Konečně je venku: mikrosupersport Alfa Romeo 4C

aktualizováno 
Dvoumístná kabina, kapesní míry, k tomu pohon zadních kol a dravý motor. Alfisté už přestávali doufat, teď slaví. Konečně je tu zase alfa tak, jak má být.

Alfa Romeo 4C | foto: Alfa Romeo

Malý, hravý, obratný sporťák se každému líbí, ale jen málokdo ho nakonec koupí. Proto se do jeho stavby nikomu moc nechce a o to větší uznání Alfa Romeo zaslouží. Poklona by měla být ještě hlubší i kvůli tomu, že slavná italská značka není rozhodně v kondici, aby si mohla "hrát".

Koncept představený před dvěma roky v Ženevě ovšem vyvolal takový poprask, že Alfa prostě musela 4C poslat do výroby. Alfa to asi nerada uslyší, ale postavila prostě baby-ferrari. Však také velký šéf koncernu Sergio Marchionne nařídil, že má Ferrari v budoucnosti právě Alfě pomáhat s vývojem.

Alfa Romeo 4C je čistokrevný supersport, akorát v malém balení. Znalci v jeho mírách a tvarech odhalí odkaz na legendární vzácnou Alfu Romeo 33 Stradale z šedesátých let. Jméno a moderní konstrukce zase značí příbuznost s uhrančivou větší sestrou 8C Competizione.

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C

Za zády posádky dovádí napříč uložený přeplňovaný přímovstřikový čtyřválec 1750 TurboBenzina (TBi), rám je karbonový, motor hliníkový. To potvrzuje, že se konstruktéři drželi jediného osvědčeného receptu, a sice redukce váhy.

Motoráři u motoru, který dostávala už Alfa 159 a dnes s ním dovádí giulietta, upravili sání a výfuk. Automobilka prozatím neprozradila bližší údaje, ale určitě se dostali výš než na 235 koní (173 kW), které má v Giuliettě Quadrifoglio Verde.

Fotogalerie

Alfička je necelé čtyři metry dlouhá (méně než Fiat Punto), dva metry široká a přikrčená na 118 centimetrů výšky. Rozvor je necelých 2,4 metru. Aerodynamiku šlechtili jako u čistokrevného sportovního auta. O přenos síly na kola zadní nápravy se stará dvouspojková převodovka TCT (suché spojky), u které může pilot řadit ručně pádly pod volantem. Chybět nebude přepínač jízdních režimů Alfa DNA, oproti krotším modelům bude mít i závodní režim Race.

Už teď je jisté, že 4C bude největší bombou ženevského autosalonu, který otvírá za pár týdnů. Na silnici vyrazí první kousky ještě letos. 4C bude také po dlouhých letech oddalovaných slibů a příprav první alfa, která se představí v USA. Vstupenka zpátky na severoamerický trh to je víc než důstojná.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Šéf Rolls-Royce: Dvanáctiválec si necháme tak dlouho, jak jen to půjde

Torsten Müller-Ötvös, šéf značky Rolls-Royce

Automobilka Rolls-Royce podle svého šéfa Torstena Müllera-Ötvöse nespěchá se zaváděním technických novinek, ale...

Další z rubriky

Šéf Rolls-Royce: Dvanáctiválec si necháme tak dlouho, jak jen to půjde

Torsten Müller-Ötvös, šéf značky Rolls-Royce

Automobilka Rolls-Royce podle svého šéfa Torstena Müllera-Ötvöse nespěchá se zaváděním technických novinek, ale...

Ford Puma je zpátky jako hybridní crossover. Sedačky hodíte do pračky

Ford Puma

Ford se pouští s ostatními na vlnu elektromobility. Na scénu vrací slavné jméno Puma. Tentokrát to není malé kupé jako...

Rychle a zběsile. V supersportu se však dá jezdit i na nákup

Rakouský závodní okruh Red Bull Ring

Svezení v nabušeném supersportu je dnes na dosah ruky. Můžete si za pár tisíc půjčit ferrari a kodrcat se po českých...

Najdete na iDNES.cz