Policie shání 2500 aut. O vítězi rozhodne spotřeba, nechá ji sama změřit

  13:08aktualizováno  13:08
Policie ČR vypsala obří tendr na dodávku 2500 nových osobních vozů. Chce jednoho dodavatele, připraveno má až dvě a čtvrt miliardy korun. Nabídky mohou zájemci posílat do 10. května. O vítězi rozhodne i „reálná spotřeba“. Jak ji policie bude zkoumat?
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Škoda Auto

Čeští policisté dlouhodobě jezdí především vozy Škoda Octavia, jen v několika menších tendrech uspěla značka Hyundai, případně Volkswagen s transportery a passaty. Octavie už ale postupně dosluhují a přišel čas na jejich postupnou výměnu, ke které má dojít v letech 2018-2021. Začalo proto hledání dodavatele.

Policie ČR chce, aby vozy byly od jediného dodavatele, což má svou logiku kvůli servisu, náhradním dílům apod. Poptávka na celkem 2500 vozů obsahuje především 800 sedanů či hatchbacků a 500 kombíků s výkonem motoru nejméně 130 kW. Celkem 450 sedanů či hatchbacků a 750 kombíků může být s výkonem nejméně 100 kW. 

Technická specifikace sice používá slovo „sedan“, ale v podrobnějším popisu požaduje karoserii „5dveřovou (zadní dveře, víko včetně zadního okna, zasahující až ke střeše)“, takže jde nikoli o sedany, ale o hatchbacky či liftbacky. Všechna tato auta mají mít pohon buď předních nebo všech kol a benzinový motor. Výrazně menší část vozového parku má být na naftu – konkrétně 200 hatchbacků a 150 kombíků. Zbytek poptávaných vozů jsou benzinové varianty s menším výkonem.

Na zakázku je v rozpočtu připraveno 2,25 miliardy korun. Nabídková cena bude ale tvořit pouze 35 % v hodnocení výsledků výběrového řízení.

Stejnou váhu bude mít i „reálná spotřeba testovaných vozidel“. Po 7,5 procentech připadne v hodnocení na cenu servisních prací a cenu náhradních dílů, 5 procent na cenu vybavení servisů a 10 procent na jízdní vlastnosti.

Spotřeba se změří v provozu

Zajímavé je kritérium reálné spotřeby. Jak ji bude policie hodnotit? „Nezávislými odborníky bude proveden praktický test spotřeby,“ praví dokumentace. „Zjištění reálné spotřeby paliva při provedeném testu bude určeno pomocí průměru údaje palubního počítače (jeho odchylka se od skutečné spotřeby běžně pohybuje do 8 %) a dotankování do plné nádrže před a po zkoušce (první automatické přerušení - ukončení - tankování).

Testovací okruh bude zvolen tak, aby zahrnoval přibližně stejný podíl městského provozu, dálnic a silnic první a druhé třídy. Dynamická zkušební jízda bude provedena v rámci pravidel silničního provozu. Pro zamezení subjektivního i různého objektivního (například změna počasí či hustoty provozu) vlivu na spotřebu pojedou všechna zkoušená vozidla současně v „koloně“, řidiči se budou ve vozidlech v pravidelných intervalech střídat a bude probíhat i střídání na pozicích.

Autoři:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Najdete na iDNES.cz