Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Superluxus do divočiny i na jižní pól. Superobytňák startuje na 40 milionech

Chcete vyrazit na cestu kolem světa, ale neradi koukáte do map? SOD Peak 6×6 nabízí vše, co expediční vozidlo adrenalinové třídy pro takovou misi potřebuje. Sofistikovanou robustní technologii, pozoruhodný výkon a samozřejmě absolutní komfort pro řidiče i spolubydlící. Zadarmo to ovšem nebude.
SOD Peak 6×6 se chlubí tím, že nabízí vše, co expediční vozidlo potřebuje. A...

SOD Peak 6×6 se chlubí tím, že nabízí vše, co expediční vozidlo potřebuje. A nepřehání. | foto: Stone Offroad Design

Když výrobce expedičních obytných vozů začne o jednom ze svých produktů tvrdit, že jde o nadstandardní kousek, vyplatí se zbystřit. Zvlášť když se jedná o dobře zavedenou německou firmu, která už má v nadstandardu vybudovanou víc než slušnou reputaci. Stone Offroad Design (SOD) totiž s legendami o modelu Peak 6×6 nepřehání. Divočinu si s ním užijete v naprostém luxusu. Pokud tedy máte pár zbytných desítek milionů na jeho pořízení.

Co je SOD Peak 6×6 vlastně zač? Tam někde v jádru je to buď nazvedaný šestikolový MAN TGS, nebo Mercedes-Benz Arocs. Volba podvozku je na vás. Když se objednáte variantu na MANu TGS 33, bude výsledkem třiatřicet tun vážící vozidlo s výkonem 520 koní. Zvolíte-li Mercedes, hmotnost se nezmění, ale výkon povyskočí až na 578 koní.

Z uživatelského hlediska je podstatnější, že v obou variantách na tom hrubém jádře sedí moderní obytný prostor, jehož popis by měl spíše vyplňovat stránky magazínu o designovém bydlení. A dohromady pak ta kombinace síly, robustnosti a výkonu spolu s okázalostí vnitřního vybavení neskrývá ambice nabídnout svým uživatelům maximální pohodlí. Ať už se vydají za dobrodružstvím na ty nejnepříjemnější a nejméně pohostinná místa světa, bude jim dopřán komfort přímo královský.

Není to jen tak ledajaký obytňák. Peak 6×6 slibuje komfort i tam, kde se s pohodou v exteriéru nesetkáte.

SOD z těžkých strojů, které dobře obstávají na stavbách v náročném terénu, dělá expediční model tím, že na ně upevňuje 6,5 metru dlouhou obytnou skříň. Uchycena je v zakázkově vyráběném pozinkovaném pomocném rámu s dvojitým tříbodovým systémem tlumení vibrací.

Modul sám je pak vyroben pomocí sendvičové konstrukce ze skelných vláken s pěnovou izolací, v tloušťce stěn mezi šesti až osmi centimetry. Nejspíš podle toho, jestli se v té samé sezoně nechystáte jen na severní, ale i na jižní pól. Strukturní bezpečnost ještě zaručují podélné nosníky s trubkovým profilem, vnější příčné nosníky vybavené otvory pro pozdější montáž dalších komponentů a vnější rám po celém obvodu.

Pokud jde o robustnost konstrukce, je Peak 6×6 docela nekompromisně řešeným vozem.

Připravte se na oslnění. SOD Peak 6×6 má překvapivost vepsanou do své DNA.

Pohodlí bez kompromisů

Když vystoupáte po přístupových schůdcích – spustit si je pochopitelně necháte prostřednictvím aplikace na chytrém telefonu – a projdete vstupními dveřmi, čeká vás jedno překvapení za druhým. Už to, že proti šedočernému exteriéru se uvnitř rázem staví kontrastní pojetí luxusního salonku, představuje nápor na zvědavé oči. Uvidíte tu přehlídku přírodních materiálů: kůži na ručně šitých sedadlech, čalounění, žulové desky na pracovních plochách, police a skříňky z kvalitního tvrdého dřeva s jemnými povrchovými úpravami.

Směs neutrálních barev a přírodních materiálů dodává interiéru teplo a hloubku. Tu podtrhuje i mírně zkosený strop obytné skříně, s minimální světlou výškou 230 centimetrů. A také chytře řešené osvětlení, které vytváří linky i podhledy bodovým a liniovým nasvícením, jež je možné regulovat.

