Suzuki: městská drobota

aktualizováno 
Městské hračky. Hlavně do přeplněných ulic zalidněných metropolí míří nejnovější studie Suzuki. Kromě městské droboty budoucnosti se na tokijském autosalonu představí inovovaný koncept Kizashi, který byl před několika týdny k vidění ve Frankfurtu, ovšem v trochu jiné podobě.

Suzuki Kizashi 2 | foto: Suzuki

Ve Frankfurtu patřil obrovský červený koncept Suzuki Kizashi k těm nejobletovanějším.

Pro tokijský autosalon si Suzuki připravilo crossoverovou variaci na stejné téma. Opět se jmenuje Kizashi, opět má pohon všech kol, má o něco zvýšený podvozek a bílé lakování doplněné chromem.

Velká kola konceptu pro japonskou autopřehlídku roztáčí 3,6litrový šestiválec spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou. Frankfurtské kizashi mělo pod kapotou turbodieselový dvoulitr.

Suzuki Kizashi Frankfurt 2007
Suzuki KizashiSuzuki KizashiSuzuki Kizashi


Suzuki KizashiSuzuki KizashiSuzuki Kizashi


Suzuki Kizashi

délka x šířka x výška x rozvor 4650 x 1950 x 1400 x 2850
pneumatiky 255/30 R21


Pro autosalon v Tokiu si ale Suzuki připravilo mnohem víc konceptů. X-HEAD vypadá, jako by právě vyjel ze stránek komixů.

Suzuki X-HEAD

Auto, které pravděpodobně vzniklo křížením náklaďáku a teréňáku, by Suzuki nejradši vidělo v garážích adrenalinových sportovců, kteří třeba rádi vyrazí na motorce do přírody nebo kempovat.

Má proporce a tvary přerostlé hračky, pouhých 3,65 metru dlouhé auto disponuje pohonem všech kol. Motor má objem 1,37 litru. Podivný pick-up poschovává náklad nejen do korbičky, ale též do tajných schránek v bocích.

Nejzajímavější je ale rozhodně Suzuki SSC (Suzuki Sharing Coach), tedy něco jako sdílené auto.

Suzuki SSC

Autem se stane až ve chvíli, kdy se v něm spojí dva jednomístné samohyby jménem Pixy. Vajíčkovité Pixy je jakási jednomístná tříkolka, která se poté, co ji SCC dopraví na místo, umí sama pohybovat a dopravit cestujícího na místo určení.

Když k Pixy připojíte modul pojmenovaný SSF, stane se z něj sportovní vůz, když se bude jmenovat SSJ, bude umět plavat.

Kdo se ve spleti zkratek neztratí, může konečně vyjet. Třeba do přeplněných uliček měst, kterými by se uměl protahovat jako lasička... kdyby to bohužel nebyl koncept bez ambicí na výrobu.

Poslední ze studií se jmenuje Palette. I ta má kapesní rozměry. Má zaujmout rodiny s malými dětmi, mladé řidiče a vůbec všechny ty, kteří touží po autě, které toho odveze co nejvíc, nezabírá ale příliš místa. Do čtyřmístného interiéru se nastupuje posuvnými dveřmi, podlaha je co nejblíže silnici a je rovná.

Suzuki Palette

Krabicovité tělo Palette je 3,4 metru dlouhé. Na výšku má ovšem 173 centimetrů, úzké je necelý metr a půl. Městskou krabičku, se kterou všude zaparkujete, pohání tříválec s objemem 0,7 litru, automatická převodovka přenáší sílu na přední kola.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Najdete na iDNES.cz