Sluneční závod vyhráli v rekordním čase Nizozemci

  12:32aktualizováno  12:32
Nizozemský tým vyhrál osmý ročník závodů solárních automobilů, který se konal v Austrálii. Na vzdálenosti 3021 kilometrů porazil nizozemský vůz Nuna 3 celkem 21 soupeřů a podle prvních údajů se zdá, že dokonce překonal svůj dva roky starý rekord 30 hodin a 54 minut na téže trati, píše agentura Reuters.

Ředitel závodu Chris Selwood vítězství nizozemského týmu potvrdil, s tím, že vítězný čas zatím není oficiálně ověřený, ale už nyní se zdá, že rekord trati byl překonán.

"Je to skvělé, je to fantastické," prohlásila členka vítězného týmu Anne-Marie Rasschaertová.

Světový solární pohár (WSC) byl odstartován v pondělí v severoaustralském Darwinu a trasa vedla do Adelaide na jihu země.

Nizozemský tým Nuon Solar Team byl favoritem (oficiální stránky TADY), na této trati triumfoval už potřetí. Nejlepší vozidla mají průměrnou rychlost kolem 90 kilometrů v hodině.

Do letošního ročníku se přihlásilo 36 posádek z celého světa.

Oficiální stránky závodu solárních aut najdete ZDE

Jedním z nejzajímavějších členů soutěžního pole byl solární automobil jménem Perská Gazela (Persian Gazelle). Dílo studentů univerzity z íránského Teheránu bylo vůbec prvním účastníkem závodu v historii, pocházejícím ze Středního východu.

Interaktivní mapa závodu ZDE

Závod, který každoročně přiláká soutěžní vozy z celého světa, je považován za testovací prostor pro výkonnost solárních technologií.

WSC se poprvé konal už v roce 1987, kdy vznikl ve snaze podpořit výzkum sluneční energie pro dopravu budoucnosti. Vítězem prvního ročníku se stalo vozidlo Sunraycer americké společnosti General Motors, které jezdilo průměrnou rychlostí téměř 67 kilometrů v hodině.

Všechny automobily jedou za denního světla a pak tak dlouho do noci, dokud vydrží jejich sluncem napájené solární články.

Vítěz závodu slunečních automobilu. Nizozemská Nuna 3

Autoři: , ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz