Pozorně se podívejte na dveře. To monstrum z Mad Maxe je tatrovka

aktualizováno 
Remake slavného filmu Mad Max s podtitulem Zběsilá cesta se povedl. Hodnocení diváků i recenzentů jsou vysoká, ale nás zajímají šílená vozidla, která se ve filmu objevila. Především pak monstrózní náklaďák pojmenovaný War Rig.

Tatra přestavěná na monstrózní speciál War Rig pro film Mad Max: Fury Road | foto: Warner Bros Pictures

Na první pohled nám náklaďák War Rig (v překladu něco jako „válečná souprava“) asi nic připomínat nebude. Je to fantastické monstrum s extrémně dlouhou přídí, vepředu má radlici, za kabinou uříznutý jeden kus osobáku a další trůní vzadu na cisterně. Právě tento fragment auta je na první pohled nejlépe identifikovatelný, je to kus karoserie Brouka od Volkswagenu.

Jenže docela zajímavý je i samotný náklaďák. Zkuste se podívat na dveře kabiny. Je to jediné viditelné vodítko a ještě potřeba cvičené oko, abyste odhalili dveře Tatry 815. Tvůrci filmu Mad Max Fury Road si totiž pro vytvoření náklaďáku War Rig, kterému ve snímku šéfuje vládkyně Furiosa, vybrali právě kopřivnický náklaďák.

Fotogalerie

Z Tatry 815 použili filmaři podvozek a některé díly kabiny. „Ve filmu jsou naše auta, ale natolik změněná, že jen opravdový odborník pozná, že jde o podvozek Tatra,“ říká Kateřina Navarová z Tatry.

Podle kopřivnické automobilky prodal filmařům australský dealer automobilky tři vozy už před šesti lety, takže na přestavbu bylo času dost. A ve filmu účinkují všechny tři tatrovky, War Rig totiž byl pro natáčení vyroben ve třech exemplářích.

Navarová doplnila, že řidičům filmařů tehdy dával školení závodní jezdec Tomáš Tomeček, který patří mezi nejzkušenější české piloty kamionů v dálkových rallye.

Kromě dveří je vše ostatní je vymodelováno podle návrhu výtvarníků a s realitou to nemá nic společného. Náklaďák má kapotovanou kabinu, zatímco kabina původní Tatry 815 je trambusová.

Auto stojí na podvozku 6x6, který se do terénu hodí výborně. A je známo, že podvozky Tatry jsou robustní a v terénu zvládají i vysoké rychlosti. Ve filmu má auto velmi dlouhou kapotu a kabina je v podstatě položená v polovině podvozku. Navazuje na ni fragment Chevroletu Fleetmaster Sedan z roku 1940. Na cisterně je pak ještě fragment karoserie VW Brouka.

Motor z Tatry 815 byl pro potřeby filmařů slabý, a tak ho nahradil speciální závodní agregát neznámého původu s výkonem 600 koní. Je známo, že je také chlazený vzduchem jako originál od Tatry. Na kapotě umístěné sání přeplňování není funkční, je to jen rekvizita, stejně jako mnoho doplňků na autě včetně ostnů na karoserii nebo na kolech.

O tom, že tatry budou účinkovat ve snímku o šíleném Maxovi, podle Navarové zástupci automobilky předem nevěděli. Filmové společnosti si podle ní vozy od sebe navzájem kupují a pak třeba vyměňují nástavby.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Výroba Passatu v Česku není jistá, říká odcházející šéf továrny v Kvasinách

Jiří Černý na konci června končí ve funkci ředitele závodu Škody Auto v...

Za jeho pětiletého působení závod Škoda Auto v Kvasinách zdvojnásobil kapacitu a připravuje se na výrobu prvního...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Elektrický tahač bez řidiče nastoupil do služby

Volvo Vera

Jmenuje se Volvo Vera a převáží náklad mezi logistickým střediskem a přístavem ve švédském Göteborgu. Obejde se bez...

Aliance Renault-Nissan se po Ghosnově odchodu tiše rozpadá

Někdejší šéf francouzské automobilky Renault Carlos Ghosn

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi se po odchodu Carlose Ghosna začala tiše rozpadat. Některá oddělení byla zrušena,...

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Najdete na iDNES.cz