Diskuse k článku

Filtr pevných částic obvykle není rozbitý, říká expert. Oprava není drahá

Problematiku stáčení tachometrů, měření emisí a především nefunkční filtry pevných částic, které se objevují na trhu s náhradními díly z druhovýroby, komentovali odborníci na tiskové konferenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K94a68r44e59l 48N57o47v92á72k 8394511980906

No, to jim věřím, že by chtěli, aby emisemi neprošlo desetkrát víc aut.

Nechtějí rovnou zakázat pouštět na silnice auta starší čtyř let? Ušetřilo by se za STK, emise, konečně by se opravdu omladil vozový park, když je pořád starší a starší navzdory těm úžasným omlazovacím opatřením navzdory...

0/0
3.5.2018 7:59

J26a71n 97D36l94o15u82h53ý 7664599140109

Kokam pan Vomacka zmenil zamestnani a hned je opet expertem na neco uplne jineho. Z neho bude druhej Huml ;-)

+1/0
2.5.2018 7:25

D83u56š24a57n 90P62e27š52e29k 3695499354650

V současnosti se pracuje na změně legislativy v Česku,“ uvádí k tomu Josef Pokorný z SDA.

To je střet zájmů jako z učebnice.

Dovozci aut (SDA) se snaží všemožnou šikanou vyřadit dříve vyrobená auta z provozu, aby jejich byznys pěkně běžel.;-€;-€;-€Rv

+4/0
1.5.2018 17:25

B19o22h22u29s84l79a43v 77B20i66n96k47a 1909596388170

Kdo si vypíná filtr pevných částic je dílem opravdu hlupák, dílem veliký sobec. Prachové mikročástice jsou v současnosti jedno z hlavních nebezpečí pro zdraví lidí ve městech a u rušných silnic 10% aut způsobuje přes 80% znečištění těmito látkami. Když už ne atmosférický benzín nebo elektro, tak ten funkční filtr je nezbytnost. Společnosti inzerující odmontování jsou už úplný bizzár, protože ti jednatelé by měli být souzeni a místo toho to stát toleruje. Ve Švýcarsku například naprosto nemyslitelné.

+3/−2
1.5.2018 15:05

J78a88n 84D89l92o87u53h47ý 7184259250939

Hlavne lide jezdici v takovem aute se dobrovolne posilaji na smrt, nebot uvnitr vozu je limit pevnych casti prekrocen cca 10 000x ;-)

0/−3
2.5.2018 7:22
Foto

J17i38r97k29a 78P66ř55i79b27y44l 3532476832256

Hlavni problem je ten ze neni nijak signalizovana probihajici regenerace takze o tom hlavne v lete kdy jede ventilator i s klimatizaci nevite a clovek to hodnekrat prerusi nedokoncene

+8/0
1.5.2018 7:46

T14o22m45á46š 34K64u79c60h68a40ř 3417551758341

Počkat, to jako že v Německu mají 2x mladší vozový park a přitom na neprochází 10x více aut emisními testy? A to jako proč mají všechna ta auta "rozbitá"?

Mimochodem, kámoš si koupil nového TDI Pašíka, je maximálně spokojený právě až na tu regeneraci, protože jezdí dost i po městě a auto se zufale snaží regenerovat filtr na nějakém kousku rovnější silnice a do garáže tak občas vjede s rozžhaveným výfukem. Přitom by bohatě stačilo, kdyby auto stupeň zanesení "netutlalo", ale zobrazovalo ho a umožňovalo manuálně spustit.

+14/0
1.5.2018 0:32

L32u29d40v40í41k 35G61a94j72d88o18š92í40k 2595503334192

Jistě. Potíž je ovšem v tom, že spuštěná regenerace dělá dost velký bordel a proto je podmíněna dost vysokou rychlostí vozu, aby se vypálené saze rozptýlily. Když by to automobilky udělaly na manuál, tak by s tím řidiči čadili ve městech a nejspíš by z toho bylo pozdvižení. Krom toho se počítá s tím, že se obal filtru chladí vzduchem, což by nefungovalo, kdyby auto například stálo.

0/−1
1.5.2018 0:44

P66a55v48e50l 68K31u14t12i78l 9560826723289

Ty nejintenzivnejsi neboli rizene regenerace se delaji v servisech na stojicich vozech. Kour je z toho obrovsky ale nemel by obsahovat castice.

+1/0
1.5.2018 7:35

T67o19m36á23š 33K50u20c31h28a53ř 3837711868821

Ale přece právě o tom píšu. Sám by si vypálení pustil na dlouhé rychlé trase za městem třeba o 50 km dříve, než se o to pak zoufale pokouší auto na nějaké krátké spojce ve městě, jak se mu to děje nyní.

+5/0
1.5.2018 8:59

P51e60t75r 70M67i38c79h90a32l 2650664751792

Tak jestli si kámoš koupil TDI Pašíka na ježdění dost po městě, tak je ichtyl.

+11/−2
1.5.2018 8:05

P88e70t19r 30H59o25r26á16k 1459733719504

Spíš d..bil

+2/−2
1.5.2018 13:30

P24e19t85r 26M44i26c32h25a46l 2410244941142

Nechtěl jsem být smazán. :-)

+1/−2
1.5.2018 22:37

T32o96m57á98š 80K55u32c10h83a53ř 3547471638231

Které jiné solidní auto s 350 Nm a spotřebou kolem 5.4 koupíte pod 700k? Kdo si chce kupovat benzínový tříválec 1.0 jen proto, že polovinu km má po městě, jeho věc. Kdo chce slušné svezení si koupí motor, který mu vyhovuje. Kdyby nechali řidiče rozhodnout, kdy regenerovat filtr (protože hen řidič ví, kudy a jak pojede ), není žádný pfoblém. Passaty s benzínem u nás na odbyt nejdou.

0/0
10.5.2018 7:40

L61u66d33v35í43k 68G35a93j65d39o75š22í79k 2495413634652

Copak se to zase děje?

Ten článek o testech neoriginálních DPF rozřezáváním rozbruskou hodně rychle stáhli do pozadí. Vydržel sotva pár hodin a už není ani v hlavní nabídce. A hle, najednou je tu článek se stejným videem, ale naprosto opačně naladěný.

Je vidět, jak se s informacemi jen čachruje a píše se to co si kdo objedná. :-/

+8/0
1.5.2018 0:08

J55o72s88e44f 29M21i82k47i26n 5723694675864

Řidič by měl mít možnost manuálně pustit regeneraci.

+10/0
30.4.2018 21:16

P84e41t90r 70O84t61r33u79b57a 6716778872375

Jj, máte pravdu. Další nařízení které mělo už být dávno je, že při regeneraci by měla svítit jasně viditelná kontrolka. Protože co si budeme nalhávat, většina ucpaných filtrů je u aut, co jezdí málo a tudíž je velká pravděpodobnost nedokončených regenerací. Když už, tak by si udělal zajížďku ať se to dokončí.

Dale bych zavedl bonzovací stránku kam by se mohlo poslat například video čmoudů. Jednoho takového pravidelně potkávám dost často a je to teda síla. A až se někdo ozve, že jsem bonzák a estébák, tito čmoudi zabíjí hlavně ty okolo, takže i Vás. Případně návrh, jak tyto individua řešit.

+7/0
1.5.2018 0:02

B32o15h24u26s55l87a14v 13B23i82n96k66a 1889766888160

Bonzování je u mě v hodnotách dost nízko, ale tito lidé jsou zodpovědní za 80% znečištění u těch rušných silnic i když je jich sotva pár procent a doslovně nás přizabíjejí, takže tam bych neměl problém. Toto by mělo být možné a taková auta bych prášil s velikým klidem.

+1/−1
1.5.2018 15:09

J31o85s86e76f 91M69i17k35i93n 5183494925804

NO takový auto projede kolem policajtů a ti nic. Přitom ho můžou poslat na STK, kde by určitě neprošlo

0/0
3.5.2018 11:34

P93e48t18r 85Č57e43r94m19á93k 9668545519400

To je dost naivní představa. Kouřící auto vůbec nemusí mít filtr, to okem ma silnici nelze poznat. Dále na STK může i tak projít, součinitel kouřivosti je často nastaven velmi benevolentně.

0/0
4.5.2018 0:03

P96e37t87r 56J12a63n65s89a 8808814714655

Žvanit a žvanit, to by nám tu šlo. Ale udělat něco smysluplného, ale opravdu smysluplného a né jen zběsilého, co vymyslí zelení nevzdělanci, to se jaksi u nás nedaří.

+3/0
30.4.2018 20:50

M51i44r38e31k 55G48a62j19e94r 5731896269720

„Dieselové motory nejsou vhodné pro použití v městském provozu,“ připomněli odborníci.

Presto neznam nikoho, kdo by s nim po meste nejezdil, kdyz uz ho ma. Vyrobce totiz kupujicim nikdy tohle netvrdil. Ono to jezdeni s dieselem po meste ani ridice trapit nemusi, protoze postizeni jsoui ti okolo a ne on.

+7/−2
30.4.2018 19:53

J50o68s13e57f 87M89i77k81i35n 5253654935964

Nevím jak Vám, ale solidní obchodníci to říkají od doby co začali prodávat diesel s filtrem. Jinak je již čtvrt století traduje že diesel nemá cenu pod 20km

+2/0
30.4.2018 21:15

P79a60v45e78l 39K81u28t15i75l 9700396663599

Ano to platilo pred 20 lety. Dnes vam odbornik rekne ze to nema cenu na jizdy kratsi jak hodinu.

