Autofotka týdne: Sláva alfě. Gloria bude k osahání v Ženevě

aktualizováno 
Gloria znamená italsky sláva. Stejnojmenná parádní studie přichystaná na příští týden na autosalon do Ženevy oslavuje značku, která se letos vrátí na severoamerický trh.

Alfa Romeo Gloria | foto: IED

Autory studie Alfa Romeo Gloria jsou studenti známé školy designu dopravních prostředků, turínské Istituto Europeo di Design (IED). Radili jim také designéři značky.

Fotogalerie

Velká, ladná sportovně laděná limuzína s proporcemi sportbacku a dveřmi otvíranými od sebe se představí na autosalonu v Ženevě, kde IED pravidelně vystavuje. Kromě studie v životní velikosti bude možné glorii prozkoumat ve virtuálním prostředí, kde si budou moci návštěvníci vybrat z různých barevných provedení a kol.

Není to jen výplod bujné fantazie, právě velký model Alfa Romeo chystá (jmenovat se bude asi Giulia), aby měla s čím zahájit ofenzívu na severoamerickém trhu, kam se po letech právě vrací. Prozatím s malým supersportem 4C.

Alfa Romeo Gloria

Gloria má na délku 4,7 metru, široká je 193 a vysoká jen 132 cm. Rozvor je velkorysých 2,9 metru. Do dlouhého mohutného čumáku si tvůrci vysnili přeplňovaný šestiválec nebo rovnou osmiválec. V tom také nejsou daleko od reality, vývojářům Alfy mají podle rozkazu šéfa koncernu Fiat pomáhat motoráři Ferrari a Maserati. Právě silné šesti a osmiválce dostane chystané Maserati Ghibli, které se představí letos na podzim.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Najdete na iDNES.cz