Čtyřdveřový Model 3, který Tesla poprvé předvedla v červenci 2017, ujede na jedno nabití asi 350 kilometrů. Firma ho chtěla nabízet jako alternativu k luxusnějším modelům. Průměrná cena se však podle BBC na podzim přesáhla 50 tisíc dolarů (1,1 milionu korun).
Přechod na onlinový prodej by měl umožnit snížit cenu elektrického vozidla v průměru o šest procent. Týkat by se to mělo i sedanu Model S a sportovně-užitkového vozu Model X.
Podle agentury AP některé kamenné prodejny zůstanou otevřeny a poslouží jako galerie nebo informační centra. Kolik obchodů zůstane otevřeno či kolik lidí firma propustí, šéf společnosti Elon Musk na čtvrteční tiskové konferenci nesdělil. Poznamenal ale, že změna je nutná.
„Je rok 2019. Lidé chtějí kupovat věci online,“ prohlásil Musk. Rozhodnutí bylo podle něj těžké, ale správné. „Je to však jediná cesta, jak u tohoto vozu (Model 3) dosáhnout úspor,“ pokračoval Musk. „Je příšerně obtížné vyrábět tento vůz za 35.000 dolarů a mít udržitelné finance,“ dodal.
Tesla už v v lednu oznámila, že hodlá zrušit 3 150 pracovních míst, což odpovídá zhruba sedmi procentům její pracovní síly.
Musk upozornil, že firma bude v tomto čtvrtletí navzdory úsporným opatřením ztrátová. V loňském čtvrtém čtvrtletí jí klesl čistý zisk na 139,5 milionu dolarů (3,1 miliardy Kč) z 311,5 milionu dolarů v předchozích třech měsících.