Středa 10. srpna 2022, svátek má Vavřinec
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 10. srpna 2022 Vavřinec

Test nového Peugeotu 2008: následník trůnu dostal parádní vzhled

Současná 2008 byla překvapivým prodejním úspěchem, novinka na ni chce navázat. Dostala parádní vzhled i solidní jízdní vlastnosti.

Redakční test nového vozu Peugeot 2008 | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES

Jeden peugeot vládne všem, jeden jim všem káže... a ukáže, jak se to má dělat. Končící generace tohoto malého SUV je nejprodávanějším českým modelem francouzské značky: s loňskými 3 090 kusy nechává všechny konkurenty ve své třídě daleko za sebou (je ovšem poctivé říct, že Škoda Kamiq ještě do prodejů plně nenaskočila).

V poli poražených končí i takoví borci jako Renault Captur nebo Suzuki Vitara, a také malé hatchbacky jako sesterský model 208, Renault Clio, ale i superlevná Dacia Sandero.

2008 je prostě pro Peugeot klenot, který nesmí zklamat. Nová generace k tomu má všechny předpoklady. V prvé řadě úžasný design – auto vypadá nebojácně až agresivně, na soupeře cení zuby a drápy, tlama jako by chtěla požrat všechny okolo. Není to ale přehnané natolik, aby to odrazovalo.

Zpracování je špičkové, detaily kabiny propracované, zvlášť ve vyšších výbavách působí až honosně. Stejně jako takzvaný 3D kokpit, který je standardem od druhé výbavy Allure. Můžete samozřejmě zvolit i konzervativní zobrazení, ale byla by to škoda. Tipujeme, že se podobný styl brzy ujme i u jiných značek.

Pohodlně se posaďte...

 Ačkoli mám posaz v peugeotech s volantem v klíně rád, ve 2008 jsem se dlouho nemohl usadit. Tento koncept nějak nejde dohromady s malým autem a vysokým posazem ve stylu SUV – buď jsem seděl moc blízko s pokrčenýma nohama, nebo příliš daleko. Nakonec se podařilo, ale pocit úplného komfortu jsem neměl. Nejlepší je dát sedadlo co nejníže, v každém případě vyzkoušení posazu před koupí je absolutní nutností, myslete na to víc než u jiných aut.

Podvozek dvoutisícosmičky je jistý, tuhý. Možná až příliš, aspoň na testovaných 17“ kolech a horších cestách, kde si ve velkých výmolech nebo na polní cestě kola občas bouchnou, pokud díru trefíte ve větší rychlosti, pomalé retardéry zvládají slušně.

Na druhou stranu, auto se v zatáčkách nenaklání, jede čistě, byť často díky zásahu horlivějšího ESP. Shrnuto – pokud hledáte měkkého „papučáka“, pátrejte u konkurence, podvozek peugeotku bychom označili za podařený kompromis agility a pohodlí.

... a šlápněte na plyn

V testovaném autě jsme proháněli starý známý oturbený tříválec 1.2 PureTech s výkonem 96 kW (v nabídce je i 74kW verze). Nepřekvapuje nás, že jede velmi dobře, podřazovat je nutné jen v táhlých kopcích v plném obsazení. S chutí se nechává vytáčet, třeba dvojka pobere i osmdesátku.

Redakční test nového vozu Peugeot 2008
Redakční test nového vozu Peugeot 2008

Průměrnou spotřebu jsme dokázali na delších cestách držet kolem šesti litrů, dlouhodobá v paměti palubního počítače ukazuje 7,4 litru. Což není málo, od papírových údajů výrobce (4,5l) se liší dost výrazně.

Trochu jsme si stěžovali na hlučnost. Není to nic, proč auto zavrhnout, ale cesta na dálničním maximu (3 000 otáček) extra příjemná není, pořád slyšíte podprahové dunění motoru. Při vytáčení sytý ryčný zvuk až tak nevadí, na dálnici je to horší.

A teď to důležité – co za to? Základní model začíná na 385 tisících korun. Což je o 35 tisíc víc než za současnou generaci, troufneme si ale říci, že za ten rozdíl stojí. Nová 2008 totiž působí jako úplně jiné auto: narostla o 14 centimetrů a už v základu dostala bezpečnostní vymoženosti typu varování před srážkou s automatickým brzděním, sledování vyjetí z jízdního pruhu, ale i automatické plně ledkové světlomety, automatické stěrače a také třeba zadní parkovací senzory.

Redakční test nového vozu Peugeot 2008
Redakční test nového vozu Peugeot 2008

Konkurenční kamiq začíná na podobných 388 tisících, ale rychle se s vyšší výbavou a silnějším motorem vyšplhá na částky kolem půl milionu – stejně jako testovaná 2008 s výbavou GT Line (510 tisíc korun). Dostanete ovšem spoustu dalších prvků, hlavně bezpečnostních (pack Safety Plus), třeba udržování auta v jízdním pruhu či zobrazování dopravních značek.

Podobné peníze dáte i za další konkurenty. Ceny aut totiž rychle šplhají, takže pokud vám necelých 400 tisíc za malé SUV přijde příliš, budete se muset spokojit výhradně s Dacií Duster...

