Diskuse k článku

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq přidá ještě koncept elektromobilu. Škoda Vision iV naznačí podobu vozu, který dorazí v příštím roce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z28b84y89š63e39k 60H46o25r52á98k 9130863150109

Najděte si článek, kde Škoda slibovala Citigo v elektrice v roce 2014, taky to mělo být do roka :-) Nic bych si od nich stejně v elektrice nekoupil, jsou tady automobilky, které se tomu věnují již desítky let, ale tady ta kvalita nebude nic extra.

0/0
18.2.2019 9:07
Foto

M71i87r57o80s64l71a91v 71S95t33e85i24n69e44r 2646430420686

Tady se vyřádili fantastové s ohýbanými plechy.

Realita bude určitě skromnější. Musí se ušetřit na váze, kvůli těžkým akumulátorům. Kavalírský start s odřenými pneumatikami asi také nebude. Dojezd lze prodloužit jenom ekonomickou jízdou a rekuperací. To jsou nepřekročitelné hranice, akumulátor nesmí být zatěžován nad ekonomickou hranicí- nabíjení i vybíjením. Valivý odpor pneumatik musí být redukován, t.j. větší průměry, ale menší šířky a vyšši tlaky vzduchu. I příliš měkké tlumiče ničí energii.

Elektrický pohon je ovšem nesrovnatelně jednodušší v konstrukci, než současné agregáty a převodovky. Cenu určí spíš akumulátor.

Maximálka 140 km/h a dojezd 500 km jsou asi ty dva zásadní body pro konstruktéra.

0/0
17.2.2019 21:40

M30i39c77h76a69l 13S66t92e61h62l58í18k 9554141921449

My čtyřicátníci to ještě nějak doklepeme, ale naše vnoučata budou znát spalovací motor asi jen z filmu

0/0
14.2.2019 16:29

J65i52ř81í 63S22c85h97w62a51c57h 8938184308676

něco takového prohlašovali naši dědové o parním stroji....

+2/0
15.2.2019 13:05

J48a81n 94P46š93e53n47i23č79k11a 2760708373352

Chapu. Kolik parnich stroju mel tvuj otec nebo ty?

Muj odhad je, ze jste parni stroj, jako vetsina rodin, vynechali a z koni presli na spalovavci motor.

Takze vlastne tvrdis, ze elektromobily zaniknou rychleji, nez se skutecne masove rozsiri.

0/0
15.2.2019 19:20

J28i23ř68í 72S37c71h80w23a85c48h 8608104718396

Ani já ani můj otec a ani můj děd koně neměli;-)

0/0
16.2.2019 20:34

Z93d74e66n71e48k 24N48o78v16o78h42r65a18d47s39k22ý 6901834240275

Je pravda že když kolem mě jede nějaké super fáro, tak mne to už nechává úplně chladným. Když ale kolem jede elektrické auto, tak mne vždy zaujme. El. auta mají velkou budoucnost, a i pro ty co si tak nějak pomocí silných aut zvedají sebevědomí

0/0
13.3.2019 6:32

J49a64n 19D43l18o58u37h53ý 8176370733550

tak ještě koupit dlouhou prodlužku, abych mohl přes noc nabíjet z paneláku... Jen se musím modlit, abych chytl místo do 500m od domu... ;-D;-D;-D

+1/−1
14.2.2019 10:22

M39a97r44t72i32n 44K15a28r87á88s10e77k 9888233548408

Vy si plpanujete koupit elektromobil, kdyz ho nemate jak nabijet a chcete tahat prodluzku z okna? Muzu se zeptat co vas k takovemu podivnemu chovani vede? budete za chvili resit, ze si budete muset z planek udelat ohradku u vchodu, aby ste tam mohl umistit prase?

+1/0
14.2.2019 14:37

T57o76m15á51š 50V43e85r86n47e91r 1265194257145

Přešlápni si...

+1/−2
14.2.2019 17:22

J15i83ř44í 37S47c30h58w38a44c11h 8698694858916

a ty si poposedni....

