Supersportovní motorka na čtyřech kolech vystřelí na stovku za 3 sekundy

aktualizováno 
Australská společnost Spartan se snaží potěšit všechny milovníky motorek, kteří se ale jedné stopy bojí. Proto převlékla silnou Ducati na čtyři kola. Dynamika motorky zůstala zachována, ale o moc bezpečnější svezení to nebude.

Spartan-V | foto: Spartan

Vyberte si: nový Spartan-V je motocykl převlečený za auto, případně je to malá formule a asi nejsprávnější definice je kombinace obou vlastností. S motocyklem má spartan společný motor, který si výrobce vzal od Ducati, s formulí pak velmi lehkou stavbu a čtyři kola.

Spartan-V

Výsledkem je ultimativní sporťáček, který zrychlí z nuly na stovku za necelé tři sekundy a maximální výrobcem udávaná rychlost je 280 kilometrů za hodinu. Sporťák je určený především na závodní dráhy, silniční homologace záleží na zemi registrace. Pro běžné svezení si ale tuhle raketu asi nikdo nekoupí.

A v čem tkví kouzlo Spartanu-V? Základem je extrémně lehká konstrukce. Pevný trubkový rám s deformační zónou schválenou mezinárodní automobilovou asociací FIA, který je obložen karoserií z karbonových vláken. Díky tomu uváží celý vůz méně než 300 kilogramů, což je pětina hmotnosti běžných aut či jiných sportovních vozů. Karoserie je otevřená a dvojmístná.

Spartan-V

Z toho důvodu vůbec nevadí, že formulku pohání vodou chlazený čtyřválec Ducati 1198s s výkonem 170 koní, který je spřažený s šestistupňovou sekvenční převodovkou. To sice na první pohled není absolutně vysoký výkon, ale s poměrem hmotnosti a výkonu 0,56 koně na kilogram je to výborná hodnota. Běžné těžké sportovní vozy mají tuto hodnotu poloviční i horší.

Že máme před sebou sportovní náčiní, svědčí například rychloupínací volant od společnosti Sparco. Od stejné značky pochází i speciální závodní sedačka s pěti či šestibodovými pásy. Komponenty jsou opět schválené automobilovou asociací FIA. Z motorky Ducati si pak konstruktéři nevzali jenom motor ale i přístrojový štít. Vedle precizního podvozku se o maximální přilnavost pneumatiky rozměru 245/45 R17.

Spartan-V si můžete objednat přímo u výrobce. Základní cena je 90 000 australských dolarů, což je v přepočtu asi 1,5 milionu korun. V ceně ale není doprava ani clo a DPH.

Autoři:
Témata: Raketa, Spartan

Nejčtenější

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nachytali jsme nový rolls. Už nebude mít podvozek BMW

Maskovaný Rolls-Royce Ghost nové generace

Rolls-Royce nepatří k těm, kdo by chrlil na trh jeden nový model za druhým. Ale její příznivci teď mají žně, novinek je...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz