Diskuze
Světlo inteligentních lamp protančí mezi kapkami deště
Děkujeme za pochopení.
yast
To je zase nesmysl
Uz to vidim, ze to bude blikat a bude to neprijemne na oci. Stejne jako zcela viditelne blikaji diody novejsim autum ...... coz je v dnesni dobe dost nepochopitelne, jak to muzou udelat, aby to blikalo??? To tam nemuzou dat normalni regulator, ale PWM na 50Hz???? OMG! Stejne jako dnesni nove monitory ...... vracime se do dob CRT ..... jako sorry, ale kdyz v LCD zarivkova trubice, nebo jeste hur LEDky, blikaji nejakych 100Hz, tak je to tristni .... technologicky samozrejme nic nebrani tomu, aby to neblikalo vubec .... obycejna usporka s elektronickym predradnikem za 50Kc z tesca "blika" v radu desitek kHz.
ziiv
je to nepochybne zajimave
otazkou je, jak drahe a hlavne spolehlive takove systemy budou
Rubik1
Re: je to nepochybne zajimave
Tak nejak bych ocekaval, ze by vypadala reakce na oznameni vyvoje digitalniho fotoaparatu v roce 1985.
jisi258
kravina..
dalsi elektronicky bazmek, ktery prvni dva mesice vylepsi neco, ceho si v aute ani nevsimnu a treti mesic zpusobi, ze se mi rozsviti 50 varovnych kontrolek a auto ani nenastartuje, protoze ridici jednotka zahlasi fatal error u self diagnostiky reflektoru.
inzenyri by mohli konecne sestoupit ze slonovinovych vezi svych laboratori do realneho provozu, kde jezdi auta s kapajicimi motorovymi vanami, popraskanymi manzetami kloubu, vadnou geometrii, odeslymi tlumici a deravymi vyfuky.
Kaslu na asistenty jizdy v pruzich a startstop, kdyz ma kazde druhe auto dneska po 50tkm vymlacene silentbloky, vrzajici klouby, nacate tlumice a v RJ desitky zaznamu, co vsechno uz nefunguje.
At se pak inzenyri nedivi, ze se tak hodne prodavaji Dacie a Kie.
josefl
Re: kravina..
Vymlácení siletbloků, tlumičů a jiné není způsobeno elektronikou. Jsou to zkráka důsledky snížení hmotnosti dílů, snaha o co nejlevnější výrobu a v neposlední řadě snaha o co nejvyšší produkci. Jak nových dílů, tak náhradních, Takže se už nepočítá na neomezenou životnost, ale na žívotnost max, 100 tisíc km. Oby elektronické byzmeky, pokud jsou od kvalitního výrobce a kvalitně zamontované jsou velmi příjemné pro řidiče a umožňují, aby i trotl mohl řídit. Např takové auto s 300 koňmi pod kapotou by, nebýt elektroniky, bez smyku rozjel málo kdo.
Roger Wilco - 4. reinkarnace
.
Spíš by měli vědci vymyslet nějaký přídavek do asfaltu, který by se světlem lehce ohříval, ale to ohřátí by stačilo na rozpuštění sněhu a ledu na zimních silnicích. To by se ušetřilo soli a posypových materiálů, potažmo šetřila by se příroda.
Roger Wilco - 4. reinkarnace
Re: .
... nebo třeba nějaká ochranná vrstva na přední sklo, která by odpuzovala vodu a stěračů by nebylo skoro vůbec třeba. Kapky by se "odkutálely" v protivětru po skle pryč.
SecondWisdom
Radši se podívejte na video...
...než se tu někteří ztrapníte:
http://www.youtube.com/watch?v=kDT756kQrCI
A největší složka pohybu částic v této rychlosti je způsobena pohybem auta vpřed. Nikoliv padáním kapky. Tedy vliv má pouze rychlost a pohyb je víceméně lineární (tedy předvídatelný a nikoliv chaotický).
username
ehm
já to tedy četl snad před měsícem v originále a vzpomínám si na jeden významný rozdíl oproti tomuto českému "překladu" a to ten, že systém NEUMÍ předpovídat padání sněhových vloček, protože jejich pád je zatím vzhledem k jejich nízké hmotnosti a tedy silnému úplavu větrem zatím nepředvídatelný.
CortaCircuito
Re: ehm
Systém je bezchybnatý. Umí se vypořádat s kolmým deštěm ... u stojícího auta. Možná i u jedoucího konstantní rychlostí ... po hladké cestě.
Chtěl bych vidět tohle ve 100ce na schodišti typu D1 ... nebo při prudkém brždění (což sou zrovna okamžiky, kdy bych chtěl vidět nejvíce).
Právě vibrace, prudké změny náklonu auta, prudké změny rychlosti - budou s ohledem na latenci dost problémové. Popravdě není nic horšího, než když najednou po hladké jízdě, kdy systém funguje a oči nejsou přizpůsobené oslnění, to najednou v krizi přestane fungovat - a přibude vám problém s oslněním (to už rovnou můžete při brždění zavřít oči...)
Bojovník z Karkandu
Takže když bude hodně pršet nebo sněžit
Algoritmus nezapne žádné paprsky, tudíž to nebude svítit vůbec a to dává smysl
tuba
Re: Takže když bude hodně pršet nebo sněžit
keby si aspon cital clanok :)
"Jelikož i za hustého deště nebo sněžení zabírají kapky a vločky v prostoru jen asi dvě až tři procenta objemu, světla v rámci této funkce pohasnou jen o malé procento své intenzity."
musel by si si to hodit do jazera, aby to nesvietilo vobec :)
vladino1
Úplně ideální by bylo, ...
... kdyby na silnice vůbec nepršelo. Tohle by měli vědci pořešit...
daffy.d
Re: Úplně ideální by bylo, ...
No to by ideální nebylo vůbec. Občas je potřeba ten prach ze silnich spláchnout
Tulák123
Super nápad
Jen to chce donutit kapky deště, aby pořád padaly ve stejných drahách. Ještě jsem totiž neviděl déšť, který by pršel v takových čůrkách jako na obrázku...
Pleshoun
Re: Super nápad
Podle mého názoru je celý systém jen o vhodné polarizaci světla, camera si sejme jakým směrem padá voda a vhodně polarizuje...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
Prodej bytu 4+1 s lodžií, 71m2, Táborská ul. Pelhřimov
Táborská, Pelhřimov
3 500 000 Kč