Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

  13:37aktualizováno  13:37
Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla produkci na plný výkon, a proto nocuje v továrně. Důvod problémů už odhalil - málo lidí a moc robotů. Těch, na které v minulosti tolik sázel.

Majitel firmy Tesla Elon Musk | foto: Reuters

V hlavách některých ekonomů se rodí nápady na zdanění robotů, kteří berou lidem práci. Průmysl 4.0, jak se čtvrté průmyslové revoluci říká, výrobu digitalizuje a automatizuje. 

Elon Musk poprvé přiznal, že příliš důvěřoval automatizaci při montáži Modelu 3. „Ano, nadměrná automatizace v Tesle byla chyba. Abych byl přesný, můj omyl. Lidé jsou podceňováni,“ uvedl Musk na Twitteru. 

Tesla fixluje, vážné úrazy v továrně vydává za malé nehody, tvrdí server

Musk posléze v rozhovoru pro televizi CBS prohlásil, že Tesla potřebuje více lidí pracujících ve výrobním závodě a že automatizace zpomalila výrobní proces modelu 3. V továrně se prý vytvořila „bláznivá a složitá síť dopravních pásů“, kterou museli přeorganizovat, když se ukázalo, že nefunguje.

To je velký obrat v prohlášeních muže, který ještě loni na podzim básnil před investory o plně robotizované továrně. „Přidáme další roboty a zrychlíme výrobu,“ uváděl a jeho fanoušci v něm viděli největšího revolucionáře ve výrobě automobilů po Henry Fordovi.

Tesla v loňském roce koupila společnost Perbix, která vyrábí automatizovaná zařízení pro továrny, což mělo automobilce umožnit výrobu více komponent ve vlastní režii. Musk to tehdy popisoval jako krok k tomu „postavit stroj, který vyrábí stroje“. „Konkurenční silou Tesly nebudou v dlouhodobém horizontu automobily, bude to továrna,“ řekl.

Musk však dlouhodobě vyzývá k opatrnosti ve vývoji robotiky a umělé inteligence. Volá po regulaci, která má zabránit tomu, aby technologie „ohrozila lidskou existenci“ a varuje před „apokalypsou umělé inteligence“.

Musk ležící, spící

V rozhovoru pro CBS ukázal zasedačku v továrně, kde spí na zemi ve spacáku a prohlásil, že nemá ani čas dojít se domů osprchovat a je ve velkém stresu. „Vždycky se pohybuji tam, kde je největší problém v Tesle,“ řekl v listopadu Musk.

Fotogalerie

Tesla nyní dočasně přerušila montáž svého stěžejního Modelu 3, který je prvním vozem automobilky určeným pro masový trh. Firma se již delší dobu potýká s problémy při navýšení výroby svého nového sedanu a letos musela přerušit výrobu v kalifornském závodě ve Fremontu již v únoru.

Tesla podle internetového zpravodajského serveru BuzzFeed informovala zaměstnance, že přerušení výroby bude trvat čtyři až pět dnů. Zaměstnanci si na tuto dobu buď mají vybrat dovolenou, nebo dostanou neplacené volno.

Automobilka původně předpokládala, že do konce loňského roku bude schopná vyrobit týdně až 5000 vozů Modelu 3. Tento cíl však musela již několikrát posunout a nyní se snaží navýšit do konce druhého čtvrtletí výrobu na 2500 vozů týdně.

15.dubna 2018 v 05:38, příspěvek archivován: 18.dubna 2018 v 13:38

Interview and Tesla factory tour with Gayle King https://t.co/693jZBk4Km

Tesla bude zisková

Musk rovněž koncem minulého týdne oznámil, že Tesla bude zisková a bude mít pozitivní cash flow ve třetím a čtvrtém čtvrtletí. Nebude tedy potřebovat navýšit investice. Nicméně mnoho analytiků pochybuje o splnění tohoto cíle, který závisí na rychlém růstu výroby Modelu 3.

Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

V únoru Tesla pozastavila výrobu Modelu 3 na čtyři dny s tím, že v této době se uskuteční plánované práce na uzpůsobení zařízení, aby se zlepšila automatizace a odstranily problémy. Varovala, že další prostoje mohou přijít i v budoucnu.

Automobilky obvykle zastavují nebo zpomalují výrobu nových modelů, aby vyřešily problémy s výrobním systémem. Podle některých analytiků však Tesla zkrátila testování výrobní linky, aby se dostala na trh rychleji a právě to mohlo způsobit počáteční výrobní problémy.

Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Napříč republikou na baterky. Bez nabíjení, courání a hlavně plynule

Hyundai Kona Electric

Rozumný člověk jede z Prahy do Ostravy vlakem, je to rychlé, pohodlné, levné. Jezdí tak i lidé z...

Čínská značka Aiways chce v Evropě pronajímat elektrická SUV

Autosalon Ženeva 2019

Čínská automobilka Aiways hodlá v příštím roce uvést na evropský trh sportovně-užitkový vůz s plně...

V závodech aut do zásuvky se osvědčil hybrid, elektroauta málem nedojela

Czech New Energies Rallye

Osmý ročník závodu Czech New Energies Rallye, kde nejde o rychlost, ale přesnost, přilákal desítky...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Volkswagen a jeho šéf sází na jedinou kartu. Snad je elektřina nezabije

I Volkswagen má svá auta na baterie: Volkswagen I.D. Neo

VIDEO Ve Wolfsburgu právě probíhá revoluce. Náhle, až panicky, se Volkswagen vrhá vstříc elektromobilitě....

Chystá se speciální řidičák na elektromobily, testy budou online

Kia Soul EV

VIDEO Exkluzivně Po zvláštních značkách pro elektromobily a hybridy se plánují i zvláštní řidičáky pro jejich...

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Škoda Kamiq se dá objednávat, ceny startují na 380 tisících

Škoda Kamiq

Cena Škody Kamiq na českém trhu bude začínat na 379 900 Kč, to je o 10 000 Kč více než u příbuzného modelu Scala....

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Autofotka týdne: Unikátní hotel na kolech zachraňují ve Vysokém Mýtě

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje na dvě etapy unikátní lůžkový...

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje unikátní lůžkový přívěs typu Karosa LP 30 z roku 1967. Vyrobila ho...

Další z rubriky

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

Pneumatiky pro rallye se vybírají podle teploty vzduchu i pořadí na startu

Pneumatiky se vybírají podle teploty vzduchu i pořadí na startu

Druhý letošní start Jana Kopeckého se soutěžním speciálem Škoda Fabia R5 evo v seriálu mistrovství světa automobilových...

Dálniční poplatky v Evropě: Německo zdarma, draho je v zemích s mýtem

Mýtnice na novém dálničním mostě u Svinesundu

Dálniční poplatky v zahraničí se oproti loňsku příliš nezměnily. Ve většině okolních zemí zůstaly ceny stejné, mírně...

Najdete na iDNES.cz