Škoda Yeti jako dvoumístný švihák pro milovníky šlapání

aktualizováno 
Z úspěšného škodováckého SUV je speciál v plážovém stylu s jedním párem dveří, dvojicí parádních anatomických sedaček a korbou pro sportovní náčiní. Milovická tuningová firma Benet, vyrábějící mimo jiné plastové díly na škodovky, představila vlastní prototyp.

Koncept Etape - Škoda Yeti jako sportovní pick-up | foto: Benet Automotive

Benet Automotive úzce spolupracuje s mladoboleslavskou automobilkou, dodává jí různé plastové díly a spojlery, které pro značku také vyvíjí. Právě u Benetu vznikalo podle informací iDNES.cz provedení superb s paketem Outdoor, který největší škodu přibližuje stylem k verzím scout ostatních škodovek. Více o Škodě Superb Outdoor čtěte zde

Teď se Benet odhodlal ke stavbě vlastního konceptu. Pojmenovali ho Etape a jako základ posloužila samozřejmě škodovka. Oblíbené SUV yeti přišlo o zadní pár dveří a kufr se otevřel, aby vznikla pick-upová korba. Z původních karosářských dílů modelu zůstala podle tvůrců pouze přední kapota. Vše ostatní se muselo upravovat nebo vyrábět nově. Došlo i na výpočty pevnosti nových dílů a jejich vývoj.

Koncept Etape - Škoda Yeti jako sportovní pick-up

Výsledek Benet předvedl na autosalonu v Lipsku. "Chceme inspirovat jednotlivce i celé odvětví. Naším cílem je vyvolat ještě větší poptávku po individualizaci aut ze strany jak konečných zákazníků, tak výrobců," komentuje šéf Benetu Josef Zajíček.

Fotogalerie

Není to klasický pracovní pick-up. Na vození nářadí a sena je moc nóbl. Je to představa designérů o autě pro volný čas pro aktivní sportovce. Škoda je v očích veřejnosti spjata na nejvyšší úrovni s hokejem a cyklistikou.

Na hokejky, betony a puky je teď už moc horko, a tak korbu etape naplnili šlapacími silničními speciály. Však také jméno Etape odkazuje na etapy nejtěžších cyklozávodů jako je Tour de France, jehož je Škoda významným partnerem.

Koncept Etape - Škoda Yeti jako sportovní pick-up

Benet se zabývá také úpravami aut pro koncové zákazníky. Na to poukazuje interiér konceptu vyvedený v černočervenobílé kombinaci. Nový koncept je prozatím jen demonstrací schopností české firmy specializující se na méně radikální úpravy škodovek. Když ale budete mít zájem, určitě vám u yetiho taky rádi uříznou střechu.

Škodovkologové si při pohledu na etape vzpomenou na Felicii Fun, žlutý pick-up s originálními doplňky a posuvnou zadní stěnou kabiny, který značka nabízela v devadesátých letech.

Škoda Felicia FUN

Škoda Felicia FUN

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Najdete na iDNES.cz