Stellantis v Itálii zaměstnává kolem 47 000 lidí. Za plánovaným rušením pracovních míst podle agentury Bloomberg stojí přechod od automobilů se spalovacími motory k elektromobilům. Podle agentury Reuters se má snížení počtu pracovních míst uskutečnit prostřednictvím dobrovolných odchodů zaměstnanců.
Zákaz spalovacích motorů rozzuřil Italy. Vymýšlejí, jak zabránit katastrofě![]() |
Propouštění se má týkat továren Cassino (výroba Alf Romeo Stelvio a Giulia a Maserati Grecale), Mirafiori (Maserati Levante, Fiat 500), Pratola Serra - Avellino (výroba motorů), Termoli - Campobasso (původní výrobna motorů a převodovek se nyní přestavuje na produkci baterií elektromobilů) a Cento - Ferrara (motorárna).
Odborový svaz Fiom uvádí, že od roku 2021 bylo zrušeno téměř 7 000 pracovních místech, a vyzývá k „plánu, který zajistí obnovu zaměstnanosti“.
Například zaměstnanci ve věku nad 50 let, kterým zbývají nejméně čtyři roky do důchodu, obdrží v případě dobrovolného odchodu mzdu za 24 měsíců ve výši nejméně 55 000 eur (zhruba 1,3 milionu Kč). Navíc dostanou bonus 30 000 eur (přes 700 000 Kč), píše Reuters.
Ford v Evropě plánuje propouštění, tvrdí odbory. Na vině je elektro![]() |
Skupina Stellantis vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. Fúze svedla dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.
Zápisky z Paříže: Večeře u prezidenta a plán Číny na vyhladovění Evropy![]() |