Kuchyně a jídelní kout jsou od sebe jen na otočku daleko.

Půdorys Peaku 6×6 je uspořádán o cosi logičtěji než u většiny expedičních speciálů a obytných vozů. Kuchyň a jídelna jsou tu řazeny vedle, zatímco ložnice, umístěná vzadu, je hned vedle koupelny. Ložnice je polouzavřená, postavená kolem vyvýšeného dvoulůžka. Konstruktéři se tu více než u výrobců offroadových speciálů inspirovali u lidí, kteří v obytných vozech skutečně žijí. Snaha nejen dostat do obytné skříně veškeré myslitelné vybavení, ale zajistit i jeho praktičnost, je totiž z výsledku patrná.

Český luxus do divočiny. Expediční kamion si dobrodruh chystá na důchod

Proto se taky kompaktní kuchyňský blok nachází vpravo od vstupu, pohodlně se tu otočíte a chybí vám jen krok od jídelního koutu. Kromě hlavního bloku s varnou deskou, dřezem a hromadou úložných zásuvek je tu také trouba, konzole na nádobí, zatímco chladnička s mrazničkou je umístěna za jídelním koutem.

Unikátně řešený prostor koupelny je takticky umístěn těsně před ložnicí. Namísto rozdělení toalety a sprchy je podle návrhu SOD toaleta umístěna v zadní části dlouhé sprchové kabiny, na straně řidiče, přičemž umyvadlo a toaletní stolek jsou naproti na straně spolujezdce. Dlouhá podélná sprchová místnost poskytuje větší oddělení mezi toaletou a sprchou, aniž by zanášela do prostoru další dveře.

Sedadla řidiče a spolujezdce jsou v perforované kůži s voštinovým prošíváním; přístrojová deska, boční panely a čalounění opěrky je v kůži alcantara (laminované netkané textilie připomínající broušenou kůži).

Jedním z dalších prvků interiéru, který je poměrně těžké přehlédnout, jsou kódované dveře připomínající bankovní trezor, které uzavírají průchod do kabiny řidiče. Bezpečnost kabiny tedy zůstane nenarušena i poté, co se lední medvědi nebo nazlobení tučňáci probijí až do obytné skříně.

I po hezkém snu však následuje probuzení. A moment procitání z toho, že si SOD Peak 6×6 nepořídíte z další výplaty, poněkud zabolí. V té nejzákladnější konfiguraci výbavy přijde na 1,6 milionu eur, bez DPH. Bratru tedy čtyřicet milionů korun. Pokud na sobě nebudete chtít šetřit, a zvolíte „pokročilou“ kombinaci obytného vozu na osmiválcovém Mercedesu třídy G, a přikoupíte si ještě tažný přívěs/mobilní garáž na osobní auto, dostanete se i s DPH k osmdesáti milionům korun.

Nejčtenější

Balkánský křáp chystá návrat. Nástupce nejhoršího auta půjde po krku daciím

Myšlenka návratu auta se značkou Yugo již nějakou dobu láká příznivce v Srbsku. Někdejší jugoslávský hatchback, označovaný mnohými jako nejhorší auto na světě, si totiž zachovává kultovní status...

Projeli jsme ypsilon, než neřízený Musk Teslu zničí

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Model Y, než Elon Musk značku Tesla svým působením v administrativě Donalda Trumpa zničí. Jednou na nás dlouze troubili, další potom divoce blikali, ale jsme naštěstí v...

Prototypy bavoráků bez řidiče stále brázdí Prahu. Prozkoumali jsme je s foťákem

Po českých silnicích se tradičně pohybuje mnoho prototypů všemožných automobilových značek. Vývojová centra u nás mají automobilky, dodavatelské firmy, konstrukční kanceláře. A všichni potřebují své...

Volvo končí s kombíky. Připomeňte si Sněhurčinu rakev i kouzelné škatule

Synonymem pro švédské Volvo byla vždy mohutná hranatá kombi. Na některých trzích ale již tyto verze vyklízejí pole ve prospěch vozů SUV. Pojďme se společně ohlédnout za všemi těmi fantastickými...

