Malý drsňák od Suzuki ladí formu do výroby. Lákat bude na pohon 4x4

  16:56aktualizováno  16:56
Segment malých SUV zažívá velký rozmach. Suzuki ve Frankfurtu představuje koncept iV-4, který by se měl v roce 2015 přetavit v sériový vůz. Ten se bude vyrábět po boku nového SX-4 v maďarské továrně automobilky a bude vlastně duchovním nástupcem prvního SX-4.

Suzuki iV-4 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Původní Suzuki SX-4 můžeme vlastně považovat za jednoho ze zakladatelů dnes rychle se rozvíjejícího segmentu malých SUV (Peugeot 2008, Renault Captur, Ford Ecosport, Opel Mokka, Chevrolet Trax a další). Jenže aktuální SX-4 druhé generace povyrostlo o kategorii výš, tedy do třídy kompaktních vozů, a soupeří spíše s dalšími crossovery, jako jsou Nissan Qashqai nebo Škoda Yeti.

Fotogalerie

V nabídce japonské značky tak vznikla skulina, kterou vyplní vůz, jenž bude vycházet z právě představené studie iV-4. Svalnaté malé SUV měří na délku 4,2 metru, což by vlastně nedávno stačilo ještě pro regulérní zařazení mezi středně velká auta velikosti Volkswagenu Golf. Teď je to však standardní míra pro malá SUV.

Frankfurtský koncept má ostře řezané, svalnaté a drsné linky, které z něj dělají jedno z nejvíce off-roadově vypadajících SUV své kategorie. Třeba do boků protažená kapota je typickým znakem slavného off-roadu Suzuki Vitara. Na druhou stranu výrobce nepoužívá žádné designové výstřelky, což znamená, že sériové auto, které přijde na trh v roce 2015, by se vzhledem nemělo od studie příliš lišit.

Snad jen velká dvacetipalcová kola by byla u sériového provedení příliš velkorysým základem. Na druhou stranu, vzhledem k obřímu vykrojení blatníků ani ta nevypadají kdovíjak velká a třeba sedmnáctky tu budou utopené. Tady nejspíš ještě ke korekcím vzhledu dojde.

Suzuki iV-4

Suzuki slibuje, že sériové provedení dostane pohon všech kol AllGrip 4WD, který známe třeba už právě z nového SX-4. Mnozí konkurenti ve třídě se přitom s pohonem všech kol vůbec nenabízejí, což by mělo dát malému SUV od Suzuki výhodu. K dispozici budou jízdní režimy Auto, Sport, Snow a Lock. Firma přitom slibuje, že i přes zabudování pohonu všech kol bude iV-4 patřit mezi nejúspornější a nejekologičtější vozy v segmentu.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Nelepte se autům na zadek, brzy se za to budou rozdávat vysoké pokuty

Nehoda (ilustrační foto)

V mezirezortním řízení je nyní návrh novely zákona o silničním provozu, který by přesně definoval bezpečnou vzdálenost...

Kladivo na chybějící filtry: Praha nakoupí přístroje na kontroly emisí

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Deset procent aut jezdících po Praze má poškozený nebo odmontovaný filtr pevných částic. Tato auta do vzduchu vypustí...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Najdete na iDNES.cz