Tatra přestavěná na monstrózní speciál War Rig pro film Mad Max: Fury Road

Tatra přestavěná na monstrózní speciál War Rig pro film Mad Max: Fury Road | foto: Warner Bros Pictures

Pozorně se podívejte na dveře. To monstrum z Mad Maxe je tatrovka

  • 43
Remake slavného filmu Mad Max s podtitulem Zběsilá cesta se povedl. Hodnocení diváků i recenzentů jsou vysoká, ale nás zajímají šílená vozidla, která se ve filmu objevila. Především pak monstrózní náklaďák pojmenovaný War Rig.

Na první pohled nám náklaďák War Rig (v překladu něco jako „válečná souprava“) asi nic připomínat nebude. Je to fantastické monstrum s extrémně dlouhou přídí, vepředu má radlici, za kabinou uříznutý jeden kus osobáku a další trůní vzadu na cisterně. Právě tento fragment auta je na první pohled nejlépe identifikovatelný, je to kus karoserie Brouka od Volkswagenu.

Jenže docela zajímavý je i samotný náklaďák. Zkuste se podívat na dveře kabiny. Je to jediné viditelné vodítko a ještě potřeba cvičené oko, abyste odhalili dveře Tatry 815. Tvůrci filmu Mad Max Fury Road si totiž pro vytvoření náklaďáku War Rig, kterému ve snímku šéfuje vládkyně Furiosa, vybrali právě kopřivnický náklaďák.

Z Tatry 815 použili filmaři podvozek a některé díly kabiny. „Ve filmu jsou naše auta, ale natolik změněná, že jen opravdový odborník pozná, že jde o podvozek Tatra,“ říká Kateřina Navarová z Tatry.

Podle kopřivnické automobilky prodal filmařům australský dealer automobilky tři vozy už před šesti lety, takže na přestavbu bylo času dost. A ve filmu účinkují všechny tři tatrovky, War Rig totiž byl pro natáčení vyroben ve třech exemplářích.

Navarová doplnila, že řidičům filmařů tehdy dával školení závodní jezdec Tomáš Tomeček, který patří mezi nejzkušenější české piloty kamionů v dálkových rallye.

Kromě dveří je vše ostatní je vymodelováno podle návrhu výtvarníků a s realitou to nemá nic společného. Náklaďák má kapotovanou kabinu, zatímco kabina původní Tatry 815 je trambusová.

Auto stojí na podvozku 6x6, který se do terénu hodí výborně. A je známo, že podvozky Tatry jsou robustní a v terénu zvládají i vysoké rychlosti. Ve filmu má auto velmi dlouhou kapotu a kabina je v podstatě položená v polovině podvozku. Navazuje na ni fragment Chevroletu Fleetmaster Sedan z roku 1940. Na cisterně je pak ještě fragment karoserie VW Brouka.

Motor z Tatry 815 byl pro potřeby filmařů slabý, a tak ho nahradil speciální závodní agregát neznámého původu s výkonem 600 koní. Je známo, že je také chlazený vzduchem jako originál od Tatry. Na kapotě umístěné sání přeplňování není funkční, je to jen rekvizita, stejně jako mnoho doplňků na autě včetně ostnů na karoserii nebo na kolech.

O tom, že tatry budou účinkovat ve snímku o šíleném Maxovi, podle Navarové zástupci automobilky předem nevěděli. Filmové společnosti si podle ní vozy od sebe navzájem kupují a pak třeba vyměňují nástavby.