Test nového Peugeotu 2008: následník trůnu dostal parádní vzhled

Současná 2008 byla překvapivým prodejním úspěchem, novinka na ni chce navázat. Dostala parádní vzhled i solidní jízdní vlastnosti.
Redakční test nového vozu Peugeot 2008

Redakční test nového vozu Peugeot 2008 | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES

Jeden peugeot vládne všem, jeden jim všem káže... a ukáže, jak se to má dělat. Končící generace tohoto malého SUV je nejprodávanějším českým modelem francouzské značky: s loňskými 3 090 kusy nechává všechny konkurenty ve své třídě daleko za sebou (je ovšem poctivé říct, že Škoda Kamiq ještě do prodejů plně nenaskočila).

V poli poražených končí i takoví borci jako Renault Captur nebo Suzuki Vitara, a také malé hatchbacky jako sesterský model 208, Renault Clio, ale i superlevná Dacia Sandero.

2008 je prostě pro Peugeot klenot, který nesmí zklamat. Nová generace k tomu má všechny předpoklady. V prvé řadě úžasný design – auto vypadá nebojácně až agresivně, na soupeře cení zuby a drápy, tlama jako by chtěla požrat všechny okolo. Není to ale přehnané natolik, aby to odrazovalo.

Zpracování je špičkové, detaily kabiny propracované, zvlášť ve vyšších výbavách působí až honosně. Stejně jako takzvaný 3D kokpit, který je standardem od druhé výbavy Allure. Můžete samozřejmě zvolit i konzervativní zobrazení, ale byla by to škoda. Tipujeme, že se podobný styl brzy ujme i u jiných značek.

Pohodlně se posaďte...

 Ačkoli mám posaz v peugeotech s volantem v klíně rád, ve 2008 jsem se dlouho nemohl usadit. Tento koncept nějak nejde dohromady s malým autem a vysokým posazem ve stylu SUV – buď jsem seděl moc blízko s pokrčenýma nohama, nebo příliš daleko. Nakonec se podařilo, ale pocit úplného komfortu jsem neměl. Nejlepší je dát sedadlo co nejníže, v každém případě vyzkoušení posazu před koupí je absolutní nutností, myslete na to víc než u jiných aut.

Podvozek dvoutisícosmičky je jistý, tuhý. Možná až příliš, aspoň na testovaných 17“ kolech a horších cestách, kde si ve velkých výmolech nebo na polní cestě kola občas bouchnou, pokud díru trefíte ve větší rychlosti, pomalé retardéry zvládají slušně.

Na druhou stranu, auto se v zatáčkách nenaklání, jede čistě, byť často díky zásahu horlivějšího ESP. Shrnuto – pokud hledáte měkkého „papučáka“, pátrejte u konkurence, podvozek peugeotku bychom označili za podařený kompromis agility a pohodlí.

... a šlápněte na plyn

V testovaném autě jsme proháněli starý známý oturbený tříválec 1.2 PureTech s výkonem 96 kW (v nabídce je i 74kW verze). Nepřekvapuje nás, že jede velmi dobře, podřazovat je nutné jen v táhlých kopcích v plném obsazení. S chutí se nechává vytáčet, třeba dvojka pobere i osmdesátku.

Redakční test nového vozu Peugeot 2008
Redakční test nového vozu Peugeot 2008

Průměrnou spotřebu jsme dokázali na delších cestách držet kolem šesti litrů, dlouhodobá v paměti palubního počítače ukazuje 7,4 litru. Což není málo, od papírových údajů výrobce (4,5l) se liší dost výrazně.

Trochu jsme si stěžovali na hlučnost. Není to nic, proč auto zavrhnout, ale cesta na dálničním maximu (3 000 otáček) extra příjemná není, pořád slyšíte podprahové dunění motoru. Při vytáčení sytý ryčný zvuk až tak nevadí, na dálnici je to horší.

A teď to důležité – co za to? Základní model začíná na 385 tisících korun. Což je o 35 tisíc víc než za současnou generaci, troufneme si ale říci, že za ten rozdíl stojí. Nová 2008 totiž působí jako úplně jiné auto: narostla o 14 centimetrů a už v základu dostala bezpečnostní vymoženosti typu varování před srážkou s automatickým brzděním, sledování vyjetí z jízdního pruhu, ale i automatické plně ledkové světlomety, automatické stěrače a také třeba zadní parkovací senzory.

