Předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier představil 6. března na 88. mezinárodním autosalonu v Ženevě koncept nového městského SUV Vision X. | foto: ČTK

Škoda hledá nové trhy. Přes Indii by se mohla dostat do Jižní Ameriky

  • 7
Škoda Auto by se mohla prostřednictvím projektu malého vozu pro Indii dostat na jihoamerický trh. Pro celý koncern Volkswagen vyvíjí platformu pro konkurenceschopné objemové modely, které by se měly vyrábět v Indii pod značkami Škoda a Volkswagen. Rozhodnutí o zahájení výroby má padnout letos.

„Je možné, že pokud bychom včas úspěšně zrealizovali projekt v Indii, že bychom tam vyráběli vozy nejen pro tamní trh, ale že bychom je mohli vozit do některých jihoamerických zemí,“ řekl na autosalonu v Ženevě předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

Škoda loni původně jednala o spolupráci na vývoji auta s největším indickým výrobcem Tata (více zde). Nakonec se nedohodli, takže automobilka se rozhodla vůz vyvíjet pro koncern Volkswagen samostatně (podrobnosti čtěte tady). Podle Maiera by se v Indii mohl vyrábět malý automobil o velikosti Fabie a kompaktní SUV na bázi modelu VW T-Cross.

Předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier představil 6. března na 88....

Předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier představil 6. března na 88. mezinárodním autosalonu v Ženevě koncept nového městského SUV Vision X.

Škoda chce ve výrobních závodech v Indii produkovat výhledově více než 300 tisíc aut ročně. Na svém stěžejním trhu v Číně pak chce zvýšit produkci ze stávajících více než 300 tisíc vozů na dvojnásobek. To přispěje k naplnění cíle vyrábět v roce 2025 dva miliony aut místo současných 1,2 milionu.

Automobilka rovněž plánuje vstup na 18 nových trhů, čímž jejich celkový počet vzroste na 120. Letos to má být Singapur a v příštím roce Jihoafrická republika. Spojené státy, o kterých se hovořilo v minulých letech, mezi plánovanými novými trhy nejsou.

,