Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

  10:01aktualizováno  10:01
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech značky Škoda, kdy továrny nestíhají uspokojit poptávku. Mluvčí Škody Auto Zdeněk Štěpánek informaci nepotvrdil, ale ani nevyvrátil.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Archiv Škoda Auto

„Jednou z klíčových komparativních výhod koncernu Volkswagen je možnost sdílení výrobních kapacit napříč značkami. Škoda Auto takto například zajišťuje výrobu vozů Seat ve svých závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách a nebo naopak využívá kapacit závodu Volkswagen v Bratislavě pro výrobu modelu Škoda Citigo. Vozy Škoda se také vyrábějí ve stejných závodech jako vozy dalších značek koncernu Volkswagen například v Rusku nebo Alžírsku,“ obecně okomentoval situaci Štěpánek.

Na možnost přesunu výroby následníka modelu Superb upozornil předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík. „Zvažuje se přesun následníka modelu Superb do daleko dražší lokality v Německu, čemuž hodláme zabránit,“ řekl Povšík v rozhovoru pro týdeník Škodovácký odborář. Nástupce Superbu se ale neobjeví před rokem 2020.

Kvasinská továrna nestíhá. Škoda bude vyrábět Karoq i v Boleslavi

Škoda Karoq

Škoda při současném nastavení dokáže uspokojit vysokou poptávku po jejích vozech jen těžko. Automobilka vyrábí Superb v továrně v Kvasinách na Rychnovsku, která je aktuálně bolavým místem.

I přes podstatné navýšení kapacity Škoda dlouhodobě bojuje s dlouhými dodacími lhůtami u modelů, které se v Kvasinách vyrábějí. Kromě superbů na Rychnovsku Škoda vyrábí dvě nová SUV značky - Kodiaq a Karoq, plus dvojče Karoqu v podobě Seatu Ateca. Na tu dnes zákazníci čekají až rok, u Karoqu, který teprve vstoupí do prodeje, už automobilka rozhodla, že ho bude vyrábět také v Mladé Boleslavi, aby dokázala uspokojit očekávanou velkou poptávku (více čtěte zde).

V současné době se firma potýká s nedostatkem zaměstnanců na dělnických pozicích, které shání jen velmi obtížně, a to i přes nadprůměrné platy. Odboráři se navíc připravují na kolektivní vyjednávání, ve kterém budou požadovat růst mezd o více než deset procent.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě to bylo přes milion vozů.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Nová Škoda Octavia v plné parádě. Prototypy trénují v Česku

Škoda Octavia

Do odhalení nové Škody Octavie zbývají měsíce. Premiéra se podle posledních informací ze zákulisí stihne ještě letos....

Elektromobilem do Itálie od zásuvky k zásuvce: nejdražší byla zmrzlina

Hyundai Kona Electric na slavné Via Chiantigiana skrze srdce Toskánska.

V dojezdu na „jednu plnou“ se elektromobily nemohou s vozy poháněnými spalovacími motory rovnat. Dojezd novějších...

První kilometry se Škodou Kamiq. Ve všech verzích je to pohodář

Škoda Kamiq

Začátkem září se první zákazníci dočkají nových malých SUV Škoda Kamiq. My už jsme usedli za volant tohoto modelu,...

Prodeje dodávek se zvyšují, ale ne kvůli ekonomickému růstu

Toyota Proace City

Zatímco registrace nových osobních aut letos citelně klesají, těch lehkých užitkových naopak rostou. Říká to něco o...

Přetahovaná o Teslu. Podíl ve výrobci elektroaut by rád koupil Volkswagen

Tesla

Šéf německého Volkswagenu Herbert Diess se zajímá o koupi podílu ve výrobci elektromobilů Tesla. Mluvčí VW však...

Další z rubriky

Nová Škoda Octavia v plné parádě. Prototypy trénují v Česku

Škoda Octavia

Do odhalení nové Škody Octavie zbývají měsíce. Premiéra se podle posledních informací ze zákulisí stihne ještě letos....

Chytré jako smartphone: díly motoru se budou hlídat a předpoví budoucnost

Chytrý píst Mahle

Vývojáři spalovacích motorů se kromě simulací při své práci spoléhají také na sbírání velkého množství dat. Komponenty...

KOMENTÁŘ: Ekoalarmisté plánují konec aut a zásobování Prahy rikšami

Nákladní doprava „poslední míle“ v podání Fordu

Ekologická úzkost se u některých lidí dostala do stratosférických výšin. Už nevědí, jestli ještě mohou dýchat. Nad...

Najdete na iDNES.cz