Prototypy škodovky do lehkého terénu jsou podle Ekonomu hotové, přestože vývoj provázela série změn v zadání. "Snad u žádné jiné škodovky se za posledních pětadvacet let neudělalo tolik úprav," řekl pro Ekonom jeden z informátorů.
"Původní termíny pro přípravu a náběh výroby by se neměly příliš měnit. Letos na podzim tak zřejmě dojde ke zkouškám výrobní technologie v rámci ověřovací série. Na přelomu roku by měla následovat nultá série. To se již vyrobí auta, která téměř odpovídají budoucímu sériovému provedení," píše.
Podle neoficiálních informací by automobilka mohla sériovou výrobu yetiho zahájit před začátkem příštích letních prázdnin. Od startu sériové produkce k zahájení prodeje většinou uplynou přibližně tři měsíce.
Harmonogram výroby potvrzují také zprávy od dodavatelů dílu. "V příštím roce budeme pro Škodu Yeti vyrábět přístrojové desky a nárazníky," řekl pro Ekonom zástupce liberecké společnosti Cadence Innovation.
Podle prvních úvah se měl yeti montovat v závodě Vrchlabí. Na poslední chvíli byla jeho produkce převedena do Kvasin.
Škoda Auto se k plánovaným novinkám nevyjadřuje. Její prodejci věří, že pětidveřové kombi zvýší zájem motoristů o modelovou řadu superb. Tomu odpovídají i zprávy od dodavatelů dílů.
"Podle nich by se po roce 2009 mohla výroba superbů oproti loňskému roku zhruba zdvojnásobit, na čemž má mít hlavní podíl provedení kombi," píše Ekonom.
Octavia Tour je nesmrtelná
Podle informací Ekonomu dále vyplývá, že výroba "staré" octavie, která se nabízí jako Octavia Tour, poběží ještě v roce 2010. Zájem o ni v poslední době dokonce roste. První generace octavie tak aspiruje na titul nejdéle vyráběné škodovky vůbec, její výroba odstartovala totiž už před 12 lety - v roce 1996.