„Zúčastnění prodejci se dohodli na výši maximálních slev poskytovaných na jednotlivé typy vozidel značky Volkswagen a rozdělili si území Slovenské republiky podle regionů, kde mají své provozovny. Cílem mělo být rovněž odstranění konkurence mezi prodejci,“ uvedl slovenský antimonopolní úřad (PMÚ).
Cenová politika prodejců byla dohodnuta tak, aby zájemci o koupi vozidel neměnili svého dodavatele a aby zákazníkům z jiných regionů prodejce nabídl nižší slevu. Podle úřadu potrestaní podnikatelé také koordinovali postup ve veřejných zakázkách.
„Prokázaný kartel, který trval několik let a jehož cílem bylo omezení hospodářské soutěže, typově patří mezi nejzávažnější porušení soutěžních pravidel,“ uvedl PMÚ.
Vozy Volkswagenu byly loni na Slovensku druhou nejprodávanější značkou. Pozici jedničky na slovenském trhu s novými automobily si dlouhodobě drží česká automobilka Škoda Auto.
PMÚ uvedl, že účast na kartelové dohodě byla prokázána 18 podnikatelům. V rámci odvolacího řízení úřad dvěma podnikatelům pokutu nakonec neuložil a dalším třem snížil. Tento postup lze uplatnit v případech, že se účastník kartelu přizná či pomůže kartelovou dohodu prokázat.