Všichni budeme SUV. Volkswagen předělal Audi Q7 na nového Touarega

  17:03aktualizováno  17:03
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Německá automobilka se chystá vyplnit každou mezeru v nabídce novým SUV. Studie T-Prime GTE naznačuje, jak bude vypadat největší z těchto modelů v jejím portfoliu.

Volkswagen T-Prime GTE | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Stávající dvojici volkswagenů Tiguan a Touareg obklopí celá paleta nových modelů. Postupně se představí SUV velikosti Pola a Golfu, prodloužený sedmimístný Tiguan a také nový Touareg. Ten se inspiruje konceptem T-Prime GTE, který má premiéru na autosalonu v Pekingu.

Fotogalerie

Důvod této SUV ofenzivy je jednoduchý. Předpokládá se, že během následujících sedmi let vzroste prodej SUV v Číně o 18 procent a v Evropě dokonce o 26 procent.

Segment nejdražších poloterénních vozů má mít v roce 2020 objem dva miliony aut ročně a Volkswagen rozhodně nechce zůstat stranou.

Koncept T-Prime GTE využívá platformu MLB, stejnou konstrukci používá i druhá generace Audi Q7. Vyjede na ní nejen příští Touareg, ale také SUV značky Lamborghini. A tu samou techniku najdeme i v útrobách modelu Bentley Bentayga.

Volkswagen T-Prime GTE

Zkratka GTE odkazuje na hybridní pohon. Zatímco dříve VW v konceptech propagoval kombinaci elektromotorů a naftového TDI, po aféře dieselgate klade důraz na benzinové hybridy.

Pohonný řetězec tvoří dvoulitr s turbem doplněný o 100kW elektromotor. Ve spolupráci s osmistupňovým automatem tento tandem roztáčí všechna kola s výkonem až 280 kW. Případně lze jet čistě na elektřinu, a to až 50 km. Sériový model může mít nakonec jiné parametry, ale T-Prime GTE jasně ukazuje, jaké jsou dnes priority vývoje agregátů u Volkswagenu.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Najdete na iDNES.cz