Suzuki Swift: Neříkej mi prcku!

  10:12aktualizováno  10:12
Malé Suzuki, které po předlouho vyráběném předchůdci zdědilo jen jméno, bude pravděpodobně aspirovat na titul nejpohlednějšího auta trpasličí kategorie. Obliny, veselá tvářička, dynamické proporce, sportovní švih... swiftu nechybí nic z toho, co chtějí dnešní zákazníci vidět na moderním malém autě.
Suzuki Swift

Suzuki Swift | foto: Suzuki

Swift je auto postavené přesně podle gusta evropského řidiče, vyrábět se začíná v Maďarsku a do českých autosalonů zamíří v nejbližší době.

Neduživý předchudce s minimalistickou komfortní a bezpečnostní výbavou přežíval v nabídce automobilky především kvůli minimální ceně. Nový Swift je ale úplně "jiné kafe".

Doširoka rozkročené autíčko (rozchod vpředu je 1,47 m a 1,48 m vzadu) působí na pohled hodně dynamickým a sportovním dojmem. V kombinaci s dostatečně živým motorem bude z tisícikilogramováho swifta nabroušený čipera prohánějící mnohem silnější a dražší účastníky silničního provozu.

Do délky auto narostlo na 3,7 metru, do šířky má 1,7 metru. Na výšku měří přesně metr a půl, rozvor je pak 2,4 metru. Na výběr bude ze tří a pětidveřové verze. Třídveřová bude čtyř, pětidveřová pak pětimístná. S sebou cestující poberou 213 litrů zavazadel, pojedou-li ve dvou se sklopenými asymetricky dělenými zadními sedadly, odvezou až 562 litrů.

***
Na místo letitého swiftu, který přežíval ve výrobě především díky velmi příznivé ceně, nastupuje auto, které je dále o mnohem více než o jednu generaci.
***

V základní výbavě by nemělo chybět ABS, připlatit bude možné až za šest airbagů. Potěší i bezklíčkové odemykání a startování (za příplatek), které prozatím znají spíše jen řidiči aut vyšších tříd.

Nabídka motorů obsáhne dvě benzinové jednotky a jeden turbodiesel. Na nejnižším stupínku bude stát šestnáctiventilová "třináctistovka" 1,3 litru s 91 koňmi výkonu (67 kW) a 114 Nm maximálního kroutícího momentu.

Naftový motor má objem 1,3 litru a nabídne maximální výkon 69 koní (51 kW). Maximální kroutící moment je 170 Nm. Povedený maloobjemový turbodiesel si automobilka vypůjčila od Fiatářů.

Vrcholem nabídky pak bude šestnáctiventilový agregát 1,5 litru s proměnným časováním ventilů VVT disponující 102 koňskými silami (75 kW) a 133 newtonmetry maximálního kroutícího momentu, se kterými bude swift uhánět až 185 km/h. Motory budou standardně spřaženy s pětistupňovou manuální převodovkou, připlatit bude možné v případě 1,3 za robotizovanou sekvenční a u 1,5 za plně automatickou převodovku.

Pohledný bonbónek do města bude kromě moderního kabátku okouzlovat, stejně jako předchůdce, zajímavou cenou. Nejoptimističtější zdroje mluví o startovací ceně 9000 euro, u nás 250 tisíc korun.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Najdete na iDNES.cz