+1/0
15.2.2019 13:00

T87o13m90á67š 25V51e65r69n44e57r 1455234927385

Nemám důvod stačí pochopit ironii v příspěvku pana Dlouhého...

0/−1
15.2.2019 14:31

J88i87ř17í 66S96c39h59w65a76c29h 8528674478696

aha, tak díky, teď už chápu, že vyčítky elektroskeptiků k nemožnosti nabíjení na sídlišti nejsou myšleny vážně, ale jsou to jen ironie pro pobavení a neukazují na žádný potenciální problém....

+2/0
15.2.2019 15:07

J72i23ř82í 35S90c29h27w12a44c79h 8958324748266

Důvod máš, protože Karáskovu ironii jsi nepochopil......

+2/0
15.2.2019 15:20

J95a36n 69P49š90e97n72i66č81k26a 2120478323242

Ja mam pocit ze nejde o ironii, ale spis o nepochopeni ze v prvni vlne nebude elektromobil pro vsechny.

0/0
15.2.2019 19:21
Foto

T89o18m42á33š 32Z48e66m10á76n49e90k 2287224912605

Už vidím, jak se lidé na dálnicí modlí u vybitého elektromobilu alespoň za Traboše.

+1/−2
14.2.2019 3:30

P27e16t40r 86H97a94r12i50p29r25a54s81a15d 50H11a68j80i59č 5111666403150

Studie v počítači. Někteří už vyrábějí naplno, a Škoda dodá studii. Trapné.

+3/−2
13.2.2019 9:55

R14e61n33é 44T88y51c 9435595218731

Proč? Vždyť je to Volkswagen. Jen přemýšlí, kde půjde jinak ohnout plech, ušetřit na výbavě, na předek přilepí indiánka a je hotovo.

0/0
13.2.2019 18:32

P70e78t74r 81H31a76r41i84p66r40a63s50a87d 65H43a46j44i85č 5651886563700

No právě. Laurin & Klement měli opravdový vývoj. Škoda dělá jen to, co jí velký bratr dovolí.

0/0
22.2.2019 23:58

P94e83t55r 29H22o37r26á36k 1689963489224

Čekají určitě na tu platformu.

+1/0
13.2.2019 20:13

D95a47n19i46e27l 91P92a66n30e95k 6282471722750

Ci li VW doda to hlavni a Skoda karoserii. A 22"kola je ulet...

0/0
13.2.2019 9:52

D73a93v67i86d 40S97v46o54b51o16d84a 4821637445471

Ty kola 22" maji strasne tenke gumy, to fakt neni na ceske silnice.

Vysvatvit v salonu to bude vypadat efektne, ale me budou uplne stacit 16" nebo 17" kola. At jsou to poradne balony, a je to pohodlne, mekke svezeni.

+5/0
13.2.2019 7:35

A92n45t58o93n98í23n 49S25e48b91e22r82a 7753368950259

Mam na léto 205/ 45 / 16. A na 16" je auto hezky stabilní a drží stopu.

A pneu lze sehnat do 2000 kč kus.

Zimní mám 15 za 1500 kus. Ale ty 15 to už je horší. trochu náchynost na vítr a tak.

Takže podlě mně 16 nebo 17" stačí pro klidnou a pohodlnou jízdu v pohodě.

+1/0
13.2.2019 10:44

P31e75t81r 73H30o83r24á84k 1769583899264

A na 15 se asi každej druhej zabije hned, co vyjede z domu.

0/0
13.2.2019 20:15
Foto

I11v68a96n 93K52o79p79t79a 5557602921977

No vidíte, já třeba na 15" mohu rovnou zapomenout, nejsou v TP. Na zimu bačkory 16" 205x55 a v létě Vaše profilové číslo 45 ale 18".

takže jak které auto.

0/0
15.2.2019 11:52

V67l70a70d18i31m64í80r 31R32e69t96t85i85n56g40e91r 7765614101556

Mně je jedno zda li budu mít elektromobil či auto se spalovacím motorem. Jen čekám stejné vlastnosti jako mají auta dnes. Snižovat nároky zpět do jeskyně nechci.

