

Cybertruck se v Evropě neprodává, neboť jeho hranatá karoserie z nerez oceli nesplňuje zdejší předpisy pro ochranu chodců. Přesto se s ním mohou fanoušci Tesly osobně setkat při evropském turné Cyber Odyssey. Zkraje června došlo i na Česko. Téměř šest metrů dlouhý futuristický pick-up jsme prolezli za vás. Co nás nejvíce zaujalo?
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Nejprve tím, jak mohutné je to auto. Na snímku je jeho nastavitelný podvozek v nejvyšší poloze, a když jsem stál vedle pneumatiky, lemy blatníků jsem měl výrazně nad pasem. Ze sedaček se při vystupování seskakuje.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Druhým „wow“ je jednoznačně jeho hranatost. Na karoserii nejsou důsledně žádné oblé křivky, všude jsou ostré lomy a hrany. Je to dáno jednak vlastnostmi nerezového plechu, jednak záměrem tvůrců udělat vzhled zcela nezaměnitelný.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
V Evropě je to však problém, konstrukce nesplňuje bezpečnostní předpisy pro ochranu chodců. Co si budeme povídat, při nárazu hranou (na snímku) dojde prakticky k filetování.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
V Americe to ovšem tolik neřeší a v kontextu tamních pickupů – třeba F350 od Fordu nebo RAM 3500 od Dodge – není Cybertruck rozměry nijak extrémní.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Má obří ložnou plochu a můžete mu naložit 1 130 kilogramů nákladu.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Z celkem pěti zásuvek dokáže nabídnout elektrický výkon až 9,6 kW pro napájení například pracovních strojů. Lze jej zapojit i jako záložní napájení domácnosti s výkonem až 11,5 kW, se 123kWh akumulátorem dokáže nároky domácnosti v případě výpadku elektřiny pokrýt až na několik dní.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Je to obr ...
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
... ale nechybí mu určitá elegance.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Roleta pro krytí nákladu se stahuje elektricky a ovládá tlačítky na vrchní straně. Třetí ovladač je pro vyklopení zadního víka korby, zaklapnout jej ale musíte ručně.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Ovládat jej lze i z displeje infotainmentu.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Roleta při zajíždění za kabinu výrazně rachotí, ale dokáže ochránit náklad před nepřízní počasí a nenechavci.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Vysoký a hranatý. Couvání do garáže vyžaduje opatrnost, i když vám pomáhá tradiční „teslácká“ baterie kamer a asistenční systémy.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Zajímavě jsou řešená světla – kombinací velké světělené lišty (obrysová světla) v horní části a dalších LED světel (potkávací a dálková) níže při zemi.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Mřížku chladiče nehledejte.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Cybertruck nabízí poměrně rozměrný „frunk“, tedy přední kufr.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Ten je ideální k naložení drobnějších zavazadel, povinné výbavy a třeba nabíjecího kabelu. Věci tak nebudou lítat po obří korbě.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Frunk je otevírán a zavírán motory, jak tlačítky přímo ve víku, tak z displeje infotainmentu.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
A tohle je onen obří stěrač. Zaparkovaný je netradičně vertikálně, protože tak má za jízdy nejmenší odpor vzduchu. V kontextu vozidla s aerodynamikou cihly a hmotností vydlabaného ingotu to může působit úsměvně, ale je to tak.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Ostré hrany jsou dodržovány i v místech, kde by být technicky nemusely – u zpětných zrcátek a výřezu kamer pokrývajících mrtvé úhly vozidla – po aktivaci směrových světel se jejich obraz ukáže na displeji.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Detail nerezového plechu dveří řidiče.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Detail dveří s odolným laminovaným sklem.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Dveře jsou mohutné, težké a máte za nimi pocit jako za hradbami.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Sedačky jsou vysoké, elektronicky ovládané, a protože jsme na nich poseděli jen pár minut a neujeli ani metr, pohodlí hodnotit nebudeme.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Loga nad prahy vozidla jsou parádní.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Kabina je prostě Tesla. Před volantem nic, vše se řídí z centrálního displeje. A jak jsme před časem zkoušeli v Modelu Y, snadno si na to lze zvyknout a funguje to velmi dobře.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Mohutná centrální konzole s úložnými prostory a držáky nápojů
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Mohutná centrální konzole s úložnými prostory a držáky nápojů
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Pedály
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Pohled ze zadních sedaček. Prostřední zpětné zrcátko je legrační, sluneční clony lze rozložit do celkem velké plochy.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Detail pracoviště řidiče. Jediná tlačítka, která jsou v interiéru, slouží ke stahování okének a otevírání dveří.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Volant je něco mezi Yoke volantem známým z ostrých verzí „Plaid“ modelů 3 a S a tradičním kulatým volantem.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Infotainment na obřím centrálním displeji.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Schránka před spolujezdcem má netradiční podobu šuplíku, vysouvá se z displeje infotainmentu.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Cestující na zadních sedačkách mají k dispozici druhý rozměrný displej se zábavním obsahem.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Všude je spousta prostoru.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Pohled na zadní sedačky ...
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
... které lze sklopit pro přepravu dalších velkých břemen.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Detail světlého obkladu části interiéru
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Tačítka ovldádání předních dveří jsou netradičně umístěna na B sloupku. Kliky nehledejte.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Podvozek (tedy vlastně kryt akumulátoru) je zcela hladký.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Tažné zařízení bylo v showroomu Tesly schované, při jeho použití však Cybertruck utáhne až 5,5 tuny.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz