Šlechta nazuje holínky. Bentley chystá nejsilnější a nejluxusnější SUV

  13:52aktualizováno  13:52
Je to oficiální, do bahna se chce namočit i Bentley. Na rok 2016 připravuje premiéru nového modelu do terénu.

Skica chystaného SUV značky Bentley | foto: Bentley

Do bahna, lesů a na horské expedice se s SUV nejezdí, ale dnešní motoristé je mají rádi, i když se svým terénním příbuzným na míle vzdálila. A vstříc poptávce musí jít i urozený Bentley. Z Crewe tak má vystartovat nejsilnější a nejluxusnější SUV na trhu.

O obludu je zájem

Bentley prý za posledních 16 měsíců zaznamenal velkou poptávku po velkém "sportovně užitkovém modelu" (SUV). Klienti projevili zájem o obří salónní offroad hned po představení obludného konceptu EXP 9 F na loňském autosalonu v Ženevě.

Bentley EXP 9 F

Bentley EXP 9 F

Hlavně asijská klientela je prý z vidiny bentleye na obřích kolech s muskulaturou terénního auta nadšena. V Crewe už mají prý mají podle neoficiálních zpráv přes dva tisíce objednávek. A to i přesto, že se auto začne prodávat až za tři roky a zatím probíhá vývoj.

Bentley zatím uveřejnil první nic neříkající skicu. Oproti krabicovitému konceptu z Ženevy se zdá, že by sériová verze něco krásy a dynamiky nabrat mohla. Není známo ani jméno.

Bentley zatím mluví v náznacích. Slibuje model s kompletně odlišným stylem oproti konkurenci, ale zároveň má zachovat věrnost duchu značky.

SUV v roli zachránců

Bentley jde ve stopách ostatních značek ze všech konců cenového spektra. SUV jsou dnes pro automobilky symbolem úspěchu a výdělků. Porsche se zachránilo cayennem, SUV chystají i u Maserati a Lamborghini. Některé značky na ně spoléhají bezmezně: Peugeot kombíkovou verzi malého modelu 208 nahradil městským SUV 2008, Fiat nahradí klasický hatchback právě modelem se zvýšenou stavbou.

Bentley o potížích mluvit nemůže, vede si dobře. Čtyři z pěti vyrobených bentleyů jdou na export. Nový model, který přiláká nové zákazníky a těm stávajícím vytáhne z účtů další miliony, se však rozhodně hodí.

Automobilka v prvním pololetí zvýšila prodej o devět procent na 4279 vozů díky růstu poptávky v Evropě, Spojených státech a na Blízkém východě. V prvním čtvrtletí se firma na celkovém zisku skupiny Volkswagen podílela zhruba jedním procentem.

Výroba Bratislavě unikla

Původně to vypadalo, že salónní teréňák od Bentleye bude vyjíždět z bratislavské fabriky Volkswagenu společně s touaregy a Audi Q7. Ale britská značka, vlastněná německým koncernem VW, oficiálně oznámila, že nový model bude vyjíždět zpoza kanálu La Manche. Dá se předpokládat, že za tímto rozhodnutím bude i nějaká pobídka od britské vlády. Volkswagen totiž pro výrobu nového bentleye vytvoří v zemi přes tisícovku pracovních míst.

Fotogalerie

K tomu má podle informací agentury Reuters  značka během příštích tří let do vývoje nových modelů a svého ústředí v Británii investovat přes 800 milionů liber (více než 24 miliard korun).

Oznámení výroby nového modelu přímo v Crewe se kromě šéfa koncernu VW Martina Winterkorna a šéfa Bentleye Wolfganga Schreibera účastnil také britský ministerský předseda David Cameron. "Je to další důležitý milník v posilování naší ekonomiky," přihřál si politickou polívčičku britský ministerský předseda.

Každých dvacet sekund vyjede podle Camerona z výrobních linek v Británii jedno auto. Britský premiér tak upozornil na novou vládní strategii na podporu britského autoprůmyslu.

Ten dnes drží v rukou německé, indické a japonské značky. Nissan a Honda mají na britských ostrovech obří fabriky, ze kterých vyjíždějí jejich evropské modely a tvoří většinu britské automobilové produkce. Slavné tradiční značky jsou minulostí. Bentley patří Volkswagenu, Rolls-Royce a Mini jsou pod křídly BMW a Jaguar s Land Roverem vlastní indická Tata. MG živoří kdesi v Číně a pokouší se o návrat.

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

Toyota Corolla 2019

Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Najdete na iDNES.cz