Autofotka týdne: První auto z JAR má světla z Audi TT a motor od BMW

aktualizováno 
Je to splněný dětský sen, ale také symbolický počin pro celou Jižní Afriku. Tak o svém sportovním automobilu postaveném doslova na koleni mluví Moses Ngobeni. Několik let vytrvale sháněl součástky, které by naplňovaly jeho představy o ideálním autě a nakonec se mu ho podařilo i dokončit.

Elektrotechnik Moses Ngobeni z Jihoafrické republiky si sestrojil auto, které může ovládat mobilním telefonem. | foto: Profimedia.cz

Myšlenka na postavení vlastního sportovního automobilu provázela Mosese Ngobeniho už od dětství. „Když jsem byl ještě malý chlapec, vídal jsem různá americká sportovní auta jako například corvetty a řekl jsem si, že až jednou vyrostu, jedno takové si postavím a nic mě nezastaví,“ říká inženýr z Jihoafrické republiky.

Fotogalerie

Ngobeni si nakonec svůj vysněný vůz opravdu postavil, a to zcela sám, od nákresu, na kterém začal pracovat už v roce 1994, až po finální zpracování. Samotná výroba mu nakonec trvala tři roky a celkové náklady se vyšplhaly na 12 tisíc dolarů (300 tisíc korun).

Vůz je sestaven z obdivuhodné kombinace různých modelů: dvoulitrový motor je z BMW 318is z roku 1998, boční okna ve dveřích z modelu M3 E46 (2005), zadní boční okénko z mazdy (1986), přední sklo z VW Caddy.

Pro přední světla si 41letý Ngobeni zvolil model Audi TT (2011), zadní mlhovka je z modelu BMW 318is, kde se však stejné světlo používá jako brzdové na zadním okně. Asi nejnovější částí jsou zadní světla z Nissanu Skyline GTR (2015).

Elektrotechnik Moses Ngobeni z Jihoafrické republiky si sestrojil auto, které...

Šikovný elektroinženýr nezapomněl ani na moderní automobilové doplňky a auto si například dokáže nastartovat na dálku prostřednictvím mobilního telefonu.

Vypadá to jako obyčejný koníček, ale Moses Ngobeni z vesnice Limpopo tvrdí, že má i symbolický účel. „V Jižní Africe nemáme žádný model, o kterém by se dalo říct, že byl navržen a vyroben v naší zemi. Ale nedělám to pouze pro sebe, dělám to i pro mou zemi a pro naše lidi.“

„Pokud jste odhodlaní naplnit své sny, pak je nakonec opravdu uskutečníte. S boží milostí jsem tento projekt dokončil a bohu za to také děkuji,“ směje se Ngobeni.

Autor:

Nejčtenější

Připoutaní přeživší: jizvy od bezpečnostních pásů jsou pro statečné

Tváře kampaně na podporu používání bezpečnostních pásů v autech

Řidiči na Novém Zélandu se zdráhají jezdit v autě se zapnutými bezpečnostními pásy. Reklamní kampaň státní dopravní...

Jawy jsou zas snem Indů. Perak se s velkou slávou vrací

Detail indické JAWY 300

Je neděle a v novém motosalonu Jawa v indickém Džajpuru je rušno. Čtyři zaměstnanci se nestačí otáčet. Na barové...

Dovolená v karavanu: levné to není a chce to trpělivost, cílem je cesta

Karavany

Obytná auta jsou v kurzu a stále více Čechů si je nejen pořizuje, ale hlavně půjčuje. Vidina dobrodružné dovolené je...

Autofotka týdne: Punková octavia hvězdou pražské autovýstavy

Hot rody na výstavě Autoshow Praha 2019

Kvůli tomuto exponátu stojí za to vyrazit do Letňan na výstavu Autoshow Praha, která probíhá o tomto víkendu. V zadním...

Němečtí vědci: Emise sníží zvrat v dopravě a zdražení, problémem je prach

Ilustrační snímek

Zákazy vjezdu aut do měst nesnižují zatížení škodlivinami. Změnit se musí nejen auta, ale celý způsob dopravy, tvrdí...

Další z rubriky

Point zéro: všechny francouzské cesty vedou k Notre-Dame

Point zéro (bod nula) je místo na náměstí Place du Parvis-Notre-Dame před...

Point zéro, tedy francouzský bod nula, je přímo před vchodem do pařížské katedrály Notre-Dame. Do dlažby vetknutá...

Od Alfy Romeo k Žigulíku. Víte, jak vznikala slavná automobilová loga?

Ferrari

Mohli jsme se chlubit svým novým horchem, balit dívky na sporťák SS a podivovat se nad geniální jednoduchostí vozítka...

Dovolená v karavanu: levné to není a chce to trpělivost, cílem je cesta

Karavany

Obytná auta jsou v kurzu a stále více Čechů si je nejen pořizuje, ale hlavně půjčuje. Vidina dobrodružné dovolené je...

Najdete na iDNES.cz