Malý drsňák od Suzuki ladí formu do výroby. Lákat bude na pohon 4x4

  16:56aktualizováno  16:56
Segment malých SUV zažívá velký rozmach. Suzuki ve Frankfurtu představuje koncept iV-4, který by se měl v roce 2015 přetavit v sériový vůz. Ten se bude vyrábět po boku nového SX-4 v maďarské továrně automobilky a bude vlastně duchovním nástupcem prvního SX-4.

Suzuki iV-4 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Původní Suzuki SX-4 můžeme vlastně považovat za jednoho ze zakladatelů dnes rychle se rozvíjejícího segmentu malých SUV (Peugeot 2008, Renault Captur, Ford Ecosport, Opel Mokka, Chevrolet Trax a další). Jenže aktuální SX-4 druhé generace povyrostlo o kategorii výš, tedy do třídy kompaktních vozů, a soupeří spíše s dalšími crossovery, jako jsou Nissan Qashqai nebo Škoda Yeti.

Fotogalerie

V nabídce japonské značky tak vznikla skulina, kterou vyplní vůz, jenž bude vycházet z právě představené studie iV-4. Svalnaté malé SUV měří na délku 4,2 metru, což by vlastně nedávno stačilo ještě pro regulérní zařazení mezi středně velká auta velikosti Volkswagenu Golf. Teď je to však standardní míra pro malá SUV.

Frankfurtský koncept má ostře řezané, svalnaté a drsné linky, které z něj dělají jedno z nejvíce off-roadově vypadajících SUV své kategorie. Třeba do boků protažená kapota je typickým znakem slavného off-roadu Suzuki Vitara. Na druhou stranu výrobce nepoužívá žádné designové výstřelky, což znamená, že sériové auto, které přijde na trh v roce 2015, by se vzhledem nemělo od studie příliš lišit.

Snad jen velká dvacetipalcová kola by byla u sériového provedení příliš velkorysým základem. Na druhou stranu, vzhledem k obřímu vykrojení blatníků ani ta nevypadají kdovíjak velká a třeba sedmnáctky tu budou utopené. Tady nejspíš ještě ke korekcím vzhledu dojde.

Suzuki iV-4

Suzuki slibuje, že sériové provedení dostane pohon všech kol AllGrip 4WD, který známe třeba už právě z nového SX-4. Mnozí konkurenti ve třídě se přitom s pohonem všech kol vůbec nenabízejí, což by mělo dát malému SUV od Suzuki výhodu. K dispozici budou jízdní režimy Auto, Sport, Snow a Lock. Firma přitom slibuje, že i přes zabudování pohonu všech kol bude iV-4 patřit mezi nejúspornější a nejekologičtější vozy v segmentu.

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

Škoda Octavia 2.0 TDI 2015...
Škoda Octavia 2.0 TDI 2015...

r.v. 2015, naj. 162 948 km, diesel
360 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz