Diskuse k článku

Základní tesla může na evropský trh, startovací cena je 1,5 milionu

Americká automobilka Tesla může zahájit prodej elektromobilu Model 3 v Evropě. Povolení jí vydal nizozemský úřad pro silniční dopravu (RDW). Sedan střední třídy je pro firmu klíčovým projektem, výrobce luxusních vozů se s tímto autem snaží oslovit masový trh. Dodávky do Evropy mohou začít už v únoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H27o83n16z80a 72T47a63r 3789662164772

Tesla Model 3: (druhá) nejdražší ojetina na americkém trhu!

http://www.hybrid.cz/tesla-model-3-druha-nejvyhodnejsi-ojetina-na-americkem-trhu

0/0
26.1.2019 18:37

D20a31n91i26e33l 49T55o28m69e85k 8619885948506

V zeleném antikapitalistickém světě se nepočítá s tím, že by obyčejný člověk s rodinou měl svobodu individuální mobility, jako má dnes.

Takže je nedorozumění tomu vytýkat vysokou cenu a nepraktičnost. Jako služební auto inspektorů diverzity a hate speech to bude dobré.

+1/0
26.1.2019 10:34
Foto

R83a83d20o45s18l79a83v 44J12a86n55ý86r 2659358479711

jestli je 1.500.000 za auto masovka, tak asi jinde než u nás :-)

+2/0
24.1.2019 17:38

M70a58r39t28i58n 85K84a36r92á12s32e12k 9428313648938

Automobilky pordavaji auta v tehle cenove hladine po statisicich, takze to masovka je....

Ono treba nejmasovejsi telefon na svete je iphone paradoxne, ktery stoji docela raketu....

+1/0
24.1.2019 21:59

P21a40ř87í63k 53J42i58n36d92ř75i28c15h 5690456822301

Že je něco drahý neznamená, že je to luxusní. Když srovnáte modely Tesly, se stejně drahými modely od BMW nebo Mercedesu, tak ten pocit luxusu je dost na jiné úrovni a o kvalitě zpracování nemluvě.

+2/−1
24.1.2019 15:26

L80u97k25á12š 58D75o91č96e97k82a52l 4151567819112

Krásný auto. Jak zvenčí, tak zevnitř.

Navíc fandím vývoji elektro dopravním prostředkům. Patří tomu budoucnost.

+7/−3
23.1.2019 8:37

M80i31r60o75s34l47a82v 27M37e10d 3134346

Jestli tomu patří budoucnost nevím, je nicméně pravdou, že Tesla na rozdíl od většiny ostatních tomu dokáže dát docela slušivý kabátek - většina elektromobilů a hybridů se dá poznat už na dálku, protože vypadají "divně" (pokud se jedná o "elektrifikovaný" stávající model, tak ne, jak se ale jedná o něco, co je od začátku vyvinuto jako elektro a nebo hybrid, tak to má často takový prapodivný, rádoby futuristický vzhled).

+1/0
26.1.2019 10:50

P81e66t79r 65H56a29r12i31p44r15a62s45a44d 48H89a64j69i89č 5521796213740

Největší slabinou jsou baterie. Zatím se daří jen dílčí úspěchy, kvalita a životnost se zvyšuje, stejně jako hustota energie, ale zatím je to stále dost velké, těžké a drahé. Pokud by se podařilo dostat baterie na úroveň alespoň 500+Wh/kg za rozumnou cenu, hnulo by se to mnohem rychleji.

0/0
28.1.2019 20:01

P47e82t19r 68Š57t82ě96p79á87n12e55k 1513197409282

A kam s tím budete jezdit, aby jste najel ty statisíce kilometrů, při tom mizerném dojezdu?

+5/−1
23.1.2019 7:50

T27o94m85á53š 59B65e74r68k25a 2415852564276

Zase tak mizerný ten dojezd není. I do Chorvatska s tím dojedete, když pominu, že lidi co mají 1.5 miliónu na auto nejezdí na dovolenou do Chorvatska autem s kufrem plným řízků a konzerv.

+4/−2
23.1.2019 7:57

P57e46t56r 33Č22e17r29n95ý 8567861704296

To se teda mýlíte, řízky a konzervy s sebou asi nemají, ale jinak lze v Chorvatsku potkat spoustu aut typu Porsche Cayenne, BMW X5 a X6, i Bentley Bentayga či Ferrari s českou SPZ :-)

+2/0
23.1.2019 8:28

R34o63b27i59n 88Ž91i38ž59k46a 2518944656356

Do Chorvatska i dojdete. Řešíme, jestli se to podaří v nějakém rozumném čase.

+1/0
23.1.2019 10:05

T61o18m71á24š 92B37e71r35k78a 2315502544316

Podaří. Ostrava - Makarská. 14 hodin. https://www.tesla.com/trips

Nám to minule trvalo přes 12 hodin. Rozdíl 10 procent.

+3/0
23.1.2019 15:12

T38o12m20á31š 70B17e25r34k35a 2115562184356

A litr ušetřím na benzínu.

+1/0
23.1.2019 15:20

M48a56r95t80i15n 50K90a97r60á97s56e81k 9628593978928

Tak co jsem koukal tak třeba cesta Ostrava Benátky, kterou jezdím každý rok vyjde s Teslou na prakticky stejnou dobu jako s naftakem kterým jezdím.... Jen si holt člověk musí dát pauzu v Poysdorfu místu v Mikulově apod.....

+4/0
24.1.2019 8:15

J55a41n 75P14o67k62o35r49n25ý 1803879500113

Všechno už tu bylo. Dříve stanice, kde se přepřahali koně, dnes stanice, kde se budou vyměňovat baterie, nebo noclehárny, kde si počkáte než se Drobek nabije. ;-D

+2/−2
23.1.2019 17:45

P16e25t15r 66Š87t25ě39p96á26n10e63k 1333777149632

Měla to být reakce na pána, který propočítával návratnost investice do elektro auta za cca 150 000 km.

0/0
23.1.2019 11:00

M48a17r57t26i40n 79K68a80r14á67s84e30k 9568653348628

No 150 jsem najel spalovakem za 6 let, a to jezdim akorat do prace a zpatky, a obcas na dovcu (nic co by teslou neslo normalne zajet).....

+2/0
24.1.2019 22:00

M49i95r34o90s41l76a95v 70S82u63c57h25y 5750509430840

Mizerný dojezd? Téměř 500 km na jedno nabití a za 30 minut nabijete na dalších 270 km. Za posledních 5 let jsem ani jednou neujel více než 500 km za jediný den, a to najezdím za rok 40.000 km. Pro mě je ten dojezd v pořádku. Za 8 let ježdění bych to auto dal klidně do šrotu - kdyby nebylo tak drahé. Za 1/3 ceny bych neváhal, za 1/2 možná, se skřípěním zubů, 1 a 1/2 mega je ale strašně moc.

+1/0
26.1.2019 19:53

P31e84t75r 73Š40t33ě70p56á46n43e11k 1973137939812

500 km to asi nedá, možná v nějakém ideálním případě. Ale moje reakce byla na výpočet na těch 150 tis. km. Pán reagoval na cestování do práce. Na cestování do práce auto za 1,5 míče? To si může pořídit něco malého a pak srovnání bude úplně nikde - zkrátka v nenávratnu. Pokud budu posuzovat auta nějaké velikosti, tak zkrátka musíte udělat adekvátní nájezd km, a na pravidelný xset kilometrový nájezd to opravdu není - zatím. Dokud se nevyřeší relativně rychlé "natankování energie", pak by nevadil nájezd v řádu stovek kilometrů, tak to nasazení bude omezené.

Argumenty, že se takovým autem dá dojet po celé Evropě u mě neobstojí. Chápu, že má někdo i jiný názor a já mu ho neberu. Po evropě jezdí lidé i na kole nebo koloběžce, přesto to není preferovaný způsob dopravy - přestože to bude dokonce i ekologičtější.

