Starší kanystr zaslouží péči

  17:55aktualizováno  17:55
"Mám umělohmotný kanystr, ve kterém vždy býval olovnatý benzin. Teď jsem však koupil auto s katalyzátorem a rád bych do jeho výbavy přidal zmíněný starý kanystr. Jak a čím mám kanystr vypláchnout, abych ho mohl dál používat pro bezolovnatý benzin Natural, aniž bych jakkoliv ohrozil katalyzátor v autě?"
Jiří Č., Praha 9-Koloděje

Vladimír Matějovský z pražského Ústavu paliv a maziv doporučuje v daném případě vypláchnout kanystr benzinem Natural. "Pokud v kanystru nejsou usazeniny, není žádný výplach nutný," konstatuje Vladimír Matějovský. Doplňuje, že pokud se čtenář pro výplach rozhodne, postačí ktomu zhruba čtvrt litru benzinu. V dané souvislosti Vladimír Matějovský upozorňuje, že po kontrole a případném vypláchnutí ovšem volají starší kanystry, které motorista chce použít po delší době často nevhodného uložení ve sklepích, garážích a podobě. "V takových kanystrech bývají nečistoty, které lze vypláchnout opět benzinem," pokračuje Vladimír Matějovský. "Když zůstane benzin po propláchnutí kanystru čistý, lze jej vyjezdit. Je dobré benzin v průhledné lahvi - třeba od okurek či od vajec - nechat stát, aby se nečistoty usadily. Nic pak nebrání dalšímu použití čistého paliva."

Autor:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Ford Puma ukazuje, jak chtějí automobilky vyzrát na zákazníky

Nový Ford Puma

Jak donutit zákazníky, aby zaplatili za nové auto víc, i když větší nechtějí? Propojit sportovní styl, přidat něco...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Najdete na iDNES.cz