Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

  13:37aktualizováno  13:37
Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla produkci na plný výkon, a proto nocuje v továrně. Důvod problémů už odhalil - málo lidí a moc robotů. Těch, na které v minulosti tolik sázel.

Majitel firmy Tesla Elon Musk | foto: Reuters

V hlavách některých ekonomů se rodí nápady na zdanění robotů, kteří berou lidem práci. Průmysl 4.0, jak se čtvrté průmyslové revoluci říká, výrobu digitalizuje a automatizuje. 

Elon Musk poprvé přiznal, že příliš důvěřoval automatizaci při montáži Modelu 3. „Ano, nadměrná automatizace v Tesle byla chyba. Abych byl přesný, můj omyl. Lidé jsou podceňováni,“ uvedl Musk na Twitteru. 

Tesla fixluje, vážné úrazy v továrně vydává za malé nehody, tvrdí server

Musk posléze v rozhovoru pro televizi CBS prohlásil, že Tesla potřebuje více lidí pracujících ve výrobním závodě a že automatizace zpomalila výrobní proces modelu 3. V továrně se prý vytvořila „bláznivá a složitá síť dopravních pásů“, kterou museli přeorganizovat, když se ukázalo, že nefunguje.

To je velký obrat v prohlášeních muže, který ještě loni na podzim básnil před investory o plně robotizované továrně. „Přidáme další roboty a zrychlíme výrobu,“ uváděl a jeho fanoušci v něm viděli největšího revolucionáře ve výrobě automobilů po Henry Fordovi.

Tesla v loňském roce koupila společnost Perbix, která vyrábí automatizovaná zařízení pro továrny, což mělo automobilce umožnit výrobu více komponent ve vlastní režii. Musk to tehdy popisoval jako krok k tomu „postavit stroj, který vyrábí stroje“. „Konkurenční silou Tesly nebudou v dlouhodobém horizontu automobily, bude to továrna,“ řekl.

Musk však dlouhodobě vyzývá k opatrnosti ve vývoji robotiky a umělé inteligence. Volá po regulaci, která má zabránit tomu, aby technologie „ohrozila lidskou existenci“ a varuje před „apokalypsou umělé inteligence“.

Musk ležící, spící

V rozhovoru pro CBS ukázal zasedačku v továrně, kde spí na zemi ve spacáku a prohlásil, že nemá ani čas dojít se domů osprchovat a je ve velkém stresu. „Vždycky se pohybuji tam, kde je největší problém v Tesle,“ řekl v listopadu Musk.

Fotogalerie

Tesla nyní dočasně přerušila montáž svého stěžejního Modelu 3, který je prvním vozem automobilky určeným pro masový trh. Firma se již delší dobu potýká s problémy při navýšení výroby svého nového sedanu a letos musela přerušit výrobu v kalifornském závodě ve Fremontu již v únoru.

Tesla podle internetového zpravodajského serveru BuzzFeed informovala zaměstnance, že přerušení výroby bude trvat čtyři až pět dnů. Zaměstnanci si na tuto dobu buď mají vybrat dovolenou, nebo dostanou neplacené volno.

Automobilka původně předpokládala, že do konce loňského roku bude schopná vyrobit týdně až 5000 vozů Modelu 3. Tento cíl však musela již několikrát posunout a nyní se snaží navýšit do konce druhého čtvrtletí výrobu na 2500 vozů týdně.

15.dubna 2018 v 05:38, příspěvek archivován: 18.dubna 2018 v 13:38

Interview and Tesla factory tour with Gayle King https://t.co/693jZBk4Km

Tesla bude zisková

Musk rovněž koncem minulého týdne oznámil, že Tesla bude zisková a bude mít pozitivní cash flow ve třetím a čtvrtém čtvrtletí. Nebude tedy potřebovat navýšit investice. Nicméně mnoho analytiků pochybuje o splnění tohoto cíle, který závisí na rychlém růstu výroby Modelu 3.

Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

V únoru Tesla pozastavila výrobu Modelu 3 na čtyři dny s tím, že v této době se uskuteční plánované práce na uzpůsobení zařízení, aby se zlepšila automatizace a odstranily problémy. Varovala, že další prostoje mohou přijít i v budoucnu.

Automobilky obvykle zastavují nebo zpomalují výrobu nových modelů, aby vyřešily problémy s výrobním systémem. Podle některých analytiků však Tesla zkrátila testování výrobní linky, aby se dostala na trh rychleji a právě to mohlo způsobit počáteční výrobní problémy.

Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v našich testovacích jízdách.

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná,...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem...

Tesla se rozjela na plný plyn. S dotacemi v zádech

Elon Musk během prvního představení elektromobilu Tesla Model 3 v americkém...

VIDEO Automobilka Tesla se loni přiblížila své vizi posadit do svých elektromobilů také střední třídu....

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Najdete na iDNES.cz