Pátek 3. dubna 2020, svátek má Richard
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 3. dubna 2020 Richard

Test nového Peugeotu 2008: následník trůnu dostal parádní vzhled

aktualizováno 
Současná 2008 byla překvapivým prodejním úspěchem, novinka na ni chce navázat. Dostala parádní vzhled i solidní jízdní vlastnosti.

Redakční test nového vozu Peugeot 2008 | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES

Jeden peugeot vládne všem, jeden jim všem káže... a ukáže, jak se to má dělat. Končící generace tohoto malého SUV je nejprodávanějším českým modelem francouzské značky: s loňskými 3 090 kusy nechává všechny konkurenty ve své třídě daleko za sebou (je ovšem poctivé říct, že Škoda Kamiq ještě do prodejů plně nenaskočila).

V poli poražených končí i takoví borci jako Renault Captur nebo Suzuki Vitara, a také malé hatchbacky jako sesterský model 208, Renault Clio, ale i superlevná Dacia Sandero.

2008 je prostě pro Peugeot klenot, který nesmí zklamat. Nová generace k tomu má všechny předpoklady. V prvé řadě úžasný design – auto vypadá nebojácně až agresivně, na soupeře cení zuby a drápy, tlama jako by chtěla požrat všechny okolo. Není to ale přehnané natolik, aby to odrazovalo.

Zpracování je špičkové, detaily kabiny propracované, zvlášť ve vyšších výbavách působí až honosně. Stejně jako takzvaný 3D kokpit, který je standardem od druhé výbavy Allure. Můžete samozřejmě zvolit i konzervativní zobrazení, ale byla by to škoda. Tipujeme, že se podobný styl brzy ujme i u jiných značek.

Fotogalerie

Pohodlně se posaďte...

 Ačkoli mám posaz v peugeotech s volantem v klíně rád, ve 2008 jsem se dlouho nemohl usadit. Tento koncept nějak nejde dohromady s malým autem a vysokým posazem ve stylu SUV – buď jsem seděl moc blízko s pokrčenýma nohama, nebo příliš daleko. Nakonec se podařilo, ale pocit úplného komfortu jsem neměl. Nejlepší je dát sedadlo co nejníže, v každém případě vyzkoušení posazu před koupí je absolutní nutností, myslete na to víc než u jiných aut.

Podvozek dvoutisícosmičky je jistý, tuhý. Možná až příliš, aspoň na testovaných 17“ kolech a horších cestách, kde si ve velkých výmolech nebo na polní cestě kola občas bouchnou, pokud díru trefíte ve větší rychlosti, pomalé retardéry zvládají slušně.

Na druhou stranu, auto se v zatáčkách nenaklání, jede čistě, byť často díky zásahu horlivějšího ESP. Shrnuto – pokud hledáte měkkého „papučáka“, pátrejte u konkurence, podvozek peugeotku bychom označili za podařený kompromis agility a pohodlí.

... a šlápněte na plyn

V testovaném autě jsme proháněli starý známý oturbený tříválec 1.2 PureTech s výkonem 96 kW (v nabídce je i 74kW verze). Nepřekvapuje nás, že jede velmi dobře, podřazovat je nutné jen v táhlých kopcích v plném obsazení. S chutí se nechává vytáčet, třeba dvojka pobere i osmdesátku.

Redakční test nového vozu Peugeot 2008
Redakční test nového vozu Peugeot 2008

Průměrnou spotřebu jsme dokázali na delších cestách držet kolem šesti litrů, dlouhodobá v paměti palubního počítače ukazuje 7,4 litru. Což není málo, od papírových údajů výrobce (4,5l) se liší dost výrazně.

Trochu jsme si stěžovali na hlučnost. Není to nic, proč auto zavrhnout, ale cesta na dálničním maximu (3 000 otáček) extra příjemná není, pořád slyšíte podprahové dunění motoru. Při vytáčení sytý ryčný zvuk až tak nevadí, na dálnici je to horší.

A teď to důležité – co za to? Základní model začíná na 385 tisících korun. Což je o 35 tisíc víc než za současnou generaci, troufneme si ale říci, že za ten rozdíl stojí. Nová 2008 totiž působí jako úplně jiné auto: narostla o 14 centimetrů a už v základu dostala bezpečnostní vymoženosti typu varování před srážkou s automatickým brzděním, sledování vyjetí z jízdního pruhu, ale i automatické plně ledkové světlomety, automatické stěrače a také třeba zadní parkovací senzory.

