Velká terénní Škoda bude nejdřív v roce 2016. Studie už jsou postaveny

  19:15aktualizováno  19:15
Frankfurt nad Mohanem (Od zpravodajů iDNES.cz) - Velké terénní auto od Škody se na trhu v komerční verzi objeví zřejmě nejdříve v roce 2016. První studie už má automobilka vyrobeny, ale finální rozhodnutí o uvedení do výroby zatím nepadlo. Na autosalonu ve Frankfurtu to naznačil šéf technického vývoje mladoboleslavské značky Frank Welsch.

Podobu chystaného velkého SUV Škody má podle neoficiálních informací naznačovat koncept Crossblue, který představil letos na autosalonu v Detroitu Volkswagen. | foto: Volkswagen

Podle neoficiálních informací by se koncept velkého SUV mohl objevit už příští rok na jaře na ženevském autosalonu. "Jsem osobně přesvědčen o tom, že by velké SUV se třemi řadami sedadel zapadlo do naší výrobní strategie," uvedl s tím, že vůz by oslovil zákazníky nejen v Evropě, ale i na dalších trzích, především v Číně.

Většímu bratrovi úspěšného yetiho se podle neoficiálních informací říká Snowman, tedy Sněhulák, bude mít pětimístnou a sedmimístnou verzi a má sdílet techniku s úspěšným Volkswagenem Touareg.
 
Chce konkurovat hlavně modelům Kia Sorento a Hyundai Santa Fe. Kromě jména Snowman se spekuluje i o dalších. Německý Auto Motor und Sport přišel se jménem Smoov', které má Škoda i registrované u Úřadu pro průmyslové vlastnictví. Značka má ovšem zapsaná i jiná jména, která by velkému SUV pasovala, třeba i QBIG, Spaceliner, Fourroad nebo Polar.
 
S výrobou Sněhuláka má podle neoficiálních informací souviset letošní rozšiřování závodu Škoda Auto v Kvasinách na Rychnovsku.

Nástupce roomsteru s otazníkem

Rozhodnuto zatím není ani o nástupci velkoprostorového modelu Roomster. Podle Welsche by jej částečně mohl nahradit terénní vůz s variabilním interiérem v úpravě pro městský provoz.

Samostatnou verzi pro město nabízí modernizovaný model Yeti, který Škoda dnes poprvé ukázala ve Frankfurtu. Na trh mají verze Outdoor i městský yeti přijít na konci letošního roku.

Příští rok Škoda doplní modelovou řadu Octavia o outdoorovou verzi Scout, a hlavně pak na podzim přijde s novou fabií v provedení hatchback i kombi. Ve Fabii se mají zákazníci poprvé setkat s platformou označovanou Welschem jako Simply Clever 2.0, kdy bude vůz automaticky komunikovat s mobilními zařízeními uživatele. K dostání má být i aplikace, která bude do mobilního telefonu shromažďovat provozní data automobilu.

Podle informací iDNES.cz o nové Fabii Combi při předváděcích jízdách vedení celého koncernu VW prohlásil šéf dozorčí rady Ferdinand Piëch, že to bude nejkrásnější auto celého koncernu.

Škoda v letošním roce představila osm nových, nebo inovovaných modelů. Vedle faceliftu Yetiho uvedla ve Frankfurtu ve světové premiéře Rapid Spaceback, kterým zamířila do segmentu tzv. kompaktních hatchbacků.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

VIDEO: Kutil naučil dělat starý volkswagen kotrmelce

Nizozemský mechanik naučil Golfa koulet kotrmelce

Emile Luijben z nizozemského Baarle-Nassau má rád staré stroje. A ještě radši je přetváří v něco bláznivého. Jeho...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Najdete na iDNES.cz