Redakční test nového vozu Peugeot 2008
Redakční test nového vozu Peugeot 2008

Konkurenční kamiq začíná na podobných 388 tisících, ale rychle se s vyšší výbavou a silnějším motorem vyšplhá na částky kolem půl milionu – stejně jako testovaná 2008 s výbavou GT Line (510 tisíc korun). Dostanete ovšem spoustu dalších prvků, hlavně bezpečnostních (pack Safety Plus), třeba udržování auta v jízdním pruhu či zobrazování dopravních značek.

Podobné peníze dáte i za další konkurenty. Ceny aut totiž rychle šplhají, takže pokud vám necelých 400 tisíc za malé SUV přijde příliš, budete se muset spokojit výhradně s Dacií Duster...

Co nás ještě zaujalo

  • Kabina je navýsost moderní, tady konkurenci ujíždí vlak. Nižší třída se v 2008 pozná v tom, že klimatizace nemůže být dvouzónová, víc ale zamrzí, že nemá dedikovanou klávesu na „pianu“ pod displejem; vždy tak musíte hledat na obrazovce. Škoda.
  • Chválíme velkou přihrádku na mobil (vč. bezdrátového nabíjení), do dveří dostanete velkou láhev.
  • Kaplička přístrojů se 3D zobrazením údajů je efektní, dopředu vystupuje třeba otáčkoměr, ručička tachometru či údaje o spotřebě.
  • Úzká světla s motivem tygřích drápů dávají dynamický charakter i zádi, plastová nadkolí zase podtrhují vizuální příslušnost k rodině SUV.
  • Kufr se 430 litry patří k rekordmanům ve třídě.
  • Na zadních sedadlech je místa tak akorát i pro dva dospělé pasažéry, usadit se mohou dostatečně pohodlně. Díky doširoka otvíraným dveřím a vyšší karoserii se nastupuje příjemně.
Vstoupit do diskuse (27 příspěvků)

Nejčtenější

Záhadné sci-fi auto se prohánělo noční Prahou. Pomozte nám odhalit, co je zač

Futuristický koncept Kaiser při natáčení na Rohanském nábřeží v Praze

Při večerní procházce Prahou potkal fotograf iDNES.cz záhadný koncept. V Karlíně, který pro jeho fotogeničnost a kulisy moderní architektury rády využívají filmové štáby, se o víkendovém večeru...

Hvězdou víkendové dražby unikátů je jedna z nejvzácnějších českých motorek

ČZ 500 TOURIST ‚‚VATIKÁN’’

V sobotu 15. listopadu ovládne výstaviště v Lysé nad Labem tradiční veteránská akce, podzimní burza veteránské veteše Retro Garáž. Její už tradiční součástí je aukce veteránů. Tentokrát nabídne...

Čínský útok, nabíjení snů a brutální elektrotatra. Velká galerie z e-Salonu

BYD Dolphin Surf

Ještě v sobotu a neděli můžete v PVA Letňany navštívit veletrh e-Salon. Zde si lze prohlédnout – a v některých případech dokonce vyzkoušet – většinu elektromobilních novinek, které dorazily nebo v...

Jediný český autosalon patří elektroautům. Máme fotky před otevřením

Klasické autosalony již v Česku bohužel vymřely, ale elektromobily mají to...

Klasické autosalony již v Česku bohužel vymřely, ale elektromobily mají to privilegium, že jim jedna specializovaná výstava patří. Ve čtvrtek začíná sedmý ročník tradičního e-Salonu. Nakoukli jsme na...

Záhadný vůz budoucnosti zamotal hlavu i umělé inteligenci. Víme, co je zač

Exkluzivně
Futuristický koncept Kaiser při natáčení na Rohanském nábřeží v Praze

Ani kvíz ověřující, zda čtenáři znají jméno šéfredaktora iDNES.cz Matyáše Kaisera, ani koncept sedmdesát let neexistující automobilky. Záhadný prototyp auta budoucnosti, který se o víkendu v noci...

Mezi modlitbou a petardami. Nejbarevnější automobilová pouť světa

Kněží pokropí auta svěcenou vodou a poté majitelé rozlévají na kola a na zem...

Podle náboženské tradice Panna Marie prodlužuje život předmětům i lidem. Proto první věc, kterou by měl člověk při koupi auta udělat, bez ohledu na to, zda je nové nebo ojeté, je dojet si s ním do...

17. listopadu 2025

Kam jedeš, dědo? Jaké panují obavy a jaká platí pravidla pro seniory za volantem

Premium
Už ti bylo pětašedesát, tak nesahej na volant. Už máš svoje roky, určitě se...

Už ti bylo pětašedesát, tak nesahej na volant. Už máš svoje roky, určitě se vybouráš... Když přijde řeč na řízení auta, začíná válka generací, píše Magazín DNES.

17. listopadu 2025

Na motorkářskou show dorazil prezident, jednoruký jezdec i gladiátorský potěr

FMX GLADIATOR GAMES 2025

V pražské O2 aréně se konal další ročník FMX Gladiators Games. Odpolední představení navštívily podle očekávání hlavně rodiny s dětmi. Ještě větší počet diváků dorazil večer na druhou show.

16. listopadu 2025

Fiasko čínského SUV na slavných schodech do nebe. Automobilka se kaje

SUV Chery u Nebeské brány. Test dopadl fiaskem.

Dramatické záběry z testovací akce automobilky Chery Automobile se šíří po čínských sociálních sítích. Nové SUV Chery Fulwin X3L při pokusu zdolat strmé kamenné schody slavné Nebeské brány Tchien-men...

16. listopadu 2025

Přijíždí další tichá Tatra. Zní jako elektrický zubní kartáček

Tatra Force e-Drive BEV 8×8

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks představila na pražském e-Salonu 2025 svůj první plně bateriový náklaďák. A ne ledajaký. Elektrický kolos s názvem Tatra Force e-Drive BEV 8×8 si vozí 3 tuny...

15. listopadu 2025,  aktualizováno  10:02

Prozkoumali jsme sci-fi auto z pražského natáčení. Postavili ho v Česku

Futuristický koncept Kaiser při natáčení v Praze

Fantoma nočních ulic Prahy jsme i tento týden načapali při natáčení v Karlíně. Podařilo se nám nahlédnout do interiéru.

15. listopadu 2025

Hvězdou víkendové dražby unikátů je jedna z nejvzácnějších českých motorek

ČZ 500 TOURIST ‚‚VATIKÁN’’

V sobotu 15. listopadu ovládne výstaviště v Lysé nad Labem tradiční veteránská akce, podzimní burza veteránské veteše Retro Garáž. Její už tradiční součástí je aukce veteránů. Tentokrát nabídne...

14. listopadu 2025

V rollsu: jsme hogo fogo, máme řidiče a chceme do sociální sítě miliardářů

Podcast V autě Pavla Cypricha a Františka Dvořáka

Máme řidiče, který nás při klábosení o autech a všem ostatním vozí v rolls-roycu. Víte, že mají majitelé těchto chrámů na kolech svou vlastní sociální síť? Proč je rolls víc než jen obyčejné auto,...

14. listopadu 2025

Utajená světová premiéra na pražském elektrosalonu. Česká motorka z garáže

Exkluzivně
Světová premiéra elektrického motocyklu SILEN Revo-1 na veletrhu e-SALON v Praze

Bokem hlavních expozic se na veletrhu elektromobility na výstavišti v pražských Letňanech představil stroj, který by si zasloužil mnohem výsostnější místo. Na letošním e-Salonu se ve světové premiéře...

14. listopadu 2025

Čínský útok, nabíjení snů a brutální elektrotatra. Velká galerie z e-Salonu

BYD Dolphin Surf

Ještě v sobotu a neděli můžete v PVA Letňany navštívit veletrh e-Salon. Zde si lze prohlédnout – a v některých případech dokonce vyzkoušet – většinu elektromobilních novinek, které dorazily nebo v...

13. listopadu 2025  17:50

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Jediný český autosalon patří elektroautům. Máme fotky před otevřením

Klasické autosalony již v Česku bohužel vymřely, ale elektromobily mají to...

Klasické autosalony již v Česku bohužel vymřely, ale elektromobily mají to privilegium, že jim jedna specializovaná výstava patří. Ve čtvrtek začíná sedmý ročník tradičního e-Salonu. Nakoukli jsme na...

13. listopadu 2025,  aktualizováno  9:26

Honda s turbem a velký návrat Nortonu. Největší motoveletrh ukázal nové trendy

Royal Enfield Bullet 650

Silnice už nestačí, zákazníci chtějí kromě asfaltu i do lehčího terénu. A projevuje se to nejen v kategorii cestovních adventure motocyklů, ale i ve světě skútrů. Novinky mezi cesťáky zase směřují k...

13. listopadu 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.