0/0
28.1.2019 10:55

M41i91l46a23n 36Č53a22p31e71k 8216858437750

Až někdo vymyslí akumulátor s kterými na jedno nabití ujedu cca 600 km a následné nabití bude v řádu několika minut, potom se dá uvažovat o použitelnosti a ceně. Nepochybuji o tom, že elektroauto je budoucnost, nicméně za současných podmínek je to spíše velice drahá hračka.

+6/−2
22.1.2019 23:47

T31o53m14á62š 34B10e97r70k88a 2595322264356

I na to dojde. Technologie se zlepšuje a každý rok jsou elektromobily výhodné pro stále větší část populace. Vy o nich budete uvažovat třeba až za 10 let.

+2/−2
23.1.2019 7:55

R77a53d96e75k 96H67o87d80a25ň 9336387361163

Technologie se zlepšovat může, ale pořád je tu realita. Chcete-li reálný dojezd 600 km, je třeba předpokládat že pojedete patrně po dálnici - tedy pseudokalkulované dojezdy při 80 km/h jsou mimo hru, a musíte počítat s zhruba 25 kWh/100 km, tedy 150 kWh akumulátor. S tímhle technologie prakticky nemá kam pohnout. Čili pokud byste tohle chtěl nabít za 6 minut , musíte mít k dispozici nabíjecí příkon 1500 kWh. Což asi mít nebudete.

Jistě, lze to řešit tak, že by se ze sítě dobíjel statický akumulátor (nebo pokud by technologie opravdu hodně zamakala tak superkondenzátor), a auto se nabíjelo až z něho, ale to zase nabíjení extrémně prodražuje (a hlavně pokud nebudete první co přijede, tak máte peška)

+2/0
23.1.2019 16:37

R41a18d62e13k 62H53o88d93a34ň 9926397471733

Tedy samozřejmě teoreticky s tím jde pohnout, skrze Cx. Jenže to je jak když plivne. A hlavně, pořád vám to bude záviset třeba na teplotě okolí (ono stačí aby bylo 15 pod nulou a kvůli klimatizaci a nutnosti vytápět akumulátorový blok jste už třeba na 28-29 kWh), obutí atd.

0/0
23.1.2019 16:48

T12o94m21á51š 41B24e96r11k75a 2675342954246

Například TM3 Long range s pohonem na všechnz má certifikovaný EPA dojezd 310 mil (500km). To odpovídá jízdě při rychlosti cca 100km/h. Při dálniční rychlosti 80mph (130km/h) je se dojezd snižuje na cca 250 mil (402km). A to s baterií 75 kWh. To tedy znamená, že při 130 km/h je průměrná spotřeba 18.75 kWh/100km.

Tedy pro dojezd 600km dálniční rychlostí byste potřeboval cca 112 kWh baterii pro auto této velikosti.

Opravdu nevidím jediný důvod proč by měl chtít někdo nabít auto za 6 minut. Prostě bude nabití na 80 procent kapacity (pak roste odpor baterie) trvat 20 minut. A na to vám stačí 270kW nabíječka a už dnes se testují výkonnější.

+3/0
23.1.2019 17:21

T28o54m93á16š 29B75e36r28k68a 2895172854966

Zde zdroj dat pro dojezd:

https://insideevs.com/estimate-tesla-range-highway-speeds/

0/0
23.1.2019 17:22

R77a36d40e52k 60H67o38d32a64ň 9926697721913

Nic proti, ale certifikaci věřím asi stejně, jako udávané spotřebě u spalováku. Mmch nezapomeňte, že on ten akumulátorový blok není peříčko, takže přidáváte-li kapacitu, bude se vám zvedat i hmotnost což bude zpětně zase redukovat dojezd.