0/0
1.5.2018 7:38

M38a32r94t91i44n 27V92o82j21á47č92e49k 9213777231766

jenze to byla nafta levnejsi o 10kc oproti benzinu

0/0
9.5.2018 17:53

P61a66v55e95l 40J81e67ř22á24b23e54k 7471422674507

Bude postižen i řidič - natáhne přes klimatizaci venkovní znečištění. A pokud natáhne - tak koncentrace je vyšší, než venku.

0/0
30.4.2018 22:25

T97o81m26á60š 20V32a95l91d69e12r 7623610679

Proto řidiči dieselů nevypínají motor když stojí a na někoho čekají. Klidně bafají i 10 a více minut. Dá rozum, že radši budou smrdět,než by jezdily krátké trasy se studeným motorem.

+2/−1
1.5.2018 16:53

J62a66n 91J87e77m92e96l57k61a 1155910

Pravdou je, že cena šla hodně dolů u evropských automobilek, systém se celkem vychytal. U některých asijských asi moc ne, ale co už. Takže už by se to asi nemělo tolerovat. Ale pokud nebudou jako v Rakousku posílat přímo policajti na stk totálně kouřící automobily, jedoucí konstantní rychlostí, tak se to asi moc nepohne.

+5/0
30.4.2018 19:30

J82a35k64u19b 75S15e77k68e66r10a 6596800706785

Paradoxně jsem kouřící asijské auto neviděl, jen ty evropske.

0/0
1.5.2018 9:04

R40i59c11h56a32r10d 47V22a64c59e61k 5551918792508

"Když nemají na chléb, ať jedí koláče." Tak se dá shrnout postup vůči majitelům naftových aut, kteří si pravděpodobně libují v tom, že jezdí ve starých vozech, ze kterých demontují filtry.

+2/−5
30.4.2018 19:00

M79i71r15e83k 68G97a14j39e23r 5661156929850

Zkuste najit nejake jine prislovi nebo porekadlo, ktere se k tomu alespon malicko hodi.

+4/−2
30.4.2018 19:54

P56a88v92e10l 90K38u95t31i27l 9260126143459

Takova navsteva strelnice taky neni levna zalezitost. A opravnuje to nekoho cvitit strelbu za panelakem, kde obcas nekoho trefi? Libi se mi jak casto oznacujeme nekoho, komu se to nelibi za eko teroristu. Pritom jezdit ve srackometu je oznacovano jako vitezstvi zdraveho rozumu a pritom na nasledky toho umiraji tisice lidi rocne, to je terorismus!!!

+4/−2
1.5.2018 7:31

R59i34c26h95a20r54d 25V23a74c29e19k 5111988732568

Ať se nám to líbí, nebo ne, nejsme Německo, nebo jiná vyspělá země. Při třetinovém příjmu si nemůžeme dovolit to, co oni.

I přesto se u nás životní prostředí zlepšuje tempem, které finance umožňují. Kvalita ovzduší, vody, potravin je nejlepší od doby, co se sleduje. Zelení ekoteroristé stále obtížněji hledají něco dostatečně škodlivé, proti čemu by mohli smysluplně bojovat.

+2/−1
1.5.2018 7:42

B90o13h51u92s86l80a17v 71B72i15n65k97a 1789586508740

Tak si Vy mudrci prostě kupte benzín ... ev. kupte benzín a dejte na plyn. Ekonomika provozu bude stejná nebo lepší a nebudete přizabíjet lidi kolem silnic. Už mám těchle mudrců, co jsou vlastně totální sobci docela dost.... Dcerka má astma a stačí jeden takovej "deb.." aby se jí to zhoršilo.

+2/−2
1.5.2018 15:13

R83i66c52h95a10r92d 62V41a88c95e74k 5111728782358

Všimněte si, jak počet astmatiků vzrostl s tím, jak se přestal benzín dotovat olovem. Souběžně se zavedlo odsíření uhelných elektráren. A s tím, jak nafťáky přecházejí na filtry, astmatiků dále přibylo. Zvlášť viditelné je to při srovnání s rozvojovými zeměmi, kde na ekologii kašlou a kde je tato nemoc vzácná. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prevalence_of_Clinical_Asthma_world_map_-_GINA2004.svg

+3/0
1.5.2018 16:00

P70e29t94r 32O53t69r20u11b93a 6666478442885

Jj, je to videt mezi vrcholovyma sportovcema. Jeden astmatik vedle druheho. :-):-):-)

0/0
2.5.2018 8:13

M48i80r20o56s75l50a59v 59N33ě89m88e48c 9162517980

Je potřeba opravdu měřit emise a hlavně kouřivost i u starších naftových aut, protože občas člověk vidí hodně černo při akceleraci . Nevím jak tato auta procházejí emisemi.

+3/−3
30.4.2018 18:21

O33n48d28ř75e97j 13B92u29r53e86š 5310794613239

Starší auta ho ale neměly už z výroby proto ho ani mít nemusí ...

Nevim přesně, ale tušim že od r. 2009 (EURO5) už byl pro diesely povinný.

+4/0
30.4.2018 19:00

P81e84t97r 98Č95e92r53m17á36k 9298615319590

Pro osobní auta dokonce až od roku 2011.

+2/0
30.4.2018 23:36

R30a68d44e97k 62H79o71l93í51k 1678244940706

Mám na dieselu najetých 230tis km a zanesenost DPF z 1/3.....to jako tady pisálek nás chce ošálit, že všechny ty diesely, co mají nefunkční DPF fitry mají najeto 700 tis a více?;-D;-D;-D Nemají...chyba je v majiteli a servise (např. používají nevhodný motorový olej atd)..

+8/−3
30.4.2018 18:08

L71u82d16v63í55k 95G71a38j52d38o75š65í31k 2525983374542

Ne. Chyba je jen v tom, že první modely DPF vydržely velmi málo, dnes už jsou na odpis a majitelé těch 10+ starých aut řeší každý po svém, co s tím. Dnešní DPF vydrží po celou dobu životnosti vozu, takže se to už neřeší.

0/−1
1.5.2018 0:13

R73o67m70a82n 40M96a93r65t61í45n62e59k 3123230140568

s dieselem jsem naprosto spokojen, po dvaceti letech ježdění v benzinech atmosférách mě projev motoru, zátach, zvuk prostě baví.A jestli s tím nalítám 250tisíc tak ho v klidu vyměním. cena PSA něco kolem 20.

+5/0
30.4.2018 17:57

P37e78t57r 46H63o46r54á67k 1139343959164

Zátach to určitě nemá.

+3/−2
30.4.2018 18:53

O54n34d13ř15e72j 97B67u85r50e95š 5130224333329

Proti atmosféře určitě jó. A při menší spotřebě. Proto je nafta v kurzu...

0/0
30.4.2018 19:03

M58i12r16e75k 17G74a26j63e18r 5481516989750

Ale to je kvolu zatahu!

+1/0
30.4.2018 19:56

T26o31m16á46š 85V39a90l41d65e39r 7173340979

Zátah do 4500 ot. pak nic. Proto musí mít diesel více stupňů na převodovce, aby se využila síla točivého momentu. Kdežto benzín můžete točit , nebo jet úsporně. Co kdy potřebujete. A spotřeba je nepatrně vyšší. Viz Touran má v testech 6,9l S Versem mám zimní 7,1 a letní 6,6. Minule po dálnici D1 7,8l a jel jsem v v limitech. Takže ono to se spotřebou není zase tak horké. A díky rozsahu otáček do 6000 nejsem brzdou. Právě díky tomu, že použiji řadící páku jsem na tom lépe např při předjíždění. Což vidím dennodenně. Rychle vytočím motor kde má sílu a tah a hned v požadovaných otáčkách přeřazuji. U Fordů totéž. Živé motory a nemuseli mít turbo.

0/0
1.5.2018 18:19

V17a40c58l69a92v 17M49e59d33e31k 5441542325895

To je zas hloupé paušalizování. Filtry ve svých počátcích (obzvlášť například u koncernového 2.0 PD) opravdu odcházely Byl to hlavní důvod, proč VW tento motor nahradil za CR mnohem rychleji napříč celým koncernem, než ostatní motory, které nechával dožívat spolu s daným modelem i několik let.

U současných motorů u to ale problém opravdu není.

+1/−1
30.4.2018 15:24

P39e47t58r 86B51á64č59a 8255856735795

Tak urcite.

+2/0
30.4.2018 15:05

J81o15s85e46f 28Š20o73l20t77e67s 8904658100173

Naftová ojetina se skutečnými 200000 km nikdy nemůže trpět podobnými problémy. Naopak, pokud má najeto skutečně jenom 200 kkm, tak je zpravidla tak dobře zajetá a filtr vydrží klidně dalších 200 tisíc. Problémem ojetin nejsou diesely. Problémem jsou stočené tachometry.

+28/0
30.4.2018 14:01

M92i39l81a18n 81M55u23s63i93l 4453191742985

I v současnosti se prodávají nová auta, u kterých výrobce uvádí životnost filtru klidně jen 180 000 km.

+1/0
30.4.2018 18:59

Najdete na iDNES.cz