0/0
12.2.2019 22:46

P43a68v45e91l 41K29u84t18i64l 9350176983219

Můžete poradit konstruktérům, aby snížily výkon a přidali prodlevu před akcelerací. Generátor vibrací a smradu by se také šiknul.

+2/−3
13.2.2019 11:22

A10n51t97o23n26í98n 90S11e58b33e33r17a 7953478190209

Jo až bude dojezd aspon 800 a dobití do hodiny, tak pak by to šlo.

A hlavně to chce nezávislé topení. :-D

+1/0
13.2.2019 11:41

L44e86o24š 40N18a89v12r45á63t18i19l 9633390335185

vision 4...

takhle mela vypadat scala...

+1/0
12.2.2019 19:57

J53a97n 93M83a96c17h67á69č 3647626453322

No,jo.Důchodci-chalupáři se už těší,jak prodaji svoje fábie za sto litrů,přihoději milionek,a bzzzz odbzučí elektrikou na chatu....

+14/0
12.2.2019 19:37

T34o58m77á10š 21B93e15r29k71a 2975882564696

Protože tahle planeta se fakticky skládá pouze z důchodců chalupářů.

+1/−1
12.2.2019 19:55

B27e88r69n27a14r16d 13B51e64r63l51i43n11s86k85i 7842191233295

Tako to vidí vláda s bnusy pro elauty :)

0/0
12.2.2019 19:57

T23o83m82á72š 64B28e62r92k21a 2435482364936

Neničit si životní prostředí a omezit vznik rakoviny plic prostě něco stojí. Pak už to je o prioritách.

+3/0
12.2.2019 20:37

J86a79n 55M51a14c27h30á60č 3587466483492

Osobní auta již životní prostředí neničí.Uhelné elektrárny a výroba spotřebního zboží,ho ničí násobně víc.

+2/−1
13.2.2019 6:51

M64i80l97a20n 32C55h16a78l36u62p57a 7824506437323

Spočítal už někdo ekologickou stopu normálního a elektroauta? Se vším všudy. I s novými rozvody, předávacími stanicemi na hranicích s nerozumnými sousedy? S těžbou cenné suroviny? Se zničením životního prostředí v místě těžby a výroby baterií? Viz níže uvádím hrubě spočtenou účinnost/výhodnost vlastního provozu pro společnost.

+12/−1
12.2.2019 19:05

J26a36n 57P10š60e46n31i82č52k50a 2460458543412

Hmm a jak zivotnimu preostredi prispiva stavba ropovodu, skladovani ropy a PHM, zpracovani ropy... to vse spotrebovava take energii a ne malo. K tomu pricist nehody (napr. https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/pozar-cisterny-pohonne-hmoty-cepro-loukov-vysetrovani.A180911_094539_zlin-zpravy_ras)

Takze fakt komplexne to nejde.

0/0
15.2.2019 19:27
Foto

T30o12m61á36š 66Z84e90m98á44n37e92k 2157134772605

Neprospívá. A elektromobily na tom budou ještě hůře.

0/0
16.2.2019 19:18

M31i54l90a67n 95C47h18a18l10u12p93a 7324596947573

Elektřina se musí někde vyrobit. Zatím tedy hlavně v tepelných elektrárnách. Ty nejmodernější mají účinnost 45%. Jediné ekologické je jádro, ale to kupodivu "ekologové" nechtějí.

Jaké jsou ztráty při rozvodu el. energie? Jenom vlastními rozvody bez dalších zařízení je to asi 10%. Nabíjení a vybíjení? Z baterie dostanete zpět (dle různých zdrojů) 80-90% toho, co do ní pěchujete. Účinnost elektromotoru je světe div se opět někde kolem 85-90% dle aktuální zátěže. Sumasumárum, pokud spálím benzín v autě získám 75% energie, Pokud jeho ekvivalent v elektrárně, tak maximálně 30 %. A to se opravdu vyplatí!