Ad nabití, pán výše požaduje "nabití v řádu minut", zvolil jsem 6 protože jsem si nechtěl komplikovat život, a přepočet je rychlejší. Patrně se shodneme na tom, že píše-li někdo o jednotkách minut, 20 už je celkem dost. Že na to "stačí" 270 kW nabíječka a testují se výkonnější je sice pěkné, ale tady budete patrně narážet na problém s připojením. Pokud by to mělo fungovat bez mezičlánku, znamená to nepletu-li se zhruba 3f a 430 A příkon na jednu nabíječku. S mezičlánkem tohle sice snížíte, ale pořád jste na 20ti minutách nabíjení.

+1/0
23.1.2019 19:37

T23o39m15á64š 50B38e17r47k35a 2445102274736

Co kdyby jste si aspoň přečetl co jsem vám poslal. Máte tam certifikaci a reálná data. Těch 400km při 130km/h není z certifikace.

A co se týče nabíjení, tak víte že v Číně mají supercharger s 50 nabíječkama?

+1/0
23.1.2019 19:49

J63i20ř55í 43S15e13h65n43a46l 6705698322176

Tak to je fakt super. A myslite ze tahle kara dokaze do ty Ciny dojet, abych si tam nabil? Me se supercharger v Cine jevi jako ponekud neprakticky.

+2/−2
23.1.2019 22:14

M66a67r90t62i61n 33K43a37r61á96s23e13k 9488783778588

Možná vás to nenapadlo a když pojedete někam po Evropě tak je praktičtější nabíjet na evropských superchargerech a ne na těch čínských... Jinak s tím dojezdem co má model 3 a hustotě SC stačí už dneska při dálkové cestě zastavovat cca na každém třetím (někdy každém druhém) - osobně s dieselem dělám pauzy častěji než je nutné s tou Teslou ...

+3/0
24.1.2019 8:20

J51i91ř40í 35S86e13h27n76a30l 6865668162576

Me to taky tak prislo. Proto nechapu proc tu nabizite SC v Cine.

0/0
26.1.2019 1:08

M76i68r44e42k 42D70o49č56k71a81l 1757833451120

Ja moc nechapu proc lidi tak tak prahnou po vysokych dojezdech. Za den po meste se mi nikdy nepovedlo najezdit vic jak 200 a kdyz jedu nekam dal tak po 300km stejne potrebuju prestavku. V momente kdy bude dost nabijecek a budou schopne nabit na 300km za 20 minut tak ani delsi cesty nevidim jako problem.

Radsi bych mel mensi lehci auto nez s sebou tahat baterky na 1000km.

+1/0
29.1.2019 18:40

M23i42r40o65s33l86a83v 93S77u38c95h29y 5620499240420

Drahé to je, to máte pravdu. Ale, upřímně, jak často najedete 600 km na jeden zátah? Běžný řidič leda tak cestou na dovolenou a zpět. Většina jízd je do práce, z práce, za nákupy a zábavou, návštěvy příbuzných a kamarádů, víkendové výlety a podobně. Na to vám dojezd Tesly (a jiných elektroaut) stačí. Kromě ceny je pak limitující možnost nabíjení, na sídlišti to asi bude problém. Po městě ale často jezdí "dojížďáci" z blízkého okolí, kteří nemají vhodný spoj a rozhodně nehodlají přestoupit na okraji města na MHD. Těm ale stačí dojezd lehce přes 100 km. Elektroauto jako auto do města je v pořádku. Pro cesťáka co najezdí 100.000 km za rok to asi ještě pár let nebude ideální dopravní prostředek.

+2/0
24.1.2019 10:12

P73e66t36r 78B84á38č77a 8695166175385

Jinak tu bude clanek o kazde znacce a modelu co dostalo povoleni prodavat?

+2/−1
22.1.2019 20:57

P79e19t64r 50B50á11č14a 8435886315425

Klidne si tu elektro herku nechte.

+2/−5
22.1.2019 20:54

M29a72r81e89k 16G45a23j18d98a 4413384176192

tato diskuse je jako Android vs iPhone. Nic nevyřeší, ale jen zvýší příjmy iDnes z reklamy. ;-D;-D

+8/0
22.1.2019 16:24

P66e26t84r 63B69á59č26a 8585816245685

u Androidu i Iphonu se da v obou pripadech mluvit pozitivne, to o elektrokramech rozhodne ne, tad yje ta debata s mnohem jasnejsim vitezem.