Redakční test nového vozu Peugeot 2008
Redakční test nového vozu Peugeot 2008

Konkurenční kamiq začíná na podobných 388 tisících, ale rychle se s vyšší výbavou a silnějším motorem vyšplhá na částky kolem půl milionu – stejně jako testovaná 2008 s výbavou GT Line (510 tisíc korun). Dostanete ovšem spoustu dalších prvků, hlavně bezpečnostních (pack Safety Plus), třeba udržování auta v jízdním pruhu či zobrazování dopravních značek.

Podobné peníze dáte i za další konkurenty. Ceny aut totiž rychle šplhají, takže pokud vám necelých 400 tisíc za malé SUV přijde příliš, budete se muset spokojit výhradně s Dacií Duster...

Co nás ještě zaujalo

  • Kabina je navýsost moderní, tady konkurenci ujíždí vlak. Nižší třída se v 2008 pozná v tom, že klimatizace nemůže být dvouzónová, víc ale zamrzí, že nemá dedikovanou klávesu na „pianu“ pod displejem; vždy tak musíte hledat na obrazovce. Škoda.
  • Chválíme velkou přihrádku na mobil (vč. bezdrátového nabíjení), do dveří dostanete velkou láhev.
  • Kaplička přístrojů se 3D zobrazením údajů je efektní, dopředu vystupuje třeba otáčkoměr, ručička tachometru či údaje o spotřebě.
  • Úzká světla s motivem tygřích drápů dávají dynamický charakter i zádi, plastová nadkolí zase podtrhují vizuální příslušnost k rodině SUV.
  • Kufr se 430 litry patří k rekordmanům ve třídě.
  • Na zadních sedadlech je místa tak akorát i pro dva dospělé pasažéry, usadit se mohou dostatečně pohodlně. Díky doširoka otvíraným dveřím a vyšší karoserii se nastupuje příjemně.
  • Nejčtenější

Technická kontrola se zpřísní, nově o ni řidiče připraví i drobnosti

Přijet na technickou kontrolu s prorezlými brzdovými kotouči, s nefunkčním světlometem nebo například s­ prasklým...

Škoda Auto prodloužila odstávku, výroba nepojede nejméně do půli dubna

Největší český zaměstnavatel, automobilka Škoda Auto, prodloužila kvůli koronaviru odstávku výroby nejméně do 14....

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu

Ještě nedávno rozhodovaly o převaze ve světě aut hlavně tradiční disciplíny; třeba rychlost, výkon, možná rozměry....

V německém autoprůmyslu hrozí rozsáhlé propouštění, Česko to pocítí také

V německém automobilovém průmyslu hrozí kvůli koronavirové krizi zánik více než 100 000 pracovních míst. Uvedl to podle...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

  • Další z rubriky
Premium

Čistička vzduchu do auta filtruje dráždivý prach. Test potvrdil, že funguje

Palubní čističky vzduchu mohou zlepšit kvalitu ovzduší uvnitř auta. Koupit se dají od tisíce korun. Magazín Motor...

Policie i v nouzovém stavu měří rychlost a kontroluje alkohol

Policisté v České republice i v době nouzového stavu měří rychlost a kontrolují řidiče, zda například neřídí pod vlivem...

O hodinu kratší noc zvyšuje riziko. Únava působí na řidiče jako alkohol

Změna času s sebou nese nebezpečí většího počtu vážných dopravních nehod, varuje dopravní expert. Ze statistk vyplývá,...

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu

Ještě nedávno rozhodovaly o převaze ve světě aut hlavně tradiční disciplíny; třeba rychlost, výkon, možná rozměry....

Schillerová navrhne zrušit daň z nabytí nemovitostí a odpočty hypoték

Ministryně financí Alena Schillerová navrhne na vládě zrušení čtyřprocentní daně z nabytí nemovitostí. Věří, že by to...

Česko patrně srazilo míru nakažlivosti viru na méně než polovinu

Model českých odborníků tvrdí, že v Česku se výrazně zpomalilo šíření viru SARS-CoV-2. Podle jejich údajů klesla...

Žil jako nemohoucí stařec. Pak Marek zhubl 57 kilo a je z něj idol žen

Marek Láca žil v osmadvaceti letech jako nemohoucí stařec, bez energie, bez ženy, zato však s pořádnou nadváhou. Ta už...

Italská duše trpí. Běžte domů, křičí na sebe sousedé z balkonů ve Florencii

Ulice toskánské metropole Florencie, které jsou jindy plné turistů a kde se milenci z mostu Ponte Vecchio vždy kochali...

Služba kontroluje práci z domova. Jejímu výrobci lidé spílají

Koronavirus ji firmám vnutil, jenže mnohé firmy mají pocit, že kvůli práci z domova ztrácejí nad pracovní silou dohled....