Úterý 28. ledna 2020, svátek má Otýlie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 28. ledna 2020 Otýlie

Diskuse k článku

Zpomalit z 50 na 30 vzduch ve městech nevyčistí, lepší je zelená vlna

Řada německých měst, která bojuje s emisemi a nedýchatelným ovzduším, zavedla do center plošně sníženou rychlost 30 kilometrů v hodině. Nová studie německého automotoklubu ADAC však ukázala, že taková opatření jsou k ničemu: snížení rychlosti z 50 na 30 kilometrů v hodině emise nesníží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R90i56c14h90a93r18d 39K51á84b39a 8789418660530

Na to zpracovavali nejakou studii ??? To jako proc, to je snad naprosto jasne i selskym rozumem. Problem je, ze zklidnovacum je to uplne jedno, cilem neni snizovat emise, cilem je ridice a auta z mest permanentne vypudit. Takze zelena vlna je naprosto nezadouci. ;)

+1/0
21.11.2016 10:11

P34e28t14r 74O75t56r72u31b81a 6716968972405

To objevili Ameriku. Je jasné, že 50 můžu jet řekněme na 4 stupeň, na 30 potřebuji minimálně o stupeň nižší a emise budou naopak vyšší.

Ale co bych zavedl s okamžitou platností, každý nový či opravený semafor aby měl odpočet do zelené a odpočet do červené. A třeba do 5 let všechny semafory. Ať se ty start-stopy v autech využijí. Ale to asi žádného Euroúředníka zatím nenapadlo.

+3/0
16.11.2016 21:13

J17o94s65e93f 54Š44o41l51t77e69s 8374398950313

U nás to vyřeší jednodušejc a to přesně naopak. Dopravu ucpou, zastaví a znevýhodní, protože lidi přece začnou jezdit mhd, že jo... No tak určitě... ;-D;-D

+2/0
16.11.2016 19:23

S59t11a59n66i25s62l88a70v 29N38ý41v93l57t 2734695563

V Liberci v ulici Na Bídě byl v létě nasaven semafor, aby každému dal červenou, a za 5 vteřin se zase rozblikla oranžově. Každej tam troubil, aby si to vyžrali aspoň místní. Hlavně v noci to dávalo velkej smysl.

+4/0
16.11.2016 17:15

P50e32t55r 28B45á34č95a 8345126565585

Tak to je sna djasny kazdymu krome ekomozkum ne?

Nejhorsi, ze zrovna tihle myslitele jsoz u koryt a muzou podobne nesmysly nakazovat.

+5/0
16.11.2016 16:56

J76i45ř79í 35K23o30c31u14r80e45k 6505604275388

Jo, hlavně vypnout jaderky a místo nich postavit uhelné elektrárny. A pak se hnát po každém gramu CO2 z výfuku auta.

Kdo by to byl čekal, že FV elektrárny v tuto roční dobu nedodávají. A tak jede uhlí ve velkém.

http://www.osel.cz/9094-co-nam-soucasny-podzim-rika-o-moznostech-nemecke-energiewende.html

+3/0
16.11.2016 16:31

K74a11r18e29l 83H87o90r29n32í50č91e14k 3981958573548

Dobrý den,

domnívám se, že tento Váš článek je příkladem nezvládnuté odbornosti. Vzhledem k tomu, že většina našich občanů se v této oblasti tradičně vůbec neorientuje, lze takto vzbudit zcela chybnou představu, že čím nižší rychlost - tím nižší produkované emise polutantů. Přitom sedlo závislosti množství emisí na rychlosti se většinou pohybuje mezi 50 - 70 km/hod.

Skutečně palec dolůRv

S pozdravem ing. Karel Horníček

+4/0
16.11.2016 15:10

M11a89r78t82i63n 57V98a16n36ě22k 6221323182389

tak svou potřebu někomu sdělit že jsi inženýr jsi splnil, ty polutante.

0/−4
17.11.2016 14:34

M22a56r54e19k 25G49a17j42d81a 4333174836402

Kamiony na koleje by pomohlo .... víc než tyto detaily.

+2/−3
16.11.2016 14:23

J79i38ř64í 75K30o23c12u62r86e13k 6285314485888

Jo, ale to budete muset zlomit národní lobby národních dopravců, aby na jejich národní koleje cizák nemoh. Za celou dobu existence EU se to nepodařilo dotáhnout do konce. Až na pár soukromníků nejezdí státní společnosti přes celý cizí stát. Třeba takové ČD Cargo se probudilo až letos a pořídilo si (konečně!!) lokomotivy schopné táhnout vlak z Rakouska před Budějovice do Nymburku. (Export ze Škodovky)

0/0
16.11.2016 16:37

P95e96t75r 59B78á72č76a 8415756645915

Neminim na svoje zbozi cekat mesic, nez se na kolejich uraci.