+1/−3
22.1.2019 20:55

M73a55r78t60i45n 79K52a52r33á17s15e12k 9488713338928

Vitezem je Baca v ojete dacii, predstavujici si jake ze to nema Bentley, kteremu pak muze prasknout zilka kdyz si z nej v diskuzi dela srandu....

+5/0
22.1.2019 21:14

J98a39n 69D50l11o55u92h82ý 7834299790299

Za mega je ceckovej mercedes convertible 2.2 diesel ;-) cesky receno cabrio pro 4 cestujici ;-) tak to si radsi koupim medveda a pul mic mi zbyde na naftu. V lete navic muzu jezdit bez strechy ;-)

+3/−2
22.1.2019 16:18

M69a27r50e96k 48G48a85j59d87a 4823494386222

Zatím Vám nezbylo ani na diakritiku ve Vašem příspěvku. ;-D;-D

+4/−2
22.1.2019 16:26

P24a25v55e52l 83V61a60c53e85k 1670672915941

Za to mu zbylo spousta na přitroublé smajlíky.

0/−1
22.1.2019 20:14

M57i83r64e91k 11D23o86č68k96a77l 1897843331830

Nevim proc se trefovat do disketuru kvuli diakritice, ne kazdy ma ceskou klavesnici. V tomhle pripade ma navic "ceckovej" Mercedes svoje kouzlo :)

0/0
29.1.2019 18:44

P59e82t15r 53Č72e91r40n73ý 8867831134806

Cabrio v naftě 8-o;-D

+3/0
23.1.2019 8:34

A94n56t98o28n96í64n 29S96e37b83e12r98a 7933618150609

Kde se na to dá vzít hypotéka?

Jsem nedávno kupovat byt za 1,3 milionu a to má 90 metrů,výhled na park a kousek od centra.

Auto mám za 400, plně vybavené a prostorné a taky výkonné.

Nevím proč bych měl dát za auto milion a půl. Jako za ten byt. A to jen proto, že je to elektromobil a má služný design. Masakr :-D

Ještě že vyrábějí ty elektrokola. To stojí jen 40 a je s tím taky sranda. V tom vidím svojí budoucnost. A na dovolené zase se zájezdem. Jako za mlada.

+2/−2
22.1.2019 15:22

M27a26r74e49k 17G44a19j72d28a 4423334486262

90m za 1,3M? to je kde, v Mostu? Chomutov? Orlová ?

+4/0
22.1.2019 16:17

P83e95t79r 87M29i28c40h68a77l 2800354651352

Záleží čeho je těch 90 metrů. Pokud myslí čtverečních, tak u nás na malém městě stojí v paneláku víc než dvojnásobek a ve zděné novostavbě trojnásobek.

0/0
23.1.2019 0:12

J55a75n 80V15o59n21d86r79á56č70e19k 4632738599478

No a teď si vemte, že Váš příspěvek čte někdo, kdo bydlí v bytě za 400 tis. a nechápe, že jste dal tolik za auto. Stejně tak auto za 1,5 mil. si koupí někdo, kdo bydlí v domě za 10 milionů a hypotéku má dávno splacenou. Takže mu určitě nepřijde, že kupuje auto v ceně bytu...

+2/−1
22.1.2019 17:53

A35n10t63o40n79í80n 53S86e31b20e73r42a 7743908480459

No prostě auto se v životě kupuje tolikrát, že 1.5 mega za docela běžné auto je dost přehnaná cena.

+1/0
22.1.2019 20:39

T48o83m80á87š 42B91e22r82k22a 2615462374356

A přitom se prodávají i auta 10x dražší.

+1/0
23.1.2019 7:47

P70e34t55r 67M92i42c76h26a94l 2840544121872

Autíčko na baterky za jeden a půl mega? Díky, ale nemám zájem.

+5/−5
22.1.2019 4:10

Najdete na iDNES.cz