+5/−3
12.2.2019 19:01

M94a88r30t87i37n 27K30a89r45á39s54e64k 9148133198918

Mě by zajímalo jak jste došel k těm 75% využité energie v autě. Jen než se z ropy stane benzín tak máte ztráty atakujici 50% a z benzínu v nádrži využijete k pohonu auta do 20% energie (u těch nejlepších motorů) tj s účinnost jste někde na 10%)

+3/−1
12.2.2019 19:34

J49i83ř74í 43N49o43v50á31k 1812359537659

Moderní benzínové motory mají účinnost kolem 35%. Furt je to ale podstatně méně než elektromotory, ty mají, kolem 90%

0/0
13.2.2019 0:58

M47a45r96t63i80n 24K47a57r74á57s22e56k 9288453978278

No ale je dost zásadní rozdíl mezi teoretickou maximální účinností, které je motor schopný dosáhnou (to je těch 35%) a účinností kterou dosáhne v reálu (to není ani 20) protože při jízdě opravdu není ten motor pořád v optimálních otáčkách, musíte zrychlovat, brzdit.....

+1/0
13.2.2019 7:37

V22a71c73l67a65v 60M71e49d34e50k 5911572525335

jenže z 10 litrů benzinu / nafty v rafinerii máte 10l benzínu/nafty spálené motorem. U elektřiny se mezi elektrárnou a motorem přes polovinu ztratí.

0/0
13.2.2019 20:08

V33a55c12l81a42v 69M80e41d18e84k 5661212745375

mimochodem, jsem fanoušek elektromobilů kvůli nulovým lokálním emisím ve městech, co mi ale vadí je demagogie při jeho propagaci jakožto ekologicky čistého pohonu.

+1/0
13.2.2019 20:11

V21a10c74l83a81v 77M81e57d83e61k 5171932225725

těch 50% nejsou ztráty, jsou to další ropné produkty. Rafinace ropy je prakticky bezztrátová, zužitkují se všechny vyprodukované složky.

+1/0
13.2.2019 20:05

V17í77t 42V14ý86m92o26l14a 8718614344325

Jo a ten benzín se asi vytěžil, zpracoval a dostal na benzínky jen tak sám od sebe.

+1/0
12.2.2019 22:04

T88o11m71á97š 83Z83e81m89a91n 3495888844635

Kdyby udělali nějaké hybridní "drop-in" řešení zadní nápravy do MQB platformy, 2 elektromotory bez permanentních magnetů (=bez odporu pokud nenabíjí) a pár kWh akumulátor,párovatelné s každým druhem převodovky, tak mají díky parkovacím zónám odbyt zajištěn.

0/0
12.2.2019 18:45

A40n59t26o77n69í77n 55S76v64o36b46o33d42a 3874843369482

dnes nikdo neví, jak dlouho budou mít hybridy výhody v parkovacích zónách, když ty výhody nedali autům na CNG, které víc než 99% vzdálenosti jedou na CNG, u hybridů je prokázané, že se většinou nedobijí ze zásuvky, i když mají tuto možnost :-(

0/0
12.2.2019 19:08

J12a90n 98P98e87s88l 7181940764521

No vida, solární baroni mysleli, že staví elektrárny a ony to jsou vlastně benzínky. Pozitivní na tom je, že u nás jsou tak blízko sebe, že se nemusíme bát, že se baterky mezi nimi vybijí. Zastavíte, odevzdáte prázdnou, nafasujete plnou a jede se dál. Elektromobilita začíná v Česku R^

0/0
12.2.2019 18:36

B61e56r39n17a63r58d 19B38e88r67l47i28n45s47k61i 7612691173835

Výměna baterek by bylo řešení. Zatím to chce nabíjení přes noc :(

0/0
12.2.2019 18:39

M83i93l11a83n 53C22h41a11l78u12p85a 7694166287453

Stačí ještě trochu zmenšit dle diktátu z Bruselu pohonnou jednotku a bude to jezdit na startér.

+2/0
12.2.2019 17:46

Najdete na iDNES.cz