Pražské nomádské premiéry: Škoda Obytnaq a Unimog se záchodem na naftový pohon

V pátek 21. března startuje na výstavišti v pražských Letňanech veletrh For Caravan. Tradční veletrh kempování a karavaningu má otevřeno až do neděle třiadvacátého. Na která nomádská auta se jít...

Sedmimístný dongfeng je luxusním autem pro čtyři. Čínské MPV nemá soupeře

V době, kdy se kategorie MPV v podstatě smrskla na osobní verze dodávek, přichází na evropské trhy čínský zástupce, který dělá ve srovnání s dodávkami v podstatě všechno naopak. Má místa pro sedm,...

24. března 2025

Rodinný ideál z Česka. Hyundai i30 berte bez obav s benziňákem

Doba, kdy jsme se korejským autům spíš posmívali, je už dávno pryč. Třetí i30 zabodovala povedeným podvozkem, příjemným interiérem, často atraktivními akčními verzemi za zajímavé ceny, pětiletou...

24. března 2025

Prototypy bavoráků bez řidiče stále brázdí Prahu. Prozkoumali jsme je s foťákem

Po českých silnicích se tradičně pohybuje mnoho prototypů všemožných automobilových značek. Vývojová centra u nás mají automobilky, dodavatelské firmy, konstrukční kanceláře. A všichni potřebují své...

23. března 2025

Balkánský křáp chystá návrat. Nástupce nejhoršího auta půjde po krku daciím

Myšlenka návratu auta se značkou Yugo již nějakou dobu láká příznivce v Srbsku. Někdejší jugoslávský hatchback, označovaný mnohými jako nejhorší auto na světě, si totiž zachovává kultovní status...

22. března 2025

Tesla byla z bezpečnostních důvodů vyřazena z autosalonu ve Vancouveru

Americký výrobce elektromobilů Tesla, v jehož čele stojí miliardář Elon Musk, byl z bezpečnostních důvodů vyřazen z mezinárodního autosalonu v kanadském Vancouveru. Oznámili to organizátoři akce. Ve...

22. března 2025

Pražské nomádské premiéry: Škoda Obytnaq a Unimog se záchodem na naftový pohon

V pátek 21. března startuje na výstavišti v pražských Letňanech veletrh For Caravan. Tradční veletrh kempování a karavaningu má otevřeno až do neděle třiadvacátého. Na která nomádská auta se jít...

21. března 2025,  aktualizováno 

Čínská elektromobilka plánuje třetí továrnu v Evropě. Možná v pomalém Německu

Čínská automobilka BYD hodlá letos rozhodnout o umístění své třetí evropské továrny na výrobu osobních vozů. Vyplývá to z prohlášení zvláštního poradce této ambiciózní elektromobilky pro evropský trh...

21. března 2025

Projeli jsme ypsilon, než neřízený Musk Teslu zničí

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Model Y, než Elon Musk značku Tesla svým působením v administrativě Donalda Trumpa zničí. Jednou na nás dlouze troubili, další potom divoce blikali, ale jsme naštěstí v...

21. března 2025

Parkování potěšením. Podívejte se na nejzajímavější garáže pro auta

Parkovací garáže jsou obecně považované za ty nejvšednější ze všech veřejných staveb. Nemusí to ale být vždy jen omšelé nevzhledné budovy. Existuje totiž řada příkladů těch, které se tomuto trendu...

20. března 2025

Šílený Kiwee by mohl proměnit osobní mobilitu ve městech. Pokud dostane šanci

Kiwee je hodně netradiční model, který chytře vyzobává to nejlepší z klasických konceptů elektromobility, sdílení aut a inovativních řešení udržitelného provozu ve městech. Rozhodně tomu nápadu nelze...

20. března 2025

Německé úřady naplňují varování. Zavádějí kamery na mobily v rukou řidičů

Používání mobilních telefonů je problém asi po celém světě. Někde kvůli tomu nasazují vyšší počet policejních hlídek na silnice, jinde rovnou začínají používat speciální kamery, které jsou schopny...

20. března 2025

Volvo končí s kombíky. Připomeňte si Sněhurčinu rakev i kouzelné škatule

Synonymem pro švédské Volvo byla vždy mohutná hranatá kombi. Na některých trzích ale již tyto verze vyklízejí pole ve prospěch vozů SUV. Pojďme se společně ohlédnout za všemi těmi fantastickými...

19. března 2025,  aktualizováno  17:41