0/0
16.11.2016 16:57

M62a74r30e93k 16G48a12j34d91a 4323854226202

Tak privatizujme a deregulujme koleje. Proč to máme čichat.

0/0
18.11.2016 13:37

A59n44t14o20n89í18n 65S23e28b72e57r63a 7193558740179

Mně to žere nejmíň při rychlost 70 -80 km/ hod. Jen kolem 3 litrů na sto.

Při padesáti to žere kolem šesti a při třiceti kolem 8. Takže prosím o udělení povolení jezdit ve městě rychlostí 80 km/ hod. Děkuji :-P

+5/−1
16.11.2016 13:52

M75a87r74t88i54n 35K17a62r60á62s21e94k 9448353778468

No ale ta 30ka se nezkousela kvuli tomu, ze by auto zralo mene pri 30, ale kvuli tomu, ze podle nekterych vyzkumu takhle nsizena rychlost zasadne prispiva k lepsi plynulosti provozu (a tedy mene zacp a stani v kolonach) - proto to zkouseli, ale uplne to nema prukazne vysladky, tak v nemecku zavrhli.

Mimochodem co mate za auto? Mne auto zere pri 80 i 50 cca stejne (kolem 3 litru), pri 30 to splha na 4....

0/0
16.11.2016 14:25

J61a70r48o87s64l21a28v 57Č91e43r98v65e73n28k97a 1711238598128

Spotřeba může být u různých typů aut různá, to neznáte!? Jsou auta, která žerou 3, 4, 5, ale i 15 l/100 km/h při uvedených rychlostech. Pan Sebera asi pouze dal příklad spotřeby při různých rychlostech u jeho auta. Mně taky auto při 30 km/h žere jinak než při 50 km/h nebo při 80 km/h! :-) a to se oprostím od vlivu, jestli jedu po rovině, do kopce nebo z kopce! ;-D V tomto ohledu nejradši jezdím z kopce, to mi to žere 0 l/100 km nebo skoro nic v závislosti na sklonu kopce!

Jinak k lepší plynulosti přispívá jezdit podle předpisů a podle zdravého selského rozumu, ale s tím u spousty řidičů nepochodíte, protože drží nohu na plynu ještě tak 10 metrů před semaforem, kde je červená...

0/0
16.11.2016 21:55

P76a59v15e56l 97S81t92a24v55j81a86n76í65k 6118185757531

Ve městě mi to žere 12-15, máte divný auto.

0/0
18.11.2016 23:01

M44a56r58t83i54n 75K33a80r17á18s90e46k 9128183278838

a neni to treba spise neustalymi rojezdy nez pomalou jizdou? A spotrebu 15 litru, to mate bezinovou X6ku nebo nejaky poradny sportak, nebo proste jen neumite ridit?

0/0
18.11.2016 23:35

M30i31c47h79a77l 34P42t81á34č51e91k 5896349339215

Dá logiku, že zpomalení 50/30 způsobuje delší dobu jízdy, a tudíž více zplodin. Možná by si také ti ajnštajni mohli všimnout, že moderním autům se ani nechce tak pomaloučku jezdit. Třicítka je idiotskost.

+4/0
16.11.2016 13:51

S39t70a48n87i68s83l78a95v 52R95o65s61e78c83k96ý 9705619641389

Kolik ta studie stála? Kdo si na ní namastil kapsu? To je už jako u nás.

0/0
16.11.2016 13:18

S85t33a83n42i71s19l15a66v 93R29o51s21e50c45k69ý 9125779281399

To by sana nevymyslel ani žák zvláštní školy ( omlouvám se těmto žákům, chtěl jsem použít tvrdší výraz, ale nechci, aby mi příspěvek smazali).

0/0
16.11.2016 13:17

A30n41t34o65n85í10n 92S36e70b30e69r22a 7163658500899

Třeba moje auto když jedu 30 na trojku, tak to žere více než bych jel 50 na čtyřku.

A když jedu 30 místo 50 tak přes město pojedu dýl.

Takže vyšší emise a delší dobu, To je jasné :-D

+2/0
16.11.2016 13:14

P49e30t65r 80P93r48u41s 7667545169352

Co je to za nesmysl...prece vsichni vime, ze snizeni rychlosti na 30km/h vyrabi parkovaci mista!

+1/0
16.11.2016 12:16

F62i82l59i53p 75S38t36ř97í52z84e40k 1560706515496

já bych vyndal motor a nechal spolujezdce povinně tlačit.

