Tesle se to podařilo, model Y se loni stal nejprodávanějším autem ve srovnání všech pohonů. Uspěl i díky tomu, že americká automobilka vsadila na dříve nevídané prvky. Jak fungují v praxi? K čemu jsou aktualizace, velká obrazovka nebo přední kufr?
Život s teslou: Cesta do Itálie byla jednodušší než jízdy po Česku |
Neustálý přísun novinek
Majitel automobilky Tesla Elon Musk razí heslo, že nejlepší součástkou je ta, která neexistuje. V teslách proto zrušil většinu tlačítkových ovladačů a centrem ovládání auta učinil dotykovou obrazovku umístěnou do středu palubní desky. První dva měsíce s Teslou Model Y, kterou si pořídil spolupracovník redakce iDNES.cz, ukázaly, že to není špatná cesta. Přesto má své mouchy.
Výhodou je, že tesly pravidelně i několikrát za měsíc získávají aktualizace, které ovládání vylepšují. Například v půlce srpna dorazila do e-mailové schránky zpráva o tom, že automobilka vyhlásila svolávací akci. Týkala se zabezpečení otevírání předního kufru. O pár řádků níže se majitel dočetl, že svolávací akce už je u konce. Auto si samo stáhlo aktualizaci softwaru, který problém vyřešil.