Mladoboleslavská značka patřící do koncernu Volkswagen dosáhla rekordních tržeb i provozního zisku. Loni dodala zákazníkům 926 600 aut (+6,9 %), jejím nejprodávanějším modelem zůstává Octavia (215 700 vozů; +12,4 %). Holger Peters, který má v představenstvu Škody na starosti finance (a taky IT a právní služby) má ve výkazech značky za loňský rok samé plusové hodnoty: tržby vzrostly proti roku 2023 o 4,7 % na 27,8 miliardy eur, značka dosáhla provozního zisku 2,3 miliardy eur (+30 %).
V autoprůmyslu důrazně sledovaná rentabilita tržeb se zvýšila na 8,3 % – ano, výroba a prodej aut je nízkomaržový byznys, provoz továren, obrovské armády zaměstnanců a nákladný vývoj požerou velkou část výdělku. Právě zisková marže je hlavní ukazatel, kterým se vedení evropských automobilek zabývá, a poslední roky se tím netají ani před veřejností. Škoda podle šéfa značky Klause Zellmera cílí na desetiprocentní marži do roku 2030. „Je třeba mít ambiciózní cíl. Musíte přizpůsobit procesy, nákladové struktury, výnosy a vůbec všechno, abyste se k tomuto číslu dostali,“ připouští.
Limity CO2 byly stanoveny v roce 2019, kdy byl svět úplně jiný. Všichni byli naprosto ambiciózní a optimističtí ohledně transformace, bodu zvratu, konce spalovacích motorů. Myslím, že jsme od té doby trochu vystřízlivěli.