Spyker uřízl střechu svému lovci. Detaily má z letadla

aktualizováno 
Nizozemský Spyker chystá na příští rok dvojici menších sportovních aut. Kupé a kabriolet jménem Venator mají zatopit především modelům od Porsche, se kterými se utkají i v podobném cenovém segmentu. Nejnověji představený kabriolet se veřejnosti ukázal v Kalifornii.

Spyker B6 Spyder concept | foto: Spyker

Spyker, za kterým stojí Victor Muller, se v posledních letech "proslavil" neúspěšnou snahou zachránit švédskou automobilku Saab. Snaha byla, ale celou akci zhatila situace na trhu, neochota prodávajícího koncernu General Motors i nedostatek peněz. Muller se s ruským kapitálem vrátil k malosériové výrobě luxusních sporťáků a nový model naznačuje, že tady by se mu mohlo dařit více.

Fotogalerie

Už na jaře v Ženevě představil Spyker koncept menšího kupé venator (z latiny lovec), na kterém sondoval zájem veřejnosti o auto v ceně okolo tří milionů korun. To není rozhodně málo, ale v rámci luxusních malosériových modelů je to spíš spodní hranice, kde se novinka střetne se zavedenou sériovou produkcí velkých značek.

Podle firmy vzbudil koncept v Ženevě velkou pozornost, a tak míří do sériové výroby. A to nejenom v již představené variantě kupé, ale i jako kabriolet. Jeho veřejná premiéra proběhla v minulých dnech na tradiční přehlídce automobilové elegance v kalifornském Pebble Beach. A opět prý s velkým zájmem veřejnosti.

Už původní dvoumístné kupé zaujalo poměrně čistými liniemi, kompaktními rozměry a překvapivě krátkým rozvorem s délkou pod 2,5 metru. Auto zaujme na první pohled sportovním designem s nízkou stavbou a výraznými blatníky. V případě kabrioletu se designérům Spykeru podařilo zachovat dynamiku vozu, dokonce to kabrioletu sluší možná i víc než kupé.

Spyker B6 Spyder concept

K dispozici jsou ale zatím jen fotografie auta se staženou střechou. Ta se schovává v zadním krytu nad motorem, který se podařilo na karoserii naroubovat vcelku nenásilně. Navíc zde Spyker použil obdobné prvky, které zdobí i zbytek auta, a dělají ho tak zajímavým.

Kryt střechy využívá částečně kožené prošívané čalounění, které koresponduje s čalouněním interiéru. Zůstávají i všechny letecké prvky, kterými automobilka vyšperkovala i základní kupé. Auto tak má palubní desku připomínající kokpit letadla. Palubní desku zdobí nerezové plochy a především středový tunel je plný odkazů na řídící panel letadel včetně záměrně archaicky vyhlížejících přepínačů.

Spyker B6 Spyder concept

Výdechy ventilace vypadají jako turbíny letadla, stejný design pak mají i litá kola. Ještě povedenější jsou zadní světla, připomínající trysky proudových motorů. Navíc mají světla pěknou optiku rozdělenou na vnitřní osvětlení a kruhové rámečky s LED světly. S letadly má hodně společného i název auta, jméno Venator nesly nizozemské stíhačky v první světové válce.

Přestože od premiéry kupé už uběhl půlrok, výrobce zatím stále nezveřejnil kompletní specifikaci auta. Jasná je koncepce. Venator má motor uložený před zadní nápravou, poháněna jsou zadní kola, a to přes šestistupňový automat. Motor má šest válců a objem 3,5 litru, maximální výkon je 275 kW. Jízdní výkony ale automobilka stále neuvádí. Rozhodně nebudou špatné, protože auto je díky kombinaci hliníkového rámu a karbonových panelů karoserie poměrně lehké, váží 1 400 kilogramů.

Spyker slibuje zahájení výroby na příští rok, kdy první vozy (v druhé polovině roku) zamíří k zákazníkům v Evropě a na dalších kontinentech s výjimkou USA. Tam se venator v obou verzích dostane na trh až o rok později. Cena není nezajímavá, výrobce udává hodnotu 150 000 dolarů, tedy necelé tři miliony korun.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Dacia Duster dostane sourozence. Ve hře je SUV-coupé, nebo pick-up

Kupé SUV Renault Arkana při premiéře na autosalonu v Moskvě

Dacie Duster je možná nečekaný, ale zato fenomenální úspěch. Zprvu možná vysmívaný vůz, dnes zlaté vejce celé aliance...

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Najdete na iDNES.cz