Prodloužený yeti oficiálně: terénní škoda pro Čínu má centimetry navíc

  12:48aktualizováno  12:48
Na autosalonu v Čcheng-tu (Chengdu), který otevřel koncem srpna, představila Škoda obnovenou verzi Škody Yeti pro čínský trh. Má nová světla, prolamované víko kufru a také je o pět centimetrů delší. Krátký yeti z Číny nezmizí, ale naopak prodloužená verze se do Evropy nechystá.

Že se yeti protáhne, prozradil už před dvěma roky na autosalonu v Šanghaji šéf značky Winfried Vahland. Číňané i přes svůj menší vzrůst mají rádi velká auta a u těch dovezených ze zahraničí preferují prodloužené verze, kde je vzadu více místa na nohy.

Škoda Yeti pro Čínu je po faceliftu o šest centimetrů delší.

Škoda Yeti pro Čínu je po faceliftu o šest centimetrů delší

Rozvor úspěšného SUV pro důležitý čínský trh narostl z původních 2 578 milimetrů na 2 638 (šest centimetrů navíc), délka se změnila z 4 223 na 4 275 mm (+52 mm). Šířka zůstala beze změn, ale čínský yeti je o devět milimetrů nižší než evropský.

Na víko kufru s šikmými prolisy, okoukanými u rapidu, octavie a faceliftovaného superbu, dostal yeti rezervní kolo po vzoru drsnějších teréňáků.

Dvě tváře

Facelift připraví Škodu Yeti o charakteristickou tvář

"Model je určený výhradně pro čínský trh, jeho cena nebyla dosud stanovena. S jeho rozšířením na další trhy Škoda nepočítá. V Číně budeme souběžně i nadále prodávat evropskou verzi modelu Yeti a také Superb Combi importované z našeho domácího závodu ve východočeských Kvasinách," upřesňuje pro iDNES.cz Vítek Pelc ze Škody Auto.

Škoda Yeti pro Čínu je prodloužena v zadní části.

Yeti pro Čínu je prodloužený v zadní části.

Pod kapotu protaženého yetiho bude na výběr ze dvou přeplňovaných benziňáků 1,4 TSI a 1,8 TSI, které jsou v nabídce i v Evropě. Nafta čínským autům nevoní. Důležitou položkou nabídky bude dvouspojkový šestistupňový automat DSG.

"Výroba čínské prodloužené verze modelu Yeti bude v Číně zahájena do konce letošního roku," dodává Vítek Pelc.

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

Toyota Corolla 2019

Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Najdete na iDNES.cz