Co nás ještě zaujalo

  • Kabina je navýsost moderní, tady konkurenci ujíždí vlak. Nižší třída se v 2008 pozná v tom, že klimatizace nemůže být dvouzónová, víc ale zamrzí, že nemá dedikovanou klávesu na „pianu“ pod displejem; vždy tak musíte hledat na obrazovce. Škoda.
  • Chválíme velkou přihrádku na mobil (vč. bezdrátového nabíjení), do dveří dostanete velkou láhev.
  • Kaplička přístrojů se 3D zobrazením údajů je efektní, dopředu vystupuje třeba otáčkoměr, ručička tachometru či údaje o spotřebě.
  • Úzká světla s motivem tygřích drápů dávají dynamický charakter i zádi, plastová nadkolí zase podtrhují vizuální příslušnost k rodině SUV.
  • Kufr se 430 litry patří k rekordmanům ve třídě.
  • Na zadních sedadlech je místa tak akorát i pro dva dospělé pasažéry, usadit se mohou dostatečně pohodlně. Díky doširoka otvíraným dveřím a vyšší karoserii se nastupuje příjemně.

Autem do Chorvatska 2022

Kde se dá na cestě k Jadranu nejlevněji natankovat, jaké překážky na trase čekají a kolik stojí dálniční známka?

  • Nejčtenější

Německo uvažuje, jak „zlevnit“ elektromobily. Novou daní na spalovací auta

Německo má recept, jak zařídit, aby elektromobily byly levnější než auta se spalovacím motorem. Nevymyslelo revoluční...

Tatrovácké speciály v Hřensku: hasiči si přivezli pojízdný rybník

V neděli 24. července vypukl v oblasti Českého Švýcarska požár, který se rozšířil a zasáhl také obydlenou oblast. Na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S nabíjením zdarma u Lidlu je konec. Víme, kolik to bude stát

„Sockovat“ je termín, který se vžil pro to, když majitelé elektromobilů za jeden nebo i víc milionů jezdili dobíjet...

Pozor na aktivisty s čočkou. Vypouštějí kola SUV, aby zachránili planetu

Premium Ochota politiků přijímat rozhodnutí proti klimatickým změnám je prý váhavá. Proto se ekoaktivisté rozhodli převzít...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiat Freemont je tajný tip. Nabízí velký prostor za malé peníze

Premium Nikdo vlastně neví, jestli je Freemont SUV, nebo kombík, nebo dodávka. Tento model, který vznikl v kooperaci s...

Tenkrát před 40 lety. Veteráni z Pitavalu Krampol, Zedníček a Frej vzpomínají

Premium Jak je to dávno, co se prvně Pavel Zedníček, Jiří Krampol a Ladislav Frej sešli na natáčení seriálu Malý pitaval z...

Žena má mít dítě, když je zamilovaná, říká psychogynekoložka Máslová

Premium Ženy dělají velkou chybu, když mateřství příliš plánují, tvrdí psychogynekoložka a internistka Helena Máslová. „Vhodná...

Nebezpečný pro Česko. Proč stát nechce uzbeckého zápasníka Muradova?

Premium Mnoho let hrdě nastupoval do klece i s českou vlajkou na zádech. V malém evropském státě prorazil do velkého světa...

  • Další z rubriky

Tatrovácké speciály v Hřensku: hasiči si přivezli pojízdný rybník

V neděli 24. července vypukl v oblasti Českého Švýcarska požár, který se rozšířil a zasáhl také obydlenou oblast. Na...

Dieselgate po japonsku: výrobce náklaďáků 20 let falšoval údaje o emisích

Japonský výrobce nákladních automobilů Hino Motors, který je součástí skupiny Toyota, od roku 2003 systematicky...

Fiat Freemont je tajný tip. Nabízí velký prostor za malé peníze

Premium Nikdo vlastně neví, jestli je Freemont SUV, nebo kombík, nebo dodávka. Tento model, který vznikl v kooperaci s...

Ceny ojetin poprvé po víc než roce výrazněji klesly, bazary vyhlašují slevy

Ceny ojetých automobilů v Česku v červenci poprvé po více než roce výrazněji klesly. Střední hodnota ojetých vozů...

Úřad průmyslového vlastnictví
Správce ICT

Úřad průmyslového vlastnictví
Praha
nabízený plat: 19 730 - 28 920 Kč

Češka vyhrála soutěž krásy v Africe. Všichni si na mě chtěli sáhnout, říká

Sarah Horáková (18) odletěla do Afriky reprezentovat Česko na světovou soutěž krásy. Když první vicemiss České...

Budu znovu chodit a tančit, věří Vendulka z Básníků a vybírá peníze na léčbu

Herečka Eva Jeníčková (58), která se proslavila coby Vendulka utěšitelka ze série o Básnících, řeší zdravotní problémy....

Díky Stiflerově mámě jsem měla sex s nejmíň 200 lidmi, vzpomíná herečka

Americká herečka Jennifer Coolidge (60) ve filmech Prci, prci, prcičky hrála Stiflerovu mámu Jeanine, která měla...

Pivo za 70, menší porce jídla. Budeme muset, říká šéf restauratérů

S růstem cen potravin a energií přichází zdražování v restauracích. Hospody kvůli krizi od základu mění obchodní...

Plyn pro Nord Stream spalují Rusové u hranic. Oheň je vidět z Finska

Rusko, které omezilo dodávky zemního plynu do Evropské unie, už několik týdnů spaluje plyn v kompresorové stanici...