Subaru Legacy Concept vyrazí do roka na silnici

aktualizováno  9:32
Automobilka Subaru představila na autosalonu v Detroitu studii, která je předobrazem nové generace modelu Legacy. V sériovém provedení se toho moc nezmění, a tak se opět můžeme těšit na japonský svébytný sedan s pohonem čtyř kol.

Subaru Legacy Concept 2009 | foto: Subaru

Autosalon Detroit

Japonská automobilka Subaru prožívá v poslední době hodně turbulentní období. V Evropě si zákazníky získala svým novým turbodieselem, ale design jejich vozů Evropanům prostě moc nevoní. Dokazuje to i vlažné přijetí současné Imprezy, která navíc v prestižní verzi WRX Sti prohrává souboje s nejnovějším Mitsubishi Lancer Evolution. Navíc se Subaru nedávno rozhodlo kompletně stáhnout ze svých aktivit v Rallye.

Přesto se zdá, jako by Subaru šlo stále neochvějně za svým cílem – vyrábět spolehlivá auta s pohonem čtyř kol a dostatečně individualistickým charakterem. Důkazem toho je i studie nové generace Subaru Legacy.

Odmyslete si ty vytažené blatníky a brutální nárazníky a rázem získáte představu o tom, jak bude vypadat nová generace tradičního sedanu střední třídy. Ta přijde na trh v druhé polovině roku 2010. Ostatně, i v tomto ohledu Subaru nijak nesleduje současné moderní trendy – aktuální generace Subaru Legacy je tu s námi od roku 2003 a sedmiletý modelový cyklus dnes již patří mezi ty delší.

Subaru Legacy Concept 2009

Legacy ale nikdy nebylo módní záležitostí a dokazuje to i nový koncept. Módou sedanů s nízkým profilem střechy se u Subaru strhnout nenechají. Koncept je klasickým sedanem, tak jak to má být, a designově jasně odkazuje na předchozí generace.

Subaru Legacy Concept 2009

Podle prvních fotografií se zdá, že po impreze přijde o jeden z typických znaků Subaru i nové legacy. Okna totiž rozhodně nevypadají, že by měla bezrámovou konstrukci. V ostatních ohledech však subaru své tradiční hodnoty zachovává. Symetrický pohon 4x4 je samozřejmostí a to samé platí pro ploché motory boxer. Pod kapotou studie se rovnou nachází šestiválec s objemem 3,6 litru, který pravděpodobně najdeme ve špičkové verzi STi. Ta by mohla ze studie převzít i daleko více agresivních designových prvků.

Subaru Legacy Concept 2009

Na co ale budeme muset v sérii pravděpodobně zapomenout, jsou futuristické ovládací prvky v interiéru a neobvyklá zpětná zrcátka. Středová konzola konceptu je jedním obřím dotykovým displejem a cestující mohou vlastně rovnou zapomenout na jakékoli mechanické ovládání prvků výbavy. Třeba okna a jejich stahování opět cestující ovládají přes dotykový displej na loketní opěrce ve dveřích. Dotykový displej se nachází i na středovém tunelu vzadu a nechybí ani v loketních opěrkách.

Subaru Legacy Concept 2009

V hlavových opěrkách pro změnu nemohou chybět monitory, které umožní cestujícím na zadních sedadlech sledovat třeba filmy. Dalším atypickým prvkem jsou zpětná zrcátka. Ta nahrazuje koncept kamerami, které promítají řidiči obraz do širokoúhlého středního "zrcátka". Obraz z kamer se zde spojí v jeden panoramatický pohled, který dává řidiči zcela jasnou představu o tom, co se právě vedle jeho vozu a za ním děje.

Uvidíme, zda Subaru najde odvahu alespoň některé z těchto zajímavých prvků přenést do sériové výroby. Na výsledek nebudeme muset čekat příliš dlouho, nové legacy se představí nejpozději za rok.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Najdete na iDNES.cz