+1/0
16.11.2016 11:24

V92a60c37l77a61v 70M30e79d87e17k 5381862725755

na to snad není potřeba nějaké výzkumy superodborníků. To, že při 30 km/h není nižší spotřeba (a tudíž ani emise) ví každý, kdo se někdy podíval na palubní počítač. Při těchto rychlostech je aerodynamický odpor ještě zanedbatelný, a celý rozdíl pokryje nižší převodový stupeň. Nárůst spotřeby (a tím i emisí) s rychlostí je markantní až někde nad 80 km/h. Většina současných aut má nejnižší hodnoty někde okolo konstantní rychlosti 70km/h

Takže otízkou je spíš, kterého "odborníka" napadlo, že se tou třicítkou měly emise snížit.

+11/0
16.11.2016 11:11

J34a97n 13H12r50u48z60a 8424928709687

Německé Zelené.

+2/0
16.11.2016 12:15

M30a34r92t28i97n 79K72a30r65á69s78e94k 9348363478548

Pominme fakt, ze emise (ty skodlive co se sleduji) nejsou prakticky v zadne umere se spotrebou.

A druhak nikdo nikde netvrdi, ze auto jedouci 30 km/h ma mensi emise nez auto jedouci 50 km/h...

0/0
16.11.2016 12:44

J53o72s80e10f 14N38o94v50a43k 5908952386578

Co třeba Praha 6 se svými třicítkami a blokovanou křižovatkou na Prašném mostě? ;-D

+2/0
16.11.2016 11:01

F77i33l39i12p 83S42t72ř49í17z66e51k 1670176765516

Však oni jim to voliči při příštích volbách spočítají.

0/0
16.11.2016 11:24

R97o59b57e57r77t 67H59o37m63o75l28k86a 2430962882491

To ani vzdáleně nesouvisí s emisemi.

0/0
16.11.2016 11:26

J12o48s89e62f 84N45o32v83a29k 5798132846648

Zasekaná část města nesouvisí s emisemi? Co je to za logiku? :-)

+2/0
17.11.2016 10:50

R13o58b15e77r47t 91H65o33m45o10l93k12a 2140522682861

Omezení rychlosti v některých částech Prahy nemá za cíl ovlivňovat emise. Snížením rychlosti se může zúžit průjezdný profil a přidat parkovací místa. Z podélných šikmá. A zpomalit dopravu kvůli hluku a taky pro větší bezpečnost chodců a cyklistů. Tak, aby průběžná doprava raději zůstala na hlavních tazích.

0/0
17.11.2016 10:58

J53o33s47e67f 76N87o81v70a54k 5668782796538

Díky za objasnění. Že se jim ale daří udělat z Prahy 6 lepší místo pro život.....

0/0
18.11.2016 12:57

J72o22s63e11f 32Š85v38e36c 6305206604873

Hlavní tach přes Prahu 6 - co to je? Evropská, Bělohorská nebo od Roztok?

0/0
20.11.2016 17:38

R55o98b43e46r93t 97H91o98m45o60l13k25a 2120922582901

Žádný "tach" ale tah. No, každopádně vám pomůžu. Otevřte si mapy.cz nad libovolnou čtvrtí (třeba právě nad Prahou 6). Zoom si nastavte na 14 (to je to číslo co je na konci url adresy) a uvidíte. Silnice, které jsou tučné bílé (a pak samozřejmě ty žluté a ty červeně orámované) jsou ty "hlavní", kde by měla standardně zůstávat 50 a co nejméně omezení, aby vedly dopravu. Ty zbylé jsou obvykle obytné, kde 30 bohatě stačí. Taky se označují jako silnice prvního a druhého sledu podle pořadí, jak se na nich provádí např. zimní údržba.

0/0
21.11.2016 9:13

J36o97s92e29f 52M68i44k77u17l73í77k 8324587356

Ani ty technické university nikdo z nás většiny to tu nemá, ale všichni přeci tento problem a řešení známe. Ach jo. A u nás se to teprve zavádí.

0/0
16.11.2016 11:00

V64a76c47l34a39v 92M83e77d54e30k 5281762375695

jak říkal můj známý (mimochodem sám ing.), blbost nechrání před akademickým titulem. Není potřeba mít absolventy technické univerzity pro věci, které jsou naprosto zjevné. Problém odborníků je, že se často nedokáží podívat na problém s větším nadhledem, a jejich příliš úzký úhel pohledu bývá často vzdálen realitě.

0/0
16.11.2016 11:15
Foto

M28a14r19t94i87n 44R16o76c50e25k 3193478355648

stačí zakázat provozování aut starších deseti let, obrovsky zdanit auta se silnejma motorama, V6,V8 apod., rapidně by se snížil provoz a emise

0/−15
16.11.2016 10:43

P24e45t71r 36D31r97a35p72a32l 3285248133695

beru...pokud stát ode mě to auto vykoupí za cenu nového

+5/0
16.11.2016 10:49

T18o30m64á59š 34C63h35r81a29s38t70n54ý 2171204541393

No nevím, moje opečovávaný RS první generace od Fordu už za chvíli bude mít 10 let a emisema prošlo s výsledky lepšími než co vypouští Ford generace třetí.

+2/0
16.11.2016 10:50

M24i57r22o51s33l32a91v 13B15u50d13a 9112482867662

Opět pokus o trolling a flame? Že tě to baví...8-o

+5/0
16.11.2016 10:52

J79o56s52e86f 89N36o27v95a93k 5698372616818

Haha, na měření emisí mi zničili motor u 2.0HDI od citroenu. Do té doby kouřivost nula, výfuk byl po vytření papírovým kapesníkem čistý. Po emisích, kdy to drželi v otáčkách, kam bych to sám dobrovolně nikdy nevyhnal, se z toho stala čoudící olejnička. Auto jsem prodal, na dalších emisích o dva roky později bych bez významných investic nebo podvodu neměl šanci projít.

A koupil jsem si nový ekologický TSI vůz. Auto je rok staré a výfuk je plný černých sazí.

Funčkní relativně čistý auto zlikvidovali a donutili mě koupit nový auto, který čoudí daleko víc, než to původní. Jen nevím, kde je ta ekologie....

+2/0
16.11.2016 11:01

V90a85c66l57a73v 16M72e79d47e25k 5261582185305

ale no tak, půl minuty při měření někde na otáčkách okolo 3000 rozhodně nemůže zničit žádný motor.

0/−2
16.11.2016 11:19

M62a86r94t62i58n 24K12a30r29á27s21e24k 9748543298598

Byl jste nekdy na emisich? Diesel se vytaci do "prechodovych otacek" tj u me to tu n1 1,6 HDI bylo 5800 otacek, pricemz cervene pole je od 4 500...

+1/0
16.11.2016 12:46

J69o41s45e34f 55N40o44v40a31k 5108702496308

Co říkáte, platí u benzínu. Naftový motory drží půl minuty daleko za červeným polem.

0/0
16.11.2016 14:38
Foto

M48a32r33t13i41n 64R47o79c67e17k 3413638785718

jak můžeš napsat takovou kravinu jakože starý auto vypouští méně zplodin než nové.....to si se ve škole nic neučil?

0/−8
16.11.2016 11:21

V91a13c54l55a13v 47M12e90d70e27k 5721892415855

nic jsi se neučil zřejmě ty. Diesely mají filtry sazí již 10-15 let, podle jednotlivých automobilek. Benzínové motory je nemají, a tak i nový letošní TSI produkuje víc sazí, než 10 let starý diesel. Naopak produkuje méně CO2, ale to zas není tak důležité.

+3/0
16.11.2016 11:29

V33a22c38l74a78v 95M26e85d56e76k 5941852225285

A mimochodem, právě ty downsizované turbomotory produkují více sazí, než ty staré atmosférické V6. Naši milí ekofašisté se zaměřili na snižování neškodného CO2, a naprosto ignorují, že tím zvyšují emise všech opravdu škodlivých látek.

+4/0
16.11.2016 11:33

J15o61s73e41f 51N85o88v36a82k 5978792786128

Méně vybělené patky a více logického myšlení by vám neuškodilo, mladíku.

+2/0
16.11.2016 14:36

R74a41d91e26k 18H52o18d14a87ň 9206247771323

MBA? IYI?

+1/0
16.11.2016 12:01

J93a96n 26H41r36u96z84a 8384588299417

Nestačí. Starý atmosférický benzinový šestiválec (npř. Mitsubishi montovaný do Pajero i Chrysler Le Baron) má menší emise než všechny realtivně moderní a nové naftové motory viz. VW. Zakázat nafťáky do osobních aut, nákladním omezit vstup do měst a autobusy provozovat výhradně na zemní plyn.

+2/0
16.11.2016 12:21

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

Premium

Léčil jsem lidi homeopatií. Pak jsem zjistil, že funguje jinak, než mi říkali

Homeopatie je přes dvě stě let stará medicína. Znamená to, že patří do starého železa, nebo má stále co nabídnout?...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Najdete na iDNES.cz