Spořílek-ekolog: Logan Eco2

aktualizováno 
Dacia staví svůj úspěch hlavně na bezkonkurenčním poměru ceny k užitné hodnotě. Nyní se ale rozhodla ukázat, že umí být také ohleduplná k životnímu prostředí. Jak se ostatně na moderní auto sluší a patří.

Renault/Dacia Logan Eco2 | foto: Renault

Dacia Logan Eco2 Concept se bude promenovat při příležitosti soutěže ekomobilů Challenge Bibendum, která se chystá na půlku listopadu do Šanghaje.

Asistovat při soutěži do poslední kapky paliva bude s 85koňovým turbodieselem 1,5 dCi pod kapotou. Umí jezdit ale i na bionaftu. Hladinu emisí srazili technici pod sto gramů CO2 na kilometr (přesněji 97).

Úprav se mimo jiné dočkaly vstřikovače, převodovka má delší převody, uvnitř přibyl řidiči pomocník v podobě signalizace toho správného momentu přeřazení.

Logan dostal i bojovnou vnější výstroj. Rozhodně ale není samoúčelná, všechny ty kryty a spojlery mají za úkol zlepšit aerodynamiku a zmenšit hodnotu odporu.

Koeficient aerodynamického odporu Cx se z původních 0,36 podařilo srazit na 0,29. Speciální jsou i pneumatiky Michelin Pure 185/65 R15, které mají minimální valivý odpor a přispívají také ke snižování spotřeby.

A kolik vlastně ekologan "žere"? 3,8 litru nafty na sto kilometrů jízdy.

Dacia Logan Eco2 patří do skupiny aut, která v rámci projektu Eco2 minimalizují svůj vliv na životní prostředí.

Kromě nízké hladiny emisí musí být také vyrobeny ve fabrice ekologicky přívětivé (splňující ekonormu ISO 14001), 95% dílů musí být recyklovatelných a minimálně 5% plastů musí pocházet z recyklovaných surovin.

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

Tesla Model S 85D

Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Najdete na iDNES.cz