Slovenští řidiči zatím nemusí svítit celý rok

  11:30aktualizováno  11:30
Řidiči na Slovensku zatím nebudou muset po celý rok jezdit se zapnutými světly, jako jsou povinni například v Česku. Poslanci totiž dnes nepřehlasovali veto prezidenta Ivana Gašparoviče, který novelu zákona o silničním provozu vrátil parlamentu.

Ilustrační foto | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

S celoročním svícením však počítá novela, kterou připravuje ministerstvo vnitra. Zatím musejí mít řidiči na Slovensku reflektory zapnuté i přes den od poloviny října do poloviny března.

Novelu zákona počítající s celoročním svícením schválili poslanci minulý měsíc na návrh opozičního poslance, bývalého ministra vnitra Martina Pada, podle kterého by zapnutá světla i přes den pomáhala předcházet nehodám.

Od nástupu vlády Roberta Fica šlo o vůbec první opoziční návrh, který v parlamentu prošel. Na přehlasování prezidentova veta by však bylo zapotřebí nadpoloviční většiny, tedy nejméně 76 hlasů, pro Padovu novelu však dnes hlasovalo jen 72 zákonodárců, včetně poloviny poslanců vládního Hnutí za demokratické Slovensko.

Prezidentovy výhrady se netýkaly svícení, ale toho, že zákon předpokládal dva různé termíny pro zvýšení minimální rychlosti vozidel na dálnici z 50 na 70 kilometrů za hodinu, a to od zveřejnění ve sbírce zákonů anebo od 1. července.

Námitky měl i ministr vnitra Robert Kaliňák, podle kterého dílčí změny nemají smysl, protože ministerstvo připravuje rozsáhlou novelu téhož zákona. Ta by podle ministrova mluvčího Erika Tomáše mohla platit už od léta.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Dacia Duster dostane sourozence. Ve hře je SUV-coupé, nebo pick-up

Kupé SUV Renault Arkana při premiéře na autosalonu v Moskvě

Dacie Duster je možná nečekaný, ale zato fenomenální úspěch. Zprvu možná vysmívaný vůz, dnes zlaté vejce celé aliance...

Najdete na iDNES.cz