Filtr pevných částic obvykle není rozbitý, říká expert. Oprava není drahá

aktualizováno  11:02
Problematiku stáčení tachometrů, měření emisí a především nefunkční filtry pevných částic, které se objevují na trhu s náhradními díly z druhovýroby, komentovali odborníci na tiskové konferenci.

Na témata týkající se dopravy mluvil poslanec Evropského parlamentu Tomáš Zdechovský, Petr Vomáčka, odborník na ekologii provozu ze spolku Čistá mobilita, tajemník Sdružení dovozů automobilů Josef Pokorný a expert na problematiku náhradních dílů Josef Förster.

„Na trhu už nejsou subjekty, které cíleně odstraňují filtry pevných částic,“ uvádí Förster. Zmiňuje také, že vozidla často nemají poškozený filtr, je jen ucpaný, což se dá řešit řízenou regenerací v servisu, která se dá pořídit do tisíce korun. V uplynulých měsících navíc automobilky výrazně snížily ceny náhradních filtrů.

Förster také upozorňuje, že na trhu jsou nefunkční náhražky částicových filtrů, které nefungují.

Nezávislé testy filtrů pevných částic (FAP, DPF) potvrzují, že neoriginální filtry jsou jen nefunkční atrapy (více čtěte zde).

Důležitá je údržba

„Moderní naftové i benzinové motory jsou velmi vstřícné k životnímu prostředí,“ zaznělo na konferenci. Experti připomínají, že správnou funkci takových motorů ovlivňuje kvalita paliva a především správná údržba a užívání. „Dieselové motory nejsou vhodné pro použití v městském provozu,“ připomněli odborníci.

Volají také po změně měření emisí při technických kontrolách nebo rovnou v provozu na evropské úrovni. „V Německu u kontrol měření emisí na technických kontrolách neprojde desetkrát víc aut než v České republice,“ zaznělo na konferenci. „V současnosti se pracuje na změně legislativy v Česku,“  uvádí k tomu Josef Pokorný z SDA.

„Měla by být také stanovena pravidla pro schvalování filtrů z druhovýroby, evropská pravidla pro homologace jsou nyní velmi jednoduchá,“ dodává.

Europoslanci z Výboru pro dopravu v uplynulém týdnu vyzvali k boji proti stáčení kilometrů (podrobnosti najdete zde).

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Řidiči v Německu prostáli loni v kolonách 52 let

Sníh ochromil Německo. Na snímku doprvní zácpa na dálnici A4 u Drážďan (29. listopadu 2010)

Loňský rok byl pro německé řidiče zatím dosud nejhorší z hlediska počtu a délky trvání zácp, kterým na zdejších...

Nenechte se rozptylovat hudbou, hlasitost a rychlé tempo jsou nebezpečné

Ilustrační snímek

Řidiči, kteří si pouští oblíbené hity za volantem, by měli zpozornět. Ne všechny písně jsou bezpečné. Britská studie...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Najdete na iDNES.cz