Suzuki Grand Vitara: Do města i do terénu

  16:45aktualizováno  16:45
U Suzuki se přepisuje historie. Jedno z prvních SUV, které udělalo díru do světa, se změnilo od loga na přední kapotě po koncovku výfuku. Nová Grand Vitara už je k dostání i na českém trhu. Je novější a pohlednější, na image auta do přírody ale nezanevřela.
Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara | foto: Suzuki

Suzuki otáčí list. Oproti odcházejícímu modelu je nová Grand Vitara modernější a radikálnější, do velikosti také pořádně povyrostla.

Auto dostalo ostřejší linie, výraznější a určitější tvary.

Uhrančivý pohled předních světel a vyvážená záď s centrálně umístěnou rezervou a zadními světly, dotýkajícími se linie oken, dodávají nové vitaře šmrncovní vzhled.

Ve víru dynamiky

Pohledu zboku dominují stoupající linie směrem vzad. Vitaře nechybí ani mohutné lemy blatníků. Auto je v nabídce ve tří i pětidvéřovém provedení. Výrazným znakem obou verzí je mohutný negativně skloněný sloupek, který společně s šikmým zadním oknem přidává na dynamice.

Nová vitara svou předchůdkyni o notný kus přerostla, ne nadarmo má přídomek „grand“ neboli velká. Na délku povyrostla ze 420 na 447 centimetrů, do šířky o tři centimetry. Jen na výšku se nová Grand Vitara o 4 centimetry přikrčila. Až neuvěřitelný se zdá nárůst rozvoru - o šestnáct centimetrů (z 248 na 264 centimetrů).

Uvnitř je vše takové, jak se od moderního SUV očekává: dostatek místa pro pět členů posádky, jejich hýčkání kvalitními materiály a samozřejmě ochrana šesti airbagy. Na pracovišti řidiče, vyvedeném v klasickém stylu se třemi sportovně vyhlížejícími budíky v kapličce, zaujme mohutný středový panel lemovaný výraznými lištami.

Do nepohody i do terénu

Ač jde o auto kategorie SUV, nezůstala nová Grand Vitara nic dlužna ani své terénní tradici. Auto má permanentní pohon všech čtyř kol, integrovaný žebřinový rám, redukční převodovku a uzávěrku diferenciálu. Není tedy pouhou „leštěnkou“, která se z bezpečí asfaltového koberce odváží sjet jen zřídkakdy.

Z motorů je prozatím výběr omezen na benzinové agregáty. Třídveřová varianta má pod kapotou šestnáctistovku o výkonu 78 kW s maximálním točivým momentem 145 newtonmetrů. Do pětidveřové verze prozatím u Suzuki nabídnou pouze 130kilowattový dvoulitr s maximem kroutícího momentu na 183 Nm.

Motory spolupracují s pětistupňovou manuální převodovkou, v nabídce bude i čtyřstupňový automat. Pro takto zaměřené auto přibude také vhodnější dieselový motor.

Suzuki Grand Vitara už zná i své ceny pro český trh. Třídveřová verze s motorem 1,6 vyjde na 579 900 korun, pětidveřová s dvoulitrem stojí 649 900 korun. V základní výbavě nechybí klimatizace, CD přehrávač, mlhovky a v případě pětidveřové verze i vyhřívaná přední sedadla.

Autoři:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Premium

Konec dovolených u Mrtvého moře? Závrtů přibývá, turistům hrozí nebezpečí

Mrtvé moře vysychá a­ dává o­ tom svému okolí dost razantně vědět. Zvyšuje se počet míst, kam už lidé nesmějí. Kde byla...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky
Premium

Pasti na cyklisty: ani na přejezdech nemají přednost před auty

Takzvané přejezdy pro cyklisty vypadají podobně jako přechody pro chodce. Rozdíl je však zásadní - cyklista nemá...

Premium

Evropský autoprůmysl potřebuje baterie pro elektrovozy, hrozí závislost na Číně

Koncern Volkswagen rozjel výrobu baterií pro elektromobily. Zatím se učí. Musí však spěchat, protože automobilky...

Svodidla jsou věda, kamion je nesmí přeprat. V Ostravě vyvinuli nový typ

Huť Liberty Ostrava otestovala na letišti u Pacova inovovaný typ svodidla, které je lehčí a má lepší parametry než jeho...

První oficiální obrázky nové Škody Octavie. Premiéra bude v listopadu v Praze

Nová generace Škody Octavia bude vypadat více jako kupé. "Bude mít podlouhlou, plynulou siluetu a výrazné přední i...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz