S odkazem na sdělení podniku o tom informovala agentura Reuters. Automobil se vyrábí v továrně Mirafiori v severoitalském Turíně.
ANALÝZA: Dobré řešení neexistuje. Boj o cla na elektroauta z Číny není u konce |
Společnost Stellantis výrobu pozastavila od 13. září. Původně měla tato odstávka trvat do 11. října, nově ji však firma prodloužila až do 1. listopadu. Odborům v této souvislosti sdělila, že evropský trh s elektromobily je teď „v hlubokých problémech“.
Už je předehnali. Šéf Fordu navštívil Čínu, viděl zmar tradičních značek |
Přední světové automobilky v poslední době kvůli zpomalující poptávce přehodnocují své plány v oblasti elektromobilů. Společnost Stellantis nicméně nyní potvrdila, že hodlá investovat 100 milionů eur (zhruba 2,5 miliardy Kč), aby elektromobil Fiat 500 vybavila výkonnější baterií a zintenzivnila jeho výrobu. Zopakovala také, že začátkem roku 2026 hodlá v továrně Mirafiori spustit výrobu hybridní verze vozu Fiat 500.
Naděje EU na výrobu baterií se stala symbolem krachu elektromobilizace |
Objem výroby automobilky Stellantis v Itálii v letošním roce pravděpodobně klesne pod 500 000 vozů z loňských více než 750 000 vozů. Uvedl to podle agentury Reuters odborový svaz FIM-CISL. Poukázal v této souvislosti na slabou poptávku, a to zejména po elektromobilech. Automobilka se přitom pod tlakem italské vlády zavázala, že do konce tohoto desetiletí se její produkce v Itálii vyšplhá na milion vozů ročně.
V továrně Mirafiori, kde se vyrábí elektrický Fiat 500, se produkce letos propadla dokonce o 68 procent.
Italská vláda automobilku Stellantis obviňuje, že přesunuje výrobu do zemí s nižšími náklady na úkor italských továren. Stellantis vloni zvýšil výrobu v Itálii téměř o deset procent zhruba na 752 000 vozů a pod tlakem vlády se zavázal, že do roku 2030 se jeho italská produkce vyšplhá na milion vozů ročně. V letošním prvním pololetí se však výroba propadla o čtvrtinu na 303 510 vozů, napsala agentura AFP.
Český ministr dopravy chce revizi zákazu spalováků. Elektromobilizace drhne |
Údaje podle agentury Reuters podtrhují obavy, že evropské automobilky se v důsledku tlaku ze strany asijské konkurence budou potýkat s nadbytečnými výrobními kapacitami. Německá automobilka Volkswagen, která je největším výrobcem automobilů v Evropě, již minulý měsíc varovala, že by mohla poprvé ve své historii přikročit k uzavírání závodů v Německu.
Skupina Stellantis je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě. Vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA.
Loupež po italsku. Fiat 600e designovými kudrlinkami krade show konkurenci |
Fúze dala dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram. V polské fabrice Stellantisu se montují elektromobily čínské start-up automobilky Leapmotor.
Italský ministr: Green Deal uvrhl automobilky v EU do vážné krize |