Podle tuzemské automobilky dosahuje roomster díky své šířce a výšce, velkému rozvoru a originálnímu vnitřnímu uspořádání prostornosti, která je srovnatelná s podstatně většími vozidly. Automobil však bude zatím pouhou výstavní studií, do sériové výroby nezamíří. "Je to ukázka, jak by mohla vypadat naše blízká budoucnost, chceme získat reakce veřejnosti," řekl šéf automobilky Vratislav Kulhánek.
Roomster je dílem týmu škodováckého designéra Thomase Ingelatha. Prosklený vůz je 1,84 metru vysoký, 1,67 metru široký a dlouhý přibližně jako fabia. Jeho tři zadní sedadla jsou variabilní a dají se jednotlivě posouvat. Vůz s rozvorem 2,71 m má disponovat mimořádně velkým vnitřním prostorem, což má být pro značku Škoda jedním z typických prvků.
Zástupci automobilky nechtějí do začátku frankfurtského autosalonu (11. září) podat další informace. Proto můžeme o roomsteru a jeho budoucnosti pouze spekulovat. Z počítačové fotografie lze usuzovat, že pro studii designéři použili maximálně podvozek fabie (délka 3960, rozvor 2462 mm) , rozhodně ne větší. Konkurenty by mohly být Mazda 2 s délkou 3925 mm a rozvorem 2490 mm, nebo dokonce Toyota Yaris s délkou 3775 mm a rozvorem 2370 mm.
Zejména tvarem a vyšší stavbou karoserie se blíží podobě Mazdy 2. Světla studie připomínají přední světlomety nového BMW 5, spodní linie zadních bočních oken je níž než u oken vpředu, což evokuje řešení, použité u Citroënu C2.
Roomster nezůstává ani jako studie pozadu za současným trendem, když využívá velkých prosklených ploch, a to i ve střeše. Toto řešení zvětšuje komfort posádky vyšším prosvětlením interiéru a vyvolává dojem většího prostoru. Na druhou stranu s sebou přináší nižší tuhost karoserie.
Přístup na zadní sedadla je zajištěn pomocí jedněch zadních dveří. Z fotografií lze "vyčíst", že budou buďto posuvné nebo otevíratelné dozadu, jako například u vozu Mazda RX-8. Čtvrté dveře, které umožňují přístup do zavazadlového prostoru, jsou podle neověřených informací téměř celé prosklené.
Stáhněte si tapetu Škody Roomster:
Světla studie připomínají přední světlomety nového BMW 5. |
Zástupci automobilky odmítají do začátku frankfurtského autosalonu (11. září) podat jakékoliv bližší informace. |
Spodní linie zadních bočních oken je níž než u oken vpředu, což evokuje řešení, použité u Citroënu C2. |
Roomster nezůstává ani jako studie pozadu za současným trendem, když využívá velkých prosklených ploch. |
Podle tuzemské automobilky dosahuje roomster díky své šířce a výšce, velkému rozvoru a originálnímu vnitřnímu uspořádání prostornosti, která je srovnatelná s podstatně většími vozidly. |
Škodovka na autosalonu ve Frankfurtu představí rodinnou studii s názvem Roomster. |