporná (třeba vysoké překročení rychlosti u řidiče, který má přednost v jízdě a je pod vlivem alkoholu).

Příkladů by byla spousta. Nejsem zastáncem alkoholu za volantem, jen popisuji fakta.

2 1
možnosti

Nejsme stroje, čím méně musí člověk sám řídit, tím méně se na jízdu dokáže soustředit. Proto systémy typu: "Nemusíte skoro na nic sahat, ale stále 100% sledujte provoz a buďte připraven ve zlomku sekundy zasáhnout." jdou zcela proti lidské psychice. Pokud sami neřídíte, brzy ztratíte potřebu sledovat provoz kolem sebe i předvídavost. Proto systémy tohoto typu jsou na nic, buď musí být zcela autonomní (a k tomu mají reálném provozu daleko), nebo mohou jen pomáhat "zachraňovat" chyby řidiče, který řídí a plně se soustředí.

10 1
možnosti

nepovídejte nesmysly, samozřejmě že už jenom adaptivní tempomat přidá značný komfort a redukuje únavu řidiče

2 1
možnosti

Ale za to přece nemůže autopilot, nýbrž naprosto prázdná hlava uživatelů, kteří jsou schopni jít si za jízdy lehnout na zadní sedadla. A to přesto, že Tesla jasně upozorňuje, že nejde o zcela autonomní systém a řidiči pouze pomáhá.

4 0
možnosti

Teda nevim na co Tesla upozorňuje, většinou od ní jde slyšet silácké kecy a vysoké autonomii jejich vozidel, nazývá to autopilotem, tak se tak lidi chovají. V podstatě jde o klamavou reklamu a o snahu vyvléct se ze zodpovědnosti - nalákám kecy o autopilotu, v kupní smlouvě někde drobným písmem uvedu že to zas tak autopilot není a řidiči chovej se tak a a já tudíž nenesu odpovědnost a tradá... Typická klamavá reklama...

0 1
možnosti

Každý týden slyšíme o havárii vozu který řídil autopilot. Naštěstí živí řidiči jsou naprosto spolehliví a žádné nehody nemají.

7 0
možnosti

Problém je, že když Vám řidič zabije dítě, je možné ho potrestat a dostat ze silnice. Když to udělá Autopilot, pokrčí se rameny, řekne se, že AI se učí